Jan van Nederveen nieuwe CMO Delta Lloyd
Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.
Jan van Nederveen (51) wordt Chief Marketing Officer van verzekeraar Delta Lloyd. Hij geeft leiding aan het nieuwe bedrijfsonderdeel Klant, Digitaal en Merk van Delta Lloyd.
Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.
Een e-commercegigant die zich ook ontwikkelt tot reclame-expert en het domein Mobiel naar zich toe wil trekken. Dat is Otto in 2016.
Stel, je krijgt de opdracht om de campagnestructuur van een nieuw AdWords account in te delen. Dat kan, zeker voor een nieuwe klant of wanneer je net met AdWords begint, best beangstigend zijn. Waar moet je in vredesnaam beginnen en hoe zorg je ervoor dat de indeling logisch en overzichtelijk is én blijft. In dit blog leg ik je het belang uit van een goede campagnestructuur, wat de voordelen zijn én dat er geen ‘one size fits all’ oplossing is.
Online bannertool Bannerwise en het online mediaboekingsplatform MediaBookers hebben de handen ineengeslagen.
Consumenten besteden veel tijd op hun smartphone. Een groot gedeelte van die tijd wordt besteedt in apps. Nog specifieker, veel tijd in messenger apps. Adverteren is in het merendeel van de apps al mogelijk, maar adverteren in messenger apps is grotendeels nog onontgonnen gebied. Volgens Jason Morse (VP bij Criteo) zal dit snel gaan veranderen. Morse signaleert dat in messenger apps adverteren een grote kans is voor marketeers. Hij voorspelt een groei van in-app en in-messenger app adverteren. Hierbij is het voor marketeers de uitdaging hoe adverteren in-apps en in messenger apps binnen hun campagnes gaan passen. Hoe kun jij insights krijgen om als marketeer in dit medium toegang te krijgen en resultaat te realiseren?
In tegenstelling tot wat veel Nederlandse adverteerders geloven werkt adverteren in Bing niet precies hetzelfde als adverteren via AdWords. Je bereikt enerzijds een andere doelgroep, anderzijds biedt Bing ook andere mogelijkheden om je concurrenten slim af te zijn. Een van deze mogelijkheden is het toevoegen van afbeeldingen.
Just-Eat heeft maaltijdbestelsites van Rocket Internet en foodpanda overgenomen die zij niet meer tot de kernactiviteiten rekenden.
DTG voert gesprekken met meerdere leveranciers van webwinkelsoftware om komend najaar zijn diensten uit te breiden richting e-commerce.
Trivago laat in Düsseldorf aan de Rijn een nieuw hoofdkantoor bouwen met talloze faciliteiten, tot een klimmuur en sintelbaan op het dak. Een blik op de sfeerimpressies van de architect.
In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.
Bannerwise is ING Starter van het Jaar 2015 geworden. De Amsterdamse ondernemers wonnen van ShirtsofHolland en Tabster.
Je kunt beter leads genereren als je goed inzicht hebt in wie jouw toekomstige klanten zijn. Hierdoor kun je namelijk alle vormen van communicatie afstemmen op de specifieke behoeftes en gedrag van jouw toekomstige klanten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw leadgeneratie activiteiten overeenkomen met hun behoeftes?
De Franse spoorwegen SNCF hebben zich aangesloten in de Europese reizenzoeker c.q. planner GoEuro. Daarmee wordt een zwart gat van de landkaart gepoetst en hub Frankrijk ontsloten voor reizigers.
Het Nederlandse internationale zakelijke reisbedrijf BCD Travel heeft GetGoing uit San Francisco overgenomen voor een onbekend bedrag.