More stories

Van dynamische video tot programmatic TV: zo gaat het in Nederland

In 2017 is de ad spend van online video met 40 procent gegroeid ten opzichte van het jaar ervoor. Er komen nieuwe formats bij, meer publishers krijgen video inventory en dit maakt het landschap complexer. Dit zijn de marktontwikkelingen rond programmatic tv en video.

Programmatic

Dit zijn de eerste ervaringen met Google CSS partners

De ervaringen met adverteren via Google CSS partners zijn over het algemeen positief, maar de ontwikkelingen zijn gerust merkwaardig te noemen. Hoe staat het CSS programma ervoor? Wouter Veenboer maakte een rondgang langs webshops, bureaus, CSS partners en Google. 

Online advertising

Sterke groei online videospotmarkt

De bestedingen in de online videospotmarkt laten voor het vierde kwartaal op rij een zeer sterke groei zien. Met een bestedingsniveau van 6,4 miljoen is de online video-spotmarkt met 18,4 procent gestegen. De bestedingen in het derde kwartaal zijn nog nooit zo hoog geweest, stelt tv-marketingorganisatie Screenforce.

Online advertising

Procter & Gamble wil klantgegevens retailers

Maker van huishoud- en verzorgingsmiddelen Procter & Gamble vraagt retailers om klantgegevens te delen. Daarmee wil P&G betere, gerichtere online reclamecampagnes kunnen voeren.

Online advertising

YouTube maakt tv-reclame veel toegankelijker

Het wordt voor webwinkels, dienstverleners en andere online actoren veel simpeler om te adverteren op televisie. Maar wel alleen als er YouTube wordt gekeken op tv. Die kijktijd verdubbelde afgelopen jaar bijna.

Online advertising

Google’s ‘exact match’ wordt steeds minder exact

Google Ads plaatste stilzwijgend een nieuw artikel in het helpcentrum over de veranderende werking van exact match, zonder er uitgebreid aandacht aan te besteden. Sinds 1 oktober 2018 zijn, in eerste instantie Engelse, exacte zoekwoorden nog minder exact geworden. Wat moet een adverteerder ondernemen? 

Online advertising

Startfinanciering voor advertentieplatform Amazon

Het bedrijf Gradient uit Seattle heeft 3,5 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Flying Fish Partners. De onderneming van ex-Amazon Bobby Figueroa wil bedrijven helpen bij het adverteren op Amazon.

Online advertising

Improve Digital gaat op in Azerion

Technologiebedrijf Improve Digital gaat op in de nieuwe bedrijvengroep Azerion, waarvan het met Orange Games een van de oprichters is.

Venture

Maakt nieuw beleid van Google het kapen van merknamen mogelijk?

Misschien heb je vorige week ook een bericht gekregen van Google over de update van het handelsmerkbeleid. Dit lijkt misschien op een normale aanpassing waar je alleen even snel doorheen bladert, maar het is in feite slecht nieuws voor hotels. Heel slecht nieuws.

Online advertising

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt opgeLED! over

Buitenreclame-exploitant Mundu neemt branchegenoot opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van tachtig […]

Marketing

Nu ook reclame in Teletekst app

De Teletekst app van de publieke omroep heeft ondersteuning gekregen voor reclame. Het is een van de manieren waarmee de NPO extra geld hoopt te genereren.

Online advertising

Overnamebod op Tradedoubler van aandeelhouder

Grootaandeelhouder Reworld Media doet een overnamebod op Tradedoubler. De handel in het aandeel is stilgelegd. De beoogd nieuwe eigenaar wil het marketingbedrijf als vehikel om zijn mediaconcern internationaal te doen groeien.

Venture

Markt video advertenties groeit stevig

De (Amerikaanse) markt voor online video advertenties zit stevig in de lift. Volgens eMarketer groeit de markt dit jaar met 30 procent naar ruim 27 miljard dollar.

Video

SpotX lanceert onestopshop voor ‘bumper ads’

Videoadvertentieplatform SpotX lanceert vandaag SPOT6: naar eigen zeggen de ‘eerste onestopshop in Europa’ die het mogelijk maakt om via één kanaal bumper ads (advertenties van zes seconden) tegelijkertijd in te kopen bij alle uitgevers en zenders.

Marketing

TMG over op header bidding

TMG stapt over op header bidding met zijn hele inventaris voor online reclame. Hierdoor moeten alle belangstellende adverteerders gelijke kans hebben om hun commerciële boodschap op Telegraaf-titels uit te serveren.

Programmatic