More stories

“Merken zijn gebaat bij online webseries”

Filmpjes op YouTube zetten is nog geen contentstrategie. Media-ondernemer Deniz Alkaç raadt bedrijven aan na te denken over het opzetten van webseries, om in video verhalen en emoties over te brengen aan het publiek.

Online marketing

Aldi opent kookkanaal op YouTube

Aldi Engeland opent op YouTube een kanaal om kookfans meer aan zich te binden en daarmee de klandizie aan de winkels te vergroten.

Online marketing

SEOshop gaat samenwerken met online marketingbureaus

SEOshop gaat een nieuw soort abonnementen verkopen aan zijn e-commerceklanten zodat zij al hun marketingactiviteiten kunnen uitbesteden.

E-commerce

Marketing mobiele apps wordt steeds duurder

De kosten per installatie (CPI) voor mobiele apps is in juli verder gestegen. Marketeers geven steeds meer geld uit om de juiste doelgroep te bereiken. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marketingbedrijf Fiksu.

Marketing

Marketingtopman Coen Olde Olthof weg bij KPN

Marketingtopman Coen Olde Olthof vertrekt volgend jaar bij KPN in verband met een reorganisatie per 1 januari.

Marketing

Het antwoord op adblockers: minder en betere advertenties

Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.

Online advertising

Richard Smoorenburg nieuwe MD van Traffic4U

Richard Smoorenburg verlaat ticketingbedrijf Paylogic om marketingbureau Traffic4U te gaan leiden.

Marketing

Forrester: Bedrijven hebben Chief Data Officers nodig

Bijna de helft van de grote bedrijven heeft een Chief Data Officer en ziet dat vertaald in dubbelcijferige omzetgroei. “Er is geen ruimte meer voor gissen wanneer je klantgedrag wilt begrijpen”, zegt Gene Leganza van Forrester.

Marketing

Digitale transformatie: internetbureau is steeds vaker bedrijvendokter

De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.

Strategy

Britse advertentiewaakhond vaardigt regels uit voor vloggers

De Britse Advertising Standards Authority heeft nieuwe regels gepubliceerd voor vloggers nadat enkele misleidende promotievideo’s voor Oreo vorig jaar werden verboden. Vloggers moeten voortaan in woord en geschrift duidelijk communiceren dat zij worden gesponsord.

Entertainment

Appontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame

Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 televisiereclames voor apps in elf verschillende landen telde.

Online advertising

Google mogelijk weer met affiliateprogramma Google Play

Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.

Marketing

Google Analytics: geavanceerde segmenten aanmaken met surveys

Goede webanalisten en marketeers weten dat gemiddelden vanity metrics zijn. Je kunt er maandelijks op rapporteren, maar ze zijn niet geschikt voor verbeteracties. Het sleutelwoord is segmenteren. Je kunt sinds kort cohort analysis maken in Google Analytics. Minder bekend is hoe je Custom Segments (Geavanceerde Segmenten) kunt aanmaken, gebruikmakend van data punten die je laadt middels slimme surveys op je website. Dat laat ik hieronder zien.

Analytics

Marketingdatabedrijf iQU neemt Nederlandse branchegenoten over

Marketingdata- en analyticsbedrijf iQU uit Haarlem heeft voor een onbekend bedrag twee andere Nederlandse marketingbedrijven TinyLoot en Target Gamers overgenomen. Beide zijn actief op het gebied van mobiele gaming.

Customer Loyalty

Inge Smidts nieuwe CMO Liberty Global

Inge Smidts, nu nog werkzaam bij de Belgische kabelaar Telenet, wordt Chief Marketing Officer (CMO) van Liberty Global, eigenaar van Ziggo.

Marketing