Mozilla op jacht naar adverteerders in Keulen
Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.
Mozilla gaat actief op zoek naar adverteerders voor zijn browser Firefox. Het bedrijf hoopt die de komende dagen te werven op het dmexco congres in Keulen.
Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.
SportVibes Digital heet het nieuwe digitale bureau dat de focus op sportgerelateerde online en sociale media-activiteiten wil leggen.
Nederland blijkt binnen Europa koploper in het gebruik van mobiele display voor brandingdoeleinden. Dat staat in het door IAB Europe gepubliceerde het European Advertiser Mobile Audit-report. Meer dan 600 adverteerderssites werden daarbij onderzocht op inzet van mobiele marketing.
Clear Channel Hillenaar een digitaal billboard langs de openbare weg in Amsterdam.
Affiliprint lanceert een nieuw technisch platform, nieuwe klantenportalen, nieuwe website en huisstijl. “We staan aan het begin, insertmarketing gaat nog ontploffen”, aldus managing director Ron Thomassen.
Het Utrechtse internetmarketingbureau Internet Advantage is overgenomen door het beursgenoteerde Netbooster Group. Per direct verandert de bedrijfsnaam in metapeople.
Internetbureau TamTam neemt online marketingbureau Expand Online over. De diensten van de bedrijven passen bij elkaar en de culturen sluiten goed op elkaar aan.
Tientallen Nederlandse bedrijven uit de online en creatieve industrie zijn volgende week twee dagen vertegenwoordigd op de grootste beurs voor media, tech en creatie in Europa: DMexco.
Bedrijven als MyMobia (PlayMobia), Genji en Conversion Factory zitten achter dubieuze waardebon-winacties die als enig doel lijken hebben om consumenten zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, vanzelfsprekend tegen een duur tarief. Dat blijkt uit onderzoek van TROS Radar.
In de ranglijst met Nederlands beste websites scoren banken en verzekeraars steeds beter, stelt WUA in zijn top 100 Beste Websites 2015.
Real time marketing (RTM) wint terrein. Het wordt inmiddels voor duizend-en-een doelen ingezet. Maar vooral om de band met de klant te versterken (56 procent) en events te promoten (55 procent).
MindShare gaat de mediastrategie, -planning en inkoop verzorgen voor Stage Entertainment Nederland. Ook digitale media vormen onderdeel van de overeenkomst.
Paul Everett van The Marketing Practise vertelt over de laatste online marketing trends: “De grootste trend is toch wel dat mensen eindelijk begrijpen hoe content marketing werkt. Twee jaar geleden was content marketing het antwoord op alles en zou het advertising vervangen. Nu is er zoveel content, dat je je content juist moet adverteren.”
Onlinemarketingbureau Fingerspitz uit Breda opent een tweede kantoor, in Eindhoven om dichter bij zijn klanten te zitten.