Incentro met Braingineers in neuromarketing
Digital agency Incentro heeft een samenwerking gesloten met Braingineers om op basis van neurale gebruikersfeedback sites en shops te kunnen optimaliseren.
Digital agency Incentro heeft een samenwerking gesloten met Braingineers om op basis van neurale gebruikersfeedback sites en shops te kunnen optimaliseren.
Het grote Chinese digitale betaalsysteem Alipay sluit een samenwerking met Concardis om Chinezen in Duitsland te benaderen. Zij kunnen in fysieke winkels en online betalen met een systeem dat ze al van huis kennen.
Mediatechnologiebedrijf Media Destillery heeft een nieuwe directeur en aandeelhouder in de persoon van Roland Sars, ooit oprichter van BackupAgent.
Marketeers bij zakelijke dienstverleners in de B2B-sferen willen komend jaar vooral investeren in contentmarketing. Thema’s als social media, marketingcommunicatie, campagnes en e-commerce staan onderaan op de agenda.
De strijd om de kijker van livestreams laait op – of kan beginnen. Nadat eerder Facebook Live werd geïntroduceerd, kwam YouTube eveneens met een vernieuwing.
Wie denkt dat werken in de marketing vooral creatief bezig zijn betekent, komt in praktijk vaak bedrogen uit. Natuurlijk, het begint vaak met het bedenken van een goed plan. Maar vervolgens is het aan de marketeer om ervoor te zorgen dat dit plan op alle mogelijke niveaus ook zo goed mogelijk wordt uitgevoerd. “Dus marketeers zijn vaak meer projectmanagers die twintig verschillende poppetjes of bureaus of systemen moeten aansturen, terwijl wij vinden dat marketeers veel meer terug moeten naar waar ze goed in zijn: het bedenken van een creatieve boodschap. Het bedenken wat is relevant voor een klant op een bepaald moment. Daar proberen wij ze bij te helpen”, aldus Peter van der Schaar oprichter en directeur van Netwinst, tegen Fast Moving Targets.
Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.
Wie zich bezig houdt met zoekmachine advertising weet al langer dat het aandeel van mobiel zoekverkeer steeds verder toeneemt. Het gedrag van gebruikers verschilt sterk per device, maar adverteerders kunnen hier nog nauwelijks op inspelen met de instellingen van hun AdWords-campagnes. Met de veranderingen die Google eergisteren aankondigde tijdens hun Performance Summit lijkt hier verbetering in te komen. Wij zetten de vijf beste veranderingen voor je op een rij.
Gisteren werd voor de vijfde maal Digital Marketing Live! gehouden, het belangrijkste (Emerce) evenement op het gebied van online advertising en marketing. Een dag lang sessies, round tables, pitches, demo’s, panels, startups en netwerken. De foto’s zijn van Peter Boer.
Fast Moving Targets zendt morgen de hele dag live uit vanaf Digital Marketing Live op Emerce.nl.
Dat Virtual Reality op het punt staat mainstream te worden, horen we al een tijdje. 2016 moet hét jaar worden. De marktintroductie van diverse consumentenbrillen moet daar zeker aan bijdragen. Allerlei merken springen snel in op die ontwikkeling. Voor verbetering van de klantervaring, eigen marketing, maar ook advertising.
Dropbox opent zijn vijfde lokale kantoor in Europa: in de Duitse mediahoofdstad Hamburg.
Al sinds 2003 hebben we het volop over het magische onderwerp ‘conversie-attributie’. Elke online marketeer begrijpt dat het niet juist is om alle conversies toe te kennen aan de laatste interactie die een gebruiker met een van je campagnes heeft gehad. Toch vinden de meesten van ons het lastig om de stap naar een ander attributiemodel te maken. Wat daarin niet meehelpt, is het feit dat veel systemen nog niet de mogelijkheid bieden om op geattribueerde conversiewaarden aan te sturen. Tot afgelopen week, waarin Google Adwords niet alleen heeft aangekondigd het data driven attributiemodel aan de bestaande attributiemodellen toe te voegen, maar ook heeft gekondigd dat het aan het einde van deze maand mogelijk is om af te wijken van het last click attributiemodel en je ‘conversies’ kolom te vullen op basis van een ander attributiemodel. ‘No big deal?’ Ik denk van wel.
Affiliatenetwerk Daisycon is volgens de rechtbank Rotterdam terecht beboet voor 810.000 euro door toezichthouder ACM.
VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.