More stories

Premium

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies

Wouter Blok weg bij Coolblue

CMO Wouter Blok is na een jaar alweer opgestapt bij online retailer Coolblue. Volgens Blok kregen bestuurlijke taken de overhand en kwamen inhoudelijke marketingtaken op het tweede plan.

Online marketing

‘Groupon Nederland moet proeftuin zijn van Europa’

Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.

Customer Loyalty

Starters werven? Werk in veel eerder stadium aan employer branding

Recruiters hebben sinds twee jaar met Magnet.me een nieuw sociaal netwerk voor handen. Al tijdens hun studie worden studenten er geautomatiseerd aan potentiële werkgevers gelinkt. En met succes, zo blijkt. Afgelopen najaar opende het Nederlandse en gelijknamige bedrijf een vestiging in Londen.

Recruitment

WPP: Marketing wordt nog meer datagedreven

Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.

Analytics

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger

Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.

PIM

Een kijkje in het Philips ‘Real Time Marketing Center’: conversie in plaats van merkcampagne

Elektronicagigant Philips heeft net als veel andere bedrijven met een relatief traditionele inzet van media een belangrijke uitdaging: in de verkoopfunnel raakt men veel mensen kwijt tussen de fases ‘ontdekken’ en daadwerkelijke conversie. Van grote brandingcampagnes blijft onduidelijk wat die exact opleveren.

Online marketing

Drie experts over de verdwenen AdWords advertenties

Tot afgelopen vrijdag toonde Google advertenties aan de rechterzijde van de zoekresultaten. Nu tref je er een gapend gat. Wat is er precies aan de hand en wat betekent dit voor AdWords-campagnes? Drie experts vertellen hoe zij de ontwikkeling zien, wat hun verwachtingen zijn voor de toekomst en geven tot slot advies hoe nu te handelen.

Search

Zeven tips voor Google Shopping feed optimalisatie

Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het opzetten van Google Shopping campagnes werkt echter totaal anders dan reguliere tekstadvertenties. Hierdoor ontstaat vaak de vraag hoe je dit type campagne het beste kan optimaliseren. Het antwoord is simpel: Google Shopping feed optimalisatie!

Online advertising

Boudewijn van Ewijk verlaat MediaScience

Oprichter Boudewijn van Ewijk verlaat digitaal marketingbureau MediaScience als partner. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten het management voort.

Programmatic

RTL MCN tekent StukTV

Het YouTube-netwerk van RTL tekent een van Nederlands bekendste en meest bekeken YouTube-kanalen: StukTV.

Video

De zin en onzin van contextuele targeting

Iedereen die wel eens een display campagne heeft opgezet met contextuele targeting als targetingmethode zal beamen dat het een methode is die erg makkelijk is in gebruik. Men neme enkele zoekwoorden gerelateerd aan het onderwerp van de campagne, je geeft deze een bod mee, je zet de banners erin en de campagne staat live. Ideaal!

Online advertising

Adverteren op Instagram: het maximale rendement uit je campagne

Het gedrag van de consument is in de afgelopen tien jaar ontzettend veranderd en dit blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Hoe kun je hier als (online) marketeer op inspelen? Door naar je doelgroep te luisteren, te kijken op welke platformen en netwerken ze actief zijn en door het maken van juiste strategische keuze! In dit blog probeer ik handvatten aan te reiken om een succesvolle Instagram campagne voor je organisatie op te zetten.

Online advertising

Influencer marketing neemt snel toe in populariteit

Nu de zorgen om adblocking toenemen, groeit de populariteit van influencer marketing. Kanalen als Twitter, Instagram en Facebook worden steeds belangrijker en nieuwe tools maken het werken met influencers makkelijker. Vandaar dat momenteel slechts 14 procent van de social media-professionals niet van plan is het toe te voegen aan hun social strategie.

Dialogue Marketing

Google AdWords advertenties verdwijnen van rechterkant

Afgelopen vrijdag heeft Google een grote verandering aan de opmaak van de zoekresultaatpagina bevestigd. De advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen, er staan vaker vier betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en er komen meer advertenties onderaan de pagina. De impact voor bedrijven kan groot zijn.

Search