Marketeers bezorgd om versnelde digitale transities
Nederlands grootste consumentgerichte organisaties moeten volgens hun marketeers versneld investeren in digitale transitie. Een derde vreest echter dat de consument daar nog niet gereed voor is.
Nederlands grootste consumentgerichte organisaties moeten volgens hun marketeers versneld investeren in digitale transitie. Een derde vreest echter dat de consument daar nog niet gereed voor is.
Voormalig WhizPR eigenaar Willemijn Vader en HP van Tilburg zijn The Robins begonnen, een bureau waarin zeven marketing en communicatie professionals samenwerken.
Drie online adverteerders dagvaarden Google vanwege zijn monopolie op de Amerikaanse advertentiemarkt. De partijen vinden dat Google de markten voor zoek- en display advertenties in een ‘wurggreep’ houdt.
Genomineerd voor zes prijzen en uiteindelijk neemt MeMo2 vijf van de acht beschikbare IAB Europe Research Awards mee naar huis. De Nederlandse onderzoeker oogst lof voor zijn nieuwe crossmediale bereiksplatform THX.
Voor het maken van de juiste keuze voor een nieuw applicatie, van e-mailmarketing en datamanagement tot social advertising, is een serieus selectieproces vereist.
Wie zijn volgens zijn of haar vakgenoten de beste designer, techie en starter van het jaar bij Nederlandse internetbureaus? Op die vraag geven we dit najaar een antwoord bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Vandaag maken we de nominaties voor de DIA Pro’s bekend.
Het boek De Online Marketing Tornado is ‘een waterdichte blauwdruk voor een wervelende online business die impact maakt’. Mede ingegeven door de coronacrisis willen Tonny Loorbach en co-auteur Martijn van Tongeren het boek niet op de ouderwetse manier verkopen, maar gratis weggeven. Tonny: ‘Door de coronacrisis loopt het de afgelopen weken storm. De kern van ons bedrijf is het aanbieden van online marketingcursussen, dat doen we al jaren. Veel mensen willen juist nu online ondernemen. Er is dus ineens veel meer vraag naar onze software en we hebben ook een boek gelanceerd: De Online Marketing Tornado hebben we in zes weken tijd geschreven.’
Picnic heeft in hoger beroep toch nog een overwinning behaald op Max Verstappen. Die had de autocoureur opgevoerd in een parodie en daarmee zou volgens de rechtbank het portretrecht zijn geschonden. Picnic moest schadevergoeding van 150.000 euro betalen. Dat geld dient Verstappen nu terug te storten.
Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn er meer dan 250.000 nieuwe .NL-domeinen geregistreerd. SIDN ziet ook dat slapende domeinen op grote zijn geactiveerd.
Zijn marketeers veel te veel op zoek naar een happy ending? Elke keer weer die stip op de horizon om naartoe te werken?
Vorig jaar werd door Nederlandse adverteerders bijna 2,2 miljard euro van het marketingbudget aan digitale advertenties besteed. Maar voor 2020 zijn de verwachtingen een stuk minder positief. Met de nieuwe realiteit van COVID-19 zal het tijdperk van tien jaar digitale groei ten einde komen. Dat stelt de Online Ad Spend Study, die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.
Alles is ogenschijnlijk meetbaar geworden en sturen op KPI’s als CTR, conversieratio, VTR, likes en engagement is wat marketeers doen.
Technologiebedrijf CM.com koopt CX Company uit Rotterdam, een specialist in chatbottechnologie. De bedrijven gaan hun diensten combineren. Zo ontstaat een leverancier van digitale kanalen, betalingen en te automatiseren conversaties.
De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.
Het bereik van Amazon in Nederland is afgelopen jaar met twintig procent toegenomen tot 4,3 miljoen in april 2020. De piek lag, niet verwonderlijk, in november.