More stories

Mozilla op jacht naar adverteerders in Keulen

Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.

Marketing

Mobiele marketing sterk in opkomst, apps verliezen aan populariteit

Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.

Online marketing

Nieuw digitaal bureau voor sportactiviteiten

SportVibes Digital heet het nieuwe digitale bureau dat de focus op sportgerelateerde online en sociale media-activiteiten wil leggen.

Marketing

Nederland binnen Europa koploper in mobiele display voor brandingdoeleinden

Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.

Online advertising

Nieuw digitaal billboard in Amsterdam

Clear Channel Hillenaar een digitaal billboard langs de openbare weg in Amsterdam.

Online marketing

Ambitieus Affiliprint steekt zich in het nieuw

Affiliprint lanceert een nieuw technisch platform, nieuwe klantenportalen, nieuwe website en huisstijl. “We staan aan het begin, insertmarketing gaat nog ontploffen”, aldus managing director Ron Thomassen.

Online marketing

Netbooster/metapeople koopt Internet Advantage

Het Utrechtse internetmarketingbureau Internet Advantage is overgenomen door het beursgenoteerde Netbooster Group. Per direct verandert de bedrijfsnaam in metapeople.

Online marketing

TamTam koopt Expand Online

Internetbureau TamTam neemt online marketingbureau Expand Online over. De diensten van de bedrijven passen bij elkaar en de culturen sluiten goed op elkaar aan.

Online marketing

Nederland groot vertegenwoordigd op DMexco

Tientallen Nederlandse bedrijven uit de online en creatieve industrie zijn volgende week twee dagen vertegenwoordigd op de grootste beurs voor media, tech en creatie in Europa: DMexco.

Online marketing

AVROTROS Radar waarschuwt voor misleidende waardebon-winacties

Bedrijven als MyMobia (PlayMobia), Genji en Conversion Factory zitten achter dubieuze waardebon-winacties die als enig doel lijken hebben om consumenten zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, vanzelfsprekend tegen een duur tarief. Dat blijkt uit onderzoek van TROS Radar.

Online marketing

WUA 100: Banken en verzekeraars scoren steeds beter

In de ranglijst met Nederlands beste websites scoren banken en verzekeraars steeds beter, stelt WUA in zijn top 100 Beste Websites 2015.

Marketing

Onderzoek: wat werkt in Real Time Marketing?

Real time marketing (RTM) wint terrein. Het wordt inmiddels voor duizend-en-een doelen ingezet. Maar vooral om de band met de klant te versterken (56 procent) en events te promoten (55 procent).

Marketing automation

MindShare verzorgt digitale media Stage Entertainment Nederland

MindShare gaat de mediastrategie, -planning en inkoop verzorgen voor Stage Entertainment Nederland. Ook digitale media vormen onderdeel van de overeenkomst.

Marketing

Online marketing trends van The Marketing Practise

Paul Everett van The Marketing Practise vertelt over de laatste online marketing trends: “De grootste trend is toch wel dat mensen eindelijk begrijpen hoe content marketing werkt. Twee jaar geleden was content marketing het antwoord op alles en zou het advertising vervangen. Nu is er zoveel content, dat je je content juist moet adverteren.”

Online marketing

Fingerspitz opent kantoor in Eindhoven

Onlinemarketingbureau Fingerspitz uit Breda opent een tweede kantoor, in Eindhoven om dichter bij zijn klanten te zitten.

Online marketing