More stories

WedAds advertentiepartner Flipboard in Nederland

WebAds gaat advertenties verkopen voor Flipboard in Nederland, Italië en Spanje. Met de samenwerking breidt Flipboard zijn commerciële activiteiten in Europa uit.

Online advertising
Premium

Thomas Cook-case: 61 procent meer mobiele conversie door betere bid-strategy

Thomas Cook Nederland wilde graag de mobiele conversie verhogen zonder dat dit ten koste van andere devices zou gaan. Dat is gelukt in samenwerking met iProspect en Search Ads 360, het search management platform van Google.

Online advertising

‘Voice niet gereed voor paid search’

Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.

Voice

Persgroep, Sanoma en TMG samen in programmatic

De Persgroep, Sanoma en TMG breiden hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uit zodat adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes kunnen inkopen.

Programmatic

Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade

Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.

Legal

‘Klantje-pik’ met hulp van mobiele gegevens, mag dat?

Verschillende grootwinkelbedrijven gebruiken telefoongegevens om te zien wie bij hun concurrenten over de vloer komt. De achterliggende techniek staat bekend als ‘geo-conquesting’ en komt erop neer dat je op basis van iemands locatie – specifiek, hij is bij de concurrent – een advertentie toont die bedoeld is om hem weg te lokken bij de concurrent. Dit matchen gebeurt op basis van IMEI- en dergelijke nummers uit de telefoon, of profielen van dienstverleners zoals Facebook of Google. En het zou niet in strijd zijn met de AVG. Wishful thinking, als je het mij vraagt.

AVG

Amazon wordt Amerika’s nummer 3 reclameplatform

De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.

Online advertising

Ster past advertentiebeleid weer aan

Ster laat de vaste prijs voor alle adverteerders die in januari werd gepresenteerd volgend jaar weer vallen. Daarmee reageert de organisatie op kritiek dat er geen enkel verschil is tussen grote en kleine adverteerders.

Online advertising

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics

Hillenaar Outdoor met nieuwe digitale reclamemast Arnhem

Hillenaar Outdoor heeft een nieuwe digitale reclamemast bij Arnhem langs de A12 in gebruik genomen. Een strategische locatie, zegt het bedrijf, waar veel passanten langsrijden.

Online advertising

Zo adverteer je slim, gericht en goedkoop op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn heeft het imago heel duur te zijn. Het lijkt daarmee vooral geschikt voor grote bedrijven. Maar volgens Wilco Verdoold van Loyals kun je ook als MKB-bedrijf prima adverteren op LinkedIn. Zorg er alleen wel voor dat je het slim aanpakt. Dit zijn Wilco’s tips.

Social

AVG drukt reclame-omzetten 2017 amper

De invoering van de nieuwe privacywetten afgelopen voorjaar hebben hooguit een tijdelijk dempend effect op de online reclame-omzetten.

AVG

Google Ads voegt nieuwe ‘life events’ toe

Gericht targetten op levensgebeurtenissen van je (potentiële) klanten; Het neemt een vogelvlucht!  Naast de 3 levensgebeurtenissen die eerder dit jaar gelanceerd zijn door Google, kunnen we nu ook doelgroepen bereiken die bezig zijn met vele andere levensingrijpende gebeurtenissen.

Online advertising

Spotify breidt samenwerking met Nielsen uit

Nielsen Brand Effect wordt toegevoegd aan de advertertentie-oplossingen van muziekdienst Spotify in de Verenigde Staten, Duitsland, Canada, Mexico, Spanje, Frankrijk, Nederland, Japan en Australië. Marketeers kunnen met deze tools hun advertenties optimaliseren.

Online advertising

Met het Recommender System personaliseer je je digitale productaanbod

Gepersonaliseerde aanbevelingen geven, van zowel producten die vergelijkbaar zijn met de initiële zoekopdracht, als additionele producten. Dat voorkomt dat consumenten na een online zoektocht nog weken achtervolgd worden door misplaatste targeting. Het Recommender System biedt uitkomst.

Online advertising