More stories

Deze vier elementen van Amazon zullen impact hebben op programmatic

Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.

Programmatic

Facebook verbeurt 730.000 euro aan dwangsommen voor nepadvertenties Tommy Hilfiger

Facebook Nederland en het Ierse moederbedrijf moeten aan PVH (Tommy Hilfiger) 730.000 euro aan verbeurde dwangsommen betalen omdat het bedrijf te weinig zou hebben gedaan om advertenties voor nep-Tommy Hilfiger merkkleding via Facebook en Instagram tegen te gaan. Dat blijkt uit het vonnis van een kort geding bij de rechtbank Amsterdam.

Online advertising

Google Shopping krijgt een facelift

Google steekt product- en prijsvergelijker Shopping later dit jaar in het nieuw.

Search

Digitale advertentiemarkt VS naar 100 miljard dollar

De markt voor digitaal adverteren in de VS is boven de 100 miljard dollar uitgekomen, zo blijkt uit onderzoek van Interactive Advertising Bureau en PricewaterhouseCoopers.

Marketing

Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland

Wendy Pouw is de nieuwe directeur van vakvereniging IAB Nederland. Ze heeft ervaring opgedaan bij Liberty Global en Mindshare. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed.

Online advertising

Spotify test interactieve audio-advertenties

Spotify test binnen haar app interactieve audio-advertenties die consumenten kunnen leiden naar een speellijst of podcast. Vooralsnog horen alleen Amerikaanse gebruikers deze advertenties als ze een gratis abonnement hebben.

Online advertising

Online classifieds stuwen omzetgroei Axel Springer

Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.

Publishing

MeMo2 en Exterion Media genomineerd voor Europese IAB-prijs

De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.

Online advertising

Google nestelt Shopping in YouTube

Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.

Online advertising

Google maakt Europese politieke reclame-uitgaven inzichtelijk

CDA Doetinchem heeft sinds maart 2019 vijftig euro uitgegeven aan 35 tekst- en beeldadvertenties bij Google. Dat is af te leiden uit het politieke transparantierapport dat het technologiebedrijf zojuist heeft gepubliceerd.

Online advertising

Digital out of Home: Door digitalisering het állerlaatste medium voor de massa

Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?

Online advertising

CvdM stelt plafond voor online reclame NPO

Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep een maximum op aan de hoeveelheid reclame die het op internet mag uitzenden.

Marketing

Trivago maakt minder tv-reclame vanwege jeugd

De nieuwe generatie reizigers kijkt minder televisie, dus boekt televisie voor hotelboekingssite Trivago ook in aan belang. De investeringen gaan er omlaag, terwijl die aan social en online video groeien.

Travel

Krimp raakt Criteo op hoofdmarkt Europa

De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.

Online advertising
Premium

Bing Ads wordt Microsoft Advertising

Bing Ads gaat voortaan als Microsoft Advertising door het leven. Volgens Nederlander Rik van der Kooi, vicepresident van Microsoft Advertising, wordt dit de naam voor alle advertentieactiviteiten van Microsoft.

Online advertising