More stories

GroupM: reclamemarkt krijgt flinke klap, maar herstelt zich in 2021

De wereldwijde reclamemarkt levert dit jaar flink in. GroupM voorspelt een daling van 11,8 procent. Omgerekend zo’n 70 miljard dollar. Dat is exclusief politieke reclame.

Online advertising

Keukenformule Hello Kitchen kiest ‘online first’ en geeft Pinterest prominente rol

Met keukenformule Hello Kitchen gooit moederbedrijf De Mandemakers Groep (DMG) het over een andere boeg: het nieuwe oriëntatieproces start opvallend genoeg buiten de eigen kanalen, onder meer op Pinterest.

Online marketing
Premium

L’Oréal: corona versnelt digitale transitie

De uitbraak van het coronavirus heeft L’Oréal niet enkel onzekerheid en tegenwind gebracht. Chief Digital Officer Lubomira Rochet heeft in acht weken bereikt waar ze normaal drie jaar over zou doen.

Venture
Premium

Bol.com begint certificeringsprogramma servicebureaus

Bol.com wil kwaliteitseisen kunnen stellen aan de externe marketingbureaus die de verkooppartners op zijn platform helpen. Daartoe begint het een certificeringsprogramma.

E-commerce

Eduard Blacquière (CLUSE horloges): ‘We zijn vooral succesvol, omdat we de klant heel goed snappen’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Eduard Blacquière van CLUSE horloges over het belang van een scherp gefocuste doelgroep.

Online marketing
Premium

Cannes Lions van start als week durende videoconferentie

Netwerken zit er dit jaar voor de bezoekers Cannes Lions echt niet in, maar de Franse organisatie probeert wel nog vakkennis over te dragen via topspecialisten. Vandaag begint jaarlijkse event voor de reclamebranche. De vorm: video. Heel veel video.

Marketing

LinkedIn Stories nu ook voor bedrijfspagina’s

Na de uitrol van LinkedIn Stories voor Nederlandse gebruikers eerder deze maand, is de nieuwe door Instagram geïnspireerde functie nu ook beschikbaar voor bedrijfspagina’s. Nederlandse bedrijven en merken kunnen zelfs als eerste in Europa Stories testen, waarbij korte video’s, foto’s maximaal 20 seconden zichtbaar is.

Online marketing

Middels A/B-testing naar een betere cookiemelding

De uitvoering van, en verantwoordelijkheid voor een goede cookiemelding, ligt bij je organisatie. Maar hoe zorg je er nu voor dat zo veel mogelijk bezoekers je cookies accepteren?

Online marketing

Content marketing tools: de favorieten van onze experts

Ben je een marketeer? Dan ben je waarschijnlijk – net zoals ik – dol op tools. Handige tools die jou en je marketing team tijd en geld besparen, de kwaliteit van je werk verbeteren en nieuwe inzichten opleveren. Zelf werk ik met een flink aantal tools, maar ik was ook heel benieuwd naar de tools die mijn mede-marketeers gebruiken. Daarom vroeg ik ze naar hun favorieten. Deze uitgebreide lijst van 35 content marketing tools is het resultaat.

Online marketing
Premium

Vredestein opent digitaal museum voor productlancering

Bandenfabrikant Vredestein presenteert zijn nieuwe winterbanden niet op een grote autoshow, maar met een digitaal event in het eerste 3D-designmuseum ter wereld.

Marketing
Premium

Marketeers bezorgd om versnelde digitale transities

Nederlands grootste consumentgerichte organisaties moeten volgens hun marketeers versneld investeren in digitale transitie. Een derde vreest echter dat de consument daar nog niet gereed voor is.

Privacy

Nieuw bureau voor story marketing

Voormalig WhizPR eigenaar Willemijn Vader en HP van Tilburg zijn The Robins begonnen, een bureau waarin zeven marketing en communicatie professionals samenwerken.

Online marketing

Adverteerders vechten monopolie Google aan

Drie online adverteerders dagvaarden Google vanwege zijn monopolie op de Amerikaanse advertentiemarkt. De partijen vinden dat Google de markten voor zoek- en display advertenties in een ‘wurggreep’ houdt.

Legal
Premium

Nederlands MeMo2 domineert IAB Europe Research Awards

Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.

Online marketing

Het selectieproces van een nieuwe marketingtechnologie: vergelijken, testen en kiezen

Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist.

Online marketing