Nieuwe investeerder in Oxyma voor groeiversnelling
Private equity-fonds Nordian Capital neemt een substantieel belang in Oxyma. Daarmee gaat directeur Ronald Morcus zijn nieuwe, sterk op groei gerichte strategie uitvoeren.
Private equity-fonds Nordian Capital neemt een substantieel belang in Oxyma. Daarmee gaat directeur Ronald Morcus zijn nieuwe, sterk op groei gerichte strategie uitvoeren.
De Staatsloterij laat de mobiele marketing voortaan verzorgen door Notificare. De grootste kansspelorganisatie van Nederland integreert Notificare in zijn bestaande app. Staatsloterijdeelnemers kunnen daardoor benaderd worden met relevante en locatiegebaseerde push-notificaties op hun smartphone, gebruikmakend van iBeacons en geolocatie.
Ondanks het economisch herstel zijn de netto mediabestedingen in Nederland in de eerste helft van 2015 licht gedaald met 0,9 tot 1,78 miljard euro. Dit blijkt uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2015 dat Nielsen binnenkort publiceert.
Online warenhuis fonQ gaat vier keer per jaar een nieuw magazine verspreiden onder zijn klanten om hen, net als in de e-mails, met een papieren uitgave inspiratie te bieden.
De voormalig managing director van Just-Eat, de Deen Larsen Morten, wil met zijn nieuwe bezorgdienst Hungry.nl over een jaar de nummer twee van de markt zijn. Gisteren begon de tv-campagne.
TransferWise UK, Fiksu UK en Z24 zijn enkele van de sprekers op Emerce Performance 2015, het jaarlijkse congres voor strategen, planners en managers in media.
Online video-reclame is bezig aan een gestage opmars. 84 procent van de marketeers ziet online video snel belangrijker worden in de marketingmix. Vier op de tien marketeers zetten nu al video-advertenties in. Nog eens ruim een vijfde wil dat de komende twaalf maanden gaan doen. Dat blijkt uit een onderzoek van MediaScience, uitgevoerd door Adformatie, onder de top-1000 adverteerders.
Vergelijkingssite Beslist.nl is zijn nieuwe wintercampagne gestart op radio en televisie en presenteerde tegelijkertijd de nieuwe schaatsploeg die het sponsort.
De droom van iedere marketeer: een volledig beeld van de customer journey. De data die daarbij moeten helpen, zijn voor een groot deel in het bezit van twee dominante marktspelers. Wat betekent dit voor de marketeer? En wat zou volgens Eduard Blacquière van OrangeValley hierop het antwoord moeten zijn?
Scott Ernst neemt bij Macromill, het fusiebedrijf van het Nederlandse MetrixLab en het Japanse Macromill, de rol van CEO over van Han de Groot. De Groot zal aanblijven als bestuurslid en toezichthouder.
Slechte data-integratie is funest voor het succes van cross-channel campagnes. Maar weinig bedrijven hebben het overzicht, stelt Forrest Consulting vast in een studie die in opdracht van IgnitionOne werd uitgevoerd.
Bij Artsen zonder Grenzen gaat dit jaar de helft van het mediabudget naar online, vertelt online manager Fieke den Boer. “In 2014 was dat nog een vierde. We richten ons nu op de jongere groep en die beweegt zich heel anders online.”
De Nederlandse maker van luxe reistassen Travelteq stopt met fysieke verkoopkanalen en legt zich toe op honderd procent online verkoop op de consumentenmarkt.
Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.
Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.