MADE.com opent showrooms op Schiphol
Passagiers op Schiphol vinden deze dagen op de H- of M-pier showrooms van online designwinkel MADE.com.
Passagiers op Schiphol vinden deze dagen op de H- of M-pier showrooms van online designwinkel MADE.com.
Storytelling wordt steeds belangrijker. Zeker voor een museum, dat verhalen vertellen als zijn kerntaak beschouwt. Het Van Gogh Museum speelt daar visueel heel goed op in via de website en sociale media zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter.
Appretentie blijft problematisch. Gebruikers raken al gauw uitgekeken op apps en het merendeel wordt uiteindelijk weer verwijderd, waarna er doorgaans geen (advertentie)inkomsten meer zijn. De zogenoemde installeerkosten van apps liggen gemiddeld op 2,22 dollar voor Android en 1,46 dollar voor iOS per gebruiker. Marketing startup Appboy geeft tips om retentie tegen te gaan.
Dit artikel is het tweede van drie delen waarin de hoogtepunten van de afgelopen Hero Conf worden gedeeld. In navolging van deel 1, waarin Scott Brinker het had over ‘hacking marketing’, vind je onderstaand de visie van Andrew Miller over verantwoordelijkheid in een PPC team.
De zeven miljoen maandelijkse lezers van NYT Cooking kunnen vanaf deze zomer in de site en app klikken om de ingrediënten van recepten thuis te ontvangen.
Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.
Criteo, de specialist in performance-marketingtechnologie, heeft in het eerste kwartaal zijn omzet met 36 procent zien stijgen naar 401 miljoen dollar.
Personalisatie begint de kernstrategie te worden voor sociale marketeers, al is het nog een hele uitdaging. Het is lastig om klanten te identificeren en data over hen te verzamelen, met name als ze eerdere apparaten gebruiken. Het gaat niet alleen om data, het gaat er ook om hoe je contact legt met je klanten. Een infographic over ‘People based advertising’.
DTG en e-commerceplatform Lightspeed gaan elkaar over en weer klanten aanbevelen. Lokaalmarketingspecialist DTG plaveit de e-commerceweg, Lightspeed voedt zijn klanten marketingkennis.
Alle zoekwoorden met een ‘hoge commerciële waarde’ tonen sinds 23 februari 2016 de veelbesproken vier betaalde zoekresultaten. Gevreesd werd dat dit grote invloed zou hebben voor zowel de clickprijzen als het organisch verkeer. Er is nu immers een gewilde, extra positie boven de organische zoekresultaten. Enkele weken na deze grote wijziging van Google blijkt de impact echter minimaal wanneer wij naar de eerste resultaten bij onze opdrachtgevers kijken.
De online videotheek van RTL, Videoland, verlaagt zijn abonnementsprijs met een euro tot negen euro. De verhuurder brengt daarnaast zeven nieuwe Nederlandse producties live, waaronder het nieuwe seizoen van Zwarte Tulp.
De zichtbaarheid van online advertenties is in het eerste kwartaal fors verbeterd, terwijl botverkeer op de terugtocht is. Dat blijkt uit Accordant Media’s Q1 RTB Market Pulse rapport.
De jonge televisieproducent MediaLane van Iris van den Ende koopt per 1 mei het multichannelnetwerk Mediakraft Nederland. Dat zal zijn activiteiten verder ongewijzigd voortzetten onder de naam Onlane.
Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.
Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.