More stories

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Analytics

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

DAN DNA partnert met personamarketingbedrijf Motley

De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.

Online marketing

YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

Online advertising

Oxyma haalt media- en omnichannelspecialisten in huis

Oxyma haalt Karen Pot van Cmotions en Jean-Paul Geelhoed van MindShare binnen om twee nieuwe kennisgebieden verder vorm te geven, mogelijk met aansluiting tot aankomende overnames.

Online marketing

Britse marketingconsultants Stream:20 landen in Nederland

De Britse online marketingconsultancy Stream:20 is van start gegaan in Nederland. Leon Gerrits, overgestapt van Yieldr, is met Ruud Verdellen, verantwoordelijk voor het ontginnen van de Nederlands en de Duitse markt.

Online marketing

Eventbrite opent kantoor in Nederland

Ticketbedrijf Eventbrite heeft een kantoor in Amsterdam geopend om beter en nauwer contact met organisatoren van events te kunnen leggen en hen support te bieden.

Online marketing

‘Social media moet je vanuit één kern bespelen’

“Zorg ervoor dat je een goede kern hebt om daar vandaan je kanalen te bespelen”, klinkt het advies van Cinemates’ Kelvin Boerma. “Het is zinloos om vanuit YouTube als basis te werken.”

Video

Semilo neemt verkoopexploitatie Wingman Mobile over

Wingman Mobile, het marketingbedrijf achter de apps voor TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio en bijbehorende websites over aan Semilo.

Online advertising

Onderzoek: wat maakt personalisatie tot een succes?

Personalisatie moet. Ongeacht je industrie, bedrijfsgrootte of geografie. Maar wie aan echte personalisatie wil doen, moet verder gaan dan alleen het gebruik van oppervlakkige data zoals een naam of locatie. Veel verder. Zijn marketeers al zover? Nee, is kortweg het antwoord. Maar de stip op de horizon is duidelijk.

Online marketing

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

Pinterest rolt Promoted Pins internationaal uit

Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.

Online advertising

affilinet Benelux breidt uit in België

affilinet Benelux heeft contracten getekend met onder meer Thomas Cook, Decathlon, Leapp en Peter Langhout Reizen.

Online advertising

De anatomie van een perfecte Facebook advertentie (infographic)

Adverteren op Facebook kan veel verkeer naar je site genereren, vooropgesteld dat je het goed doet. Je elevator pitch moet kort en krachtig zijn, een te lange video is dus niet aan te raden. Deze infographic vertelt tot aspect ratio en afmeting nauwkeurig waaraan je advertentie moet voldoen.

Facebook

‘Consument is klaar met traditionele online marketingcampagnes’

Online campagnes voeren voor aandacht van de consument is niet genoeg meer om effect te sorteren. De concurrent kan dat even goed, zegt Forrester Research. De volgende stap in marketing is ook de klantinteracties buiten de campagnes te vangen en contextueel relevant toe te passen.

Online marketing