More stories

Omroep Brabant opgenomen in NOBO-onderzoek

De Nederlandse meter van online bereik, het NOBO, wil Omroep Brabant opnemen in zijn bereiksonderzoek en voert binnenkort technische testen doen. Met andere regionale omroepen wordt ook gesproken over opname in het meetinstrument.

Online advertising
Premium

Maxlead wint internationale prijs op Google Summit

Op het jaarlijkse feestje voor marketingpartners van Google won Maxlead gisteren in San Francisco de hoofdprijs in de categorie Decision.

Digital Agencies

Instagram test reclame voor Stories van bedrijven

Instagram was al strategisch belangrijk voor Facebook, maar nu moet het ook meer financieel gaan bijdragen aan de resultaten. Het bedrijf test een nieuwe vorm van reclame voor bedrijven op Instagram.

Social

Outstream is niet langer het zwarte schaap binnen video

In de mediaplanning werd outstream vaak buiten beschouwing gelaten, al dan niet in opdracht van de adverteerder. De voornaamste reden? De view through rate (VTR) zou te laag zijn. Maar het tij lijkt gekeerd. Het imago van outstream-video heeft een kantelpunt bereikt in positieve zin.

Video

Criteo doet Amerikaanse overname

Criteo koopt het Amerikaanse Manage.com om mobiele softwareontwikkelaars te kunnen bedienen met reclametechnologie voor app-installaties.

Online advertising

Talpa: Naam John de Mol misbruikt bij oplichting

Talpa waarschuwt voor bitcoinadvertenties op Facebook waarin de naam en de beeltenis van John de Mol worden misbruikt. Wie op de advertentie klikt komt in een omgeving waar ook de naam van zoon Johnny de Mol opduikt.

Marketing

Havas wordt mediapartner Puma

Havas wordt de mediapartner van sportschoenenfabrikant Puma. Puma geeft jaarlijks 100 miljoen dollar uit aan advertenties wereldwijd. Puma werkte tot […]

Online advertising

Daisycon sluit samenwerking met Maze-One

Daisycon haalt nieuwe expertise in huis rondom performancemarketing en dan specifiek op de Europese marktplaatsen van Amazon.com. Hiertoe sluit het een samenwerking met het nieuwe bureau Maze-One.

Affiliate marketing
Premium

Waarom anders afrekenen bij programmatic advertising niet de oplossing is

Cost Per Mille (CPM) is nog altijd het favoriete afrekenmodel binnen programmatic advertising, maar nieuwe afrekenmodellen zoals Cost Per Action (CPA) of Cost per Viewable Mille (vCPM) zijn in opkomst. De zoektocht naar andere en transparante afrekenmodellen gaat nog steeds door. Maar zit de oplossing wel in een andere manier van afrekenen? De markt moet in ieder geval af van de focus op clicks en andere nikszeggende KPI’s.

Programmatic

Rookvrij.nl start landelijke online en rtv-campagne

De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds starten vandaag een landelijke multimediale campagne tegen roken rondom kinderen. Op de nieuw ontwikkelde site en app is het mogelijk te melden dat en welke sportvelden, speelplekken en schoolpleinen rookvrij moeten worden.

Campagnes

Amazons retailmedia koerst op waardering van 10 miljard

E-commerce bij Amazon krijgt van de markt de meeste aandacht, maar het bedrijf is ook een ‘uitgever’ aan het worden. Adverteerders besteden er deze zomer bijna 2,5 miljard dollar reclamebudget.

Online advertising

Zo zet je Google Ads-scripts optimaal in

De variaties in de Google Ads-scripts worden talrijker en de toepassingen veelzijdiger. Echt betere resultaten in minder tijd realiseren vraagt om het creëren van de juiste randvoorwaarden. Hoe gebruik je scripts optimaal?

Online advertising

Hoe ga je goed om met de complexiteit van inventory quality?

Programmatic buying brengt uitdagingen met zich mee op het gebied van inventory quality die verder gaan dan advertentiefraude. Ook het vervalsen van de waarde van bezoekers en het uitlokken van clicks op advertenties, ondermijnen het rendement van adverteerders en kunnen uitgevers benadelen. Waar kun je mee te maken krijgen? 

Programmatic
Premium

Netto kwartaalwinst Google: 9,2 miljard dollar, belasting: 9 procent

Het moederbedrijf van Google rapporteert een stijging in de nettowinst van 37 procent tot 9,2 miljard dollar. Het effectieve belastingpercentage dat de Amerikanen betalen ligt de helft lager dan vorig jaar: negen procent. Mobile search en cloudbusiness zijn de drijvers achter de omzetgroei.

Venture

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude

Google bevestigt grootschalige advertentiefraude met Android-apps. Er zouden voor miljoenen dollars aan valse advertentieinkomsten zijn gegenereerd.

Online advertising