‘Helft Nederlanders wil aan de adblocker’ (update)
Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).
Het Nederlandse publiek staat in zeer ruime meerderheid positief tegenover adblockers. Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie, uitgevoerd door Smartagent Marketresponse (SAMR).
De Amerikaanse brancheorganisatie voor online adverteerders Interactive Advertising Bureau gaat uitgevers helpen met de identificatie van adblockers. Met een nieuwe tool kunnen uitgevers gebruikers met adblockers een boodschap tonen.
Enrico Pruis is de nieuwe commercieel directeur van het in Fintech gespecialiseerde online bureau Virtual Affairs. Hij volgt Robin Peters op.
Recruiter SchaalX lanceert samen met een groep online bedrijven een dienst waarbij junioren anderhalf jaar lang in de belangrijkste disciplines worden opgeleid. Dit moet het aanbod op de markt wat helpen vergroten.
Internetbureau IN10 neemt branchegenoot Quest Media over. “Met hen halen we extra power in huis om klanten door de digitale transformatie te helpen”, aldus IN10-directeur Vincent Luyendijk. Meer overnames worden niet uitgesloten.
Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.
Adverteren op televisie ter ondersteuning van online campagnes blijft verstandig. Dat concludeert het Video Advertising Bureau, waarin grote Amerikaanse netwerken als CBS, NBC en Fox zitten. 82 procent van alle call-to-action campagnes tonen een verband aan tussen tv-reclame en sitebezoek.
Op 5 oktober aanstaande verzorgt Your Social met Social Affairs de kick-off van de eWeek, het internationale festival voor online business, media, marketing en technologie bij Level Eleven in Amsterdam. Het thema van de avond: datadriven social marketing.
Adblokkers staan meteen hoog in de applijsten van Apple sinds het verschijnen van iOS 9 eerder deze week. Deze programma’s blokkeren niet alleen banneradvertenties, ze voorkomen ook dat gebruikers worden gevolgd.
Een kwart van het marketingbudget van Heineken gaat nu al naar digitale media. Twee jaar geleden was dat nog maar 9 procent. Dat vertelde marketingdirecteur Soren Hagh gisteren op het marketingcongres Dmexco in Keulen. “We gaan naar een wereld waar alles digitaal wordt.”
Malou Cornet, eerder werkzaam bij onder andere Procter & Gamble en Philips, wordt als commercieel directeur, eindverantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten binnen iProspect Nederland.
Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.
Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.
SportVibes Digital heet het nieuwe digitale bureau dat de focus op sportgerelateerde online en sociale media-activiteiten wil leggen.
Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.