More stories

eFocus doet digitale strategie DAF

Het Eindhovense kantoor van eFocus gaat met de directie de hele digitale strategie van DAF Trucks onder handen nemen.

Online marketing

Consumentenbond: Adblocker op iPhone bespaart tot 83 procent op dataverkeer

iPhone-bezitters kunnen met een adblocker flink besparen op hun internetbundel. Dit blijkt uit een steekproef waarbij de Consumentenbond van 30 populaire Nederlandstalige websites de homepage bezocht met en zonder adblocker.

Marketing

DQ&A Media en incuBeta fuseren voor 100 miljoen

De internationale marketingbureaus DQ&A Media uit Nederland en incuBeta uit Zuid-Afrika fuseren. De gezamenlijke omzet van het nieuwe, onafhankelijke bedrijf komt boven de 100 miljoen euro uit.

Online marketing

De status van Inbound Marketing in de wereld

Onlangs publiceerde Marketing Automation Software leverancier HubSpot voor de zevende keer het jaarlijkse onderzoek naar de status van Inbound Marketing. In die zeven jaar lag het voornaamste doel op het meten van de adoptie van Inbound Marketing. Het grootste verschil met voorgaande rapporten is dat de focus niet meer ligt op de adoptie van Inbound Marketing. Onder marketeers wereldwijd is dit wel geaccepteerd als een goede methode. Dit keer wordt er meer ingezoomd op de factoren wat deze methode succesvol maakt.

Online marketing

WPP: ‘Adverteerders blijven behoedzaam; kritisch over online

Corporate adverteerders blijven behoedzaam investeren in media en marketing. Te veel onzekerheden en te weinig aandacht voor omzetontwikkeling, zegt topman Martin Sorrell bij de publicatie van WPP’s kwartaalcijfers.

Online marketing

Adjan Kodde nieuwe voorzitter Dutch Digital Agencies

Adjan Kodde neemt de voorzittershamer van Paul Manuel over bij Dutch Digital Agencies, de organisatie van digitale bureaus in Nederland.

Online marketing

Abovo Media mediabureau voor HG International

Abovo Media wordt het mediabureau van HG International. Vanaf 1 januari 2016 wordt het fullservice bureau uit Hoorn verantwoordelijk voor de mediastrategie tv, planning en inkoop.

Online advertising

Kieskeurig.nl toont voorraadinformatie lokale winkels

Webwinkels die ook fysieke zaken hebben, kunnen via Kieskeurig.nl gaan aangeven of gezochte artikelen op voorraad zijn.

Online marketing

Nieuwe investeerder in Oxyma voor groeiversnelling

Private equity-fonds Nordian Capital neemt een substantieel belang in Oxyma. Daarmee gaat directeur Ronald Morcus zijn nieuwe, sterk op groei gerichte strategie uitvoeren.

Online marketing

Notificare verzorgt mobiele marketing Staatsloterij

De Staatsloterij laat de mobiele marketing voortaan verzorgen door Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterijdeelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.

Online marketing

Lichte daling netto mediabestedingen in eerste helft 2015

Ondanks het economisch herstel zijn de netto mediabestedingen in Nederland in de eerste helft van 2015 licht gedaald met 0,9 tot 1,78 miljard euro. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2015 dat Nielsen binnenkort publiceert.

Marketing

fonQ brengt nieuw, eigen magazine uit

Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.

Online marketing

Hungry.nl: Over een jaar tweede, achter Thuisbezorgd.nl

De voormalig managing director van Just-Eat, de Deen Larsen Morten, wil met zijn nieuwe bezorgdienst Hungry.nl over een jaar de nummer twee van de markt zijn. Gisteren begon de tv-campagne.

Online marketing

TransferWise UK, Fiksu UK en Z24 naar Emerce Performance

TransferWise UK, Fiksu UK en Z24 zijn enkele van de sprekers op Emerce Performance 2015, het jaarlijkse congres voor strategen, planners en managers in media.

Marketing

Video-reclame bezig aan gestage opmars

Online video-reclame is bezig aan een gestage opmars. 84 procent van de marketeers ziet online video snel belangrijker worden in de marketingmix. Vier op de tien marketeers zetten nu al video-advertenties in. Nog eens ruim een vijfde wil dat de komende twaalf maanden gaan doen. Dat blijkt uit een onderzoek van MediaScience, uitgevoerd door Adformatie, onder de top-1000 adverteerders.

Online advertising