Eerste gecertificeerde Relay42-marketeer in Nederland
Michiel van Gaalen van Oxyma is in Nederland de eerste marketeer die door Relay42 wordt gecertificeerd.
Michiel van Gaalen van Oxyma is in Nederland de eerste marketeer die door Relay42 wordt gecertificeerd.
Facebook blijft groeien in haar advertentiemogelijkheden, haar nieuwste creatie is Canvas. Sinds februari kunnen Nederlandse adverteerders gebruik maken van adverteren via een mini website binnen Facebook. Canvas geeft je de mogelijkheid om klanten meer betrokken te maken bij je merk door deze nieuwe manier van je producten of services te kunnen promoten. Facebooks Country Manager voor de Benelux (Arno Lubrun) beschrijft hoe gebruikers met één klik een schermvullend venster kunnen openen waarin video, maar bijvoorbeeld ook een goed verzorgde productcatalogus, kan worden getoond. Net als in een online magazine kan hier vanaf de mobiel eenvoudig doorheen worden gebladerd. Wat kun jij als marketeer van Canvas verwachten en hoe het beste gaan inzetten?
Het besluit van Adobe om nagenoeg al zijn diensten via de cloud aan te bieden werpt vruchten af. De omzet groeide daardoor in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar met 25 procent naar bijna 1,4 miljard dollar. De nettowinst kwam uit op 254,3 miljoen dollar tegen 84,8 miljoen dollar een jaar geleden.
Op de internationale online marketingweblogs wordt het onderwerp header bidding bijna dagelijks besproken. Iedereen in de VS schijnt ermee bezig te zijn, maar in Nederland is het nog volkomen nieuw. Was het vroeger ‘daisy chaining’, tegenwoordig praat iedereen over ‘header bidding’. De komende weken schrijven we meerdere artikels over dit fenomeen en zullen we het vanuit meerdere perspectieven belichten.
E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.
Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.
CMO Wouter Blok is na een jaar alweer opgestapt bij online retailer Coolblue. Volgens Blok kregen bestuurlijke taken de overhand en kwamen inhoudelijke marketingtaken op het tweede plan.
Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.
Recruiters hebben sinds twee jaar met Magnet.me een nieuw sociaal netwerk voor handen. Al tijdens hun studie worden studenten er geautomatiseerd aan potentiële werkgevers gelinkt. En met succes, zo blijkt. Afgelopen najaar opende het Nederlandse en gelijknamige bedrijf een vestiging in Londen.
Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.
Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.
Elektronicagigant Philips heeft net als veel andere bedrijven met een relatief traditionele inzet van media een belangrijke uitdaging: in de verkoopfunnel raakt men veel mensen kwijt tussen de fases ‘ontdekken’ en daadwerkelijke conversie. Van grote brandingcampagnes blijft onduidelijk wat die exact opleveren.
Tot afgelopen vrijdag toonde Google advertenties aan de rechterzijde van de zoekresultaten. Nu tref je er een gapend gat. Wat is er precies aan de hand en wat betekent dit voor AdWords-campagnes? Drie experts vertellen hoe zij de ontwikkeling zien, wat hun verwachtingen zijn voor de toekomst en geven tot slot advies hoe nu te handelen.
Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het opzetten van Google Shopping campagnes werkt echter totaal anders dan reguliere tekstadvertenties. Hierdoor ontstaat vaak de vraag hoe je dit type campagne het beste kan optimaliseren. Het antwoord is simpel: Google Shopping feed optimalisatie!
Oprichter Boudewijn van Ewijk verlaat digitaal marketingbureau MediaScience als partner. Medeoprichters en partners René Zeedijk en Simon Aurik zetten het management voort.