More stories

Digital Marketing Live! uitgelicht: Frieslandcampina

Wendy van Sante vertelt op Digital Marketing Live! hoe WhatsApp heeft bijgedragen aan een succesvolle merkactivatie van Chocomel tijdens de Chocomel WhatsApp Challenge. Chocomel faciliteerde daarbij een belangrijk onderdeel van de festivalbeleving door de interactie aan te gaan met de consument.

Dialogue Marketing

Goede cijfers voor performance-marketing specialist Criteo

Criteo, de specialist in performance-marketingtechnologie, heeft in het eerste kwartaal zijn omzet met 36 procent zien stijgen naar 401 miljoen dollar.

Online marketing

Personalisatie kernstrategie marketeers (infographic)

Personalisatie begint de kernstrategie te worden voor sociale marketeers, al is het nog een hele uitdaging. Het is lastig om klanten te identificeren en data over hen te verzamelen, met name als ze eerdere apparaten gebruiken. Het gaat niet alleen om data, het gaat er ook om hoe je contact legt met je klanten. Een infographic over ‘People based advertising’.

Dialogue Marketing
Premium

Lightspeed wordt voorkeurspartner e-commerce DTG

DTG en e-commerceplatform Lightspeed gaan elkaar over en weer klanten aanbevelen. Lokaalmarketingspecialist DTG plaveit de e-commerceweg, Lightspeed voedt zijn klanten marketingkennis.

E-commerce platforms

De nieuwe vierde positie: geen toegevoegde waarde voor adverteerders?

Alle zoekwoorden met een ‘hoge commerciële waarde’ tonen sinds 23 februari 2016 de veelbesproken vier betaalde zoekresultaten. Gevreesd werd dat dit grote invloed zou hebben voor zowel de clickprijzen als het organisch verkeer. Er is nu immers een gewilde, extra positie boven de organische zoekresultaten. Enkele weken na deze grote wijziging van Google blijkt de impact echter minimaal wanneer wij naar de eerste resultaten bij onze opdrachtgevers kijken.

Online advertising

Videoland verlaagt abonnementsprijs

De online videotheek van RTL, Videoland, verlaagt zijn abonnementsprijs met een euro tot negen euro. De verhuurder brengt daarnaast zeven nieuwe Nederlandse producties live, waaronder het nieuwe seizoen van Zwarte Tulp.

Online marketing

‘Zichtbaarheid online advertenties sterk verbeterd’

De zichtbaarheid van online advertenties is in het eerste kwartaal fors verbeterd, terwijl botverkeer op de terugtocht is. Dat blijkt uit Accordant Media’s Q1 RTB Market Pulse rapport.

Online advertising

Tv-producent MediaLane koopt MCN Mediakraft Nederland

De jonge televisieproducent MediaLane van Iris van den Ende koopt per 1 mei het multichannelnetwerk Mediakraft Nederland. Dat zal zijn activiteiten verder ongewijzigd voortzetten onder de naam Onlane.

Publishing

Longread: Acht tips voor de juiste contentmarketingstrategie

Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.

Contentmarketing

Thierry Peek nieuwe CFO van Oxyma

Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.

Online marketing

Burgers’ Zoo publiceert Apple TV-app

Dierenpark Burgers’ Zoo brengt samen met webbouwer Infocaster misschien wel ‘s werelds eerste app uit Apple TV. Hierdoor komen haarscherpe video-opnames van onder meer haaien en pinguïns als levend behang in huiskamers binnen en buiten Nederland.

Video

Consument wil zelfs betalen voor adblocker

Een substantieel deel van de consumenten uit een wereldwijd onderzoek van Accenture is zich bewust van adblockers, en vier op de tien ondervraagden wil zelfs voor adblockers betalen om geen advertenties meer te zien. Accenture ondervroeg 28.000 mensen in 28 landen.

Online advertising

Greenhouse Group met retailklanten in virtual reality

Greenhouse Group tuigt met een aantal klanten de eerste campagnes op om virtual reality en retail met elkaar te koppelen. “Vooral om de toegevoegde waarde voor de consument te ontdekken”, zegt Labs-hoofd Menno Zevenbergen.

Virtual reality

Ontdubbelen op Affiliate, doen of niet?

Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?

Attributie

Chocomel, Grolsch en The Economist naar Digital Marketing Live!

Chocomel, Grolsch, Cannes Lions-winnaar The Economist, het Van Gogh Museum en de KNVB zijn enkele van de merken die te gast zijn op de alweer vijfde editie van Digital Marketing Live! volgende maand in de Beurs van Berlage te Amsterdam.

Online marketing