More stories

De toekomst van adverteren is CRM-gedreven

Het adverteren op basis van klant- en gedragsgegevens begint een grote vlucht te nemen. Het levert relevante advertenties op voor de juiste personen op het juiste moment in de customer journey. Dit gebeurt echter nog standalone: de ontwikkelingen in de customer journey worden niet automatisch verwerkt. Aan de hand van Salesforce ’s uitbreiding van Advertising Studio met Google Customer Match bekijken we de ontwikkeling van CRM-gedreven adverteren.

Online advertising

Inhaker Tele2 met ‘crowdsourced’ Songfestival

Tele2 uit Zweden heeft een app laten maken waarmee Europeanen met duizenden tegelijk samen een lied kunnen zingen. De verdiensten uit exploitatie gaan naar een goed doel.

Entertainment

‘Schalke 04 koopt e-sportsteam’

De Duitse voetbalclub Schalke 04 zou een topteam hebben gekocht dat op internationaal niveau League of Legends speelt: Elements.

Entertainment

Online voor het eerst groter dan televisie in Europa

Adverteerders gaven in 2015 voor 36,2 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen in Europa, een groei van 13 procent. Online is voor het eerst groter dan televisie qua bestede mediabudgetten.

Online advertising

Organische zoekresultaten minder belangrijk?

Sinds 22 februari zijn de nieuwe SERP-wijzigingen (search engine result pages) actief. Deze wijziging houdt onder andere een vierde advertentiemogelijkheid bovenaan de SERP in. Daarnaast zijn de right hand side ads verdwenen, daarmee zijn de posities voor de betaalde advertenties (SEA resultaten) boven- en onderaan de SERP veranderd. Door de vierde betaalde advertentie bovenaan de pagina worden de organische zoekresultaten (onbetaalde zoekresultaten) verder naar beneden gedrukt, daarnaast concurreren de organische resultaten niet meer met de right hand side ads. Wij vroegen ons af welke invloed dit zal hebben op de organische zoekresultaten?

Search
Premium

Mangrove doet overname in New York; nieuwe directeur

Digital agency Mangrove koopt de online marketingconsultant Phoekus uit New York. Diens oprichter Mike Brady is naar Nederland verhuisd om de functie van managing director in te nemen bij het bureau uit Rotterdam.

Digital Agencies

Facebook en DigitasLBi starten online tv-show

Facebook en DigitasLBi gaan samen een soort tv-show maken die in compacte blokjes wordt ‘uitgezonden’ op de timelines van belangstellenden.

Facebook

MKB loopt erg achter met digitale marketing

MKB-ondernemers in Nederland hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor 2015. Dit jaarlijkse onderzoek door TNS NIPO, in opdracht van DTG, is uitgevoerd onder ruim 1.700 ondernemers uit het MKB in Nederland.

Online marketing
Premium

BMW koopt mobiele marketing in bij aFrogleap

BMW Nederland gaat samenwerken met  aFrogleap, onderdeel van Oxyma, voor de invulling van zijn omnichannelstrategie.

Digital Agencies

Mannenmedia breidt netwerk uit met Racingnews365.nl

Online reclamenetwerk Mannenmedia breidt zijn netwerk uit met de racetitel Racingnews365.nl. Het bedrijf claimt een groei van 20 procent over 2015 en verwacht minstens zoveel over 2016 met de aankomende sportzomer.

Online marketing

MADE.com opent showrooms op Schiphol

Passagiers op Schiphol vinden deze dagen op de H- of M-pier showrooms van online designwinkel MADE.com.

Online marketing

Digital Marketing Live! uitgelicht: Van Gogh Museum

Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.

Dialogue Marketing

Infographic: tips voor appretentie

Appretentie blijft problematisch. Gebruikers raken al gauw uitgekeken op apps en het merendeel wordt uiteindelijk weer verwijderd, waarna er doorgaans geen (advertentie)inkomsten meer zijn. De zogenoemde installeerkosten van apps liggen gemiddeld op 2,22 dollar voor Android en 1,46 dollar voor iOS per gebruiker. Marketing startup Appboy geeft tips om retentie tegen te gaan.

Online marketing

Hero Conf Philadelphia: de verhoudingen binnen een effectief SEA team volgens Andrew Miller

Dit artikel is het tweede van drie delen waarin de hoogtepunten van de afgelopen Hero Conf worden gedeeld. In navolging van deel 1, waarin Scott Brinker het had over ‘hacking marketing’, vind je onderstaand de visie van Andrew Miller over verantwoordelijkheid in een PPC team.

Online advertising

NY Times partnert met maker maaltijdboxen

De zeven miljoen maandelijkse lezers van NYT Cooking kunnen vanaf deze zomer in de site en app klikken om de ingrediënten van recepten thuis te ontvangen.

Retail