More stories

Startfinanciering voor advertentieplatform Amazon

Het bedrijf Gradient uit Seattle heeft 3,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Flying Fish Partners. De onderneming van ex-Amazon Bobby Figueroa wil bedrijven helpen bij het adverteren op Amazon.

Online advertising

Improve Digital gaat op in Azerion

Technologiebedrijf Improve Digital gaat op in de nieuwe bedrijvengroep Azerion, waarvan het met Orange Games een van de oprichters is.

Venture

Maakt nieuw beleid van Google het kapen van merknamen mogelijk?

Misschien heb je vorige week ook een bericht gekregen van Google over de update van het handelsmerkbeleid. Dit lijkt misschien op een normale aanpassing waar je alleen even snel doorheen bladert, maar het is in feite slecht nieuws voor hotels. Heel slecht nieuws.

Online advertising

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt opgeLED! over

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt branchegenoot opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van tachtig […]

Marketing

Nu ook reclame in Teletekst app

De Teletekst app van de publieke omroep heeft ondersteuning gekregen voor reclame. Het is een van de manieren waarmee de NPO extra geld hoopt te genereren.

Online advertising

Overnamebod op Tradedoubler van aandeelhouder

Grootaandeelhouder Reworld Media doet een overnamebod op Tradedoubler. De handel in het aandeel is stilgelegd. De beoogd nieuwe eigenaar wil het marketingbedrijf als vehikel om zijn mediaconcern internationaal te doen groeien.

Venture

Markt video advertenties groeit stevig

De (Amerikaanse) markt voor online video advertenties zit stevig in de lift. Volgens eMarketer groeit de markt dit jaar met 30 procent naar ruim 27 miljard dollar.

Video

SpotX lanceert onestopshop voor ‘bumper ads’

Videoadvertentieplatform SpotX lanceert vandaag SPOT6: naar eigen zeggen de ‘eerste onestopshop in Europa’ die het mogelijk maakt om via één kanaal bumper ads (advertenties van zes seconden) tegelijkertijd in te kopen bij alle uitgevers en zenders.

Marketing

TMG over op header bidding

TMG stapt over op header bidding met zijn hele inventaris voor online reclame. Hierdoor moeten alle belangstellende adverteerders gelijke kans hebben om hun commerciële boodschap op Telegraaf-titels uit te serveren.

Programmatic

Foursquare haalt 33 miljoen dollar op

Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.

Online advertising

YouTube reclames interactiever

YouTube wil de interactiviteit van zijn advertenties verder vergroten. Kijkers krijgen meer mogelijkheden om op reclames te reageren: niet alleen door te klikken, maar ook door meteen een reis te boeken, apps te downloaden of stoelen bij een bioscoop te reserveren.

Online advertising

IBM zet kunstmatige intelligentie in voor gepersonaliseerde advertenties

IBM heeft bij de start van Advertising Week in New York drie nieuwe marketingproducten aangekondigd die volop gebruikmaken van Watson, de alleswetende computer die tot nu toe vooral voor medisch onderzoek is ingezet.

Online advertising

Belangrijkste advertentieman Google naar investeerder Greylock

Sridhar Ramaswamy, de belangrijkste advertentieman van Google, heeft het internetbedrijf verlaten. Onder zijn leiding stegen de inkomsten uit advertenties van 1,5 miljard dollar tot meer dan 100 miljard dollar afgelopen jaar.

Marketing

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland.

Affiliate marketing

Rem op cookiegebruik Safari en Firefox: wat kan de adverteerder?

Online adverteerders stuiten op een enorme uitdaging. Webbrowser Safari heeft nieuwe privacy-instellingen geïntroduceerd en elimineert daarmee het 24-uurs toegangsvenster op cookies. Firefox doet binnenkort hetzelfde. Behalve dat gepersonaliseerde retargeting dan onmogelijk is, raakt ook de conversie-attributie vertroebeld. Wat zijn de gevolgen voor de grootste DSP’s?

Online advertising