E-commerceplatform Frank test ‘transparant pricing’
Frank.nl laat komende weken behalve zijn eigen prijzen ook zien hoe duur diezelfde producten bij de concurrenten zijn. “Dat is eerlijk en je bespaart je klanten tijd”, aldus CCO Benjamin Derksen.
Frank.nl laat komende weken behalve zijn eigen prijzen ook zien hoe duur diezelfde producten bij de concurrenten zijn. “Dat is eerlijk en je bespaart je klanten tijd”, aldus CCO Benjamin Derksen.
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 1 oktober twee digitale objecten vlak langs respectievelijk de A16 en N3 nabij Dordrecht. Twee belangrijke verkeersaders met veel bereik, aldus het bedrijf.
Voetbalclub PSV breekt nog niet met zijn sponsor Investous, een van de beleggingsbedrijven die samenwerken met dubieuze internet affiliates die met nepadvertenties klanten lokken voor beleggingen. Het programma Opgelicht liet gisteren zien hoe verschillende Nederlanders tonnen zijn kwijtgeraakt.
Op 23 juni 2016 besloot de meerderheid van de Britse kiezers de EU te verlaten en afscheid te nemen van een halve eeuw nauwe samenwerking en vrijhandel met het Europese vasteland. Wat niet iedereen zich realiseert, is dat het Brexit referendum is gewonnen mede door de inzet van innovatieve, baanbrekende en grensverleggende campagnetechnieken. De Brexit campagne laat zien hoe de toekomst van marketing campaigning eruit gaat zien.
De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.
Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.
De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.
“Elk kanaal heeft zijn eigen waarde, maar het gaat om de conversie als eindwaarde.” Marketingbaas Kevin Veenman van Dekbed-discounter.nl legt uit waarom hij niet meer aan conversie-attributie doet.
Audiobedrijf Harman, dat onder meer Harman Kardon en JBL maakt, contracteert Yourzine om zijn CRM-strategie op en uit te bouwen.
Marketing is de afgelopen jaren verrijkt met zowel onderzoeksmethoden uit de psychologie als de neurowetenschap, hiermee zijn marketing en wetenschap dichter naar elkaar toe gekropen. Hoe benut je het potentieel van deze ontwikkeling? Door het ontwikkelen van een breinvriendelijke campagne. Deze whitepaper van Bloakes beschrijft zeven tips voor een breinvriendelijke marketingcampagne en hoe je deze toepast in de praktijk.
Bierbrouwer Heineken heeft een strategische alliantie gesloten met Grab om in Zuid-Oost Azië zijn bieren te bezorgen en helpen betalen.
Je hebt e-mailmarketing, influencer marketing, contentmarketing.. Daar komt nu storymarketing bij. Expert Willemijn Vader legt uit:“Storymarketing is eigenlijk een verzameling van dat alles. Het is marketing bedrijven op basis van de elementen uit het verhaal.” Zij gelooft niet in de silo’s van de verschillende marketing disciplines. “De potentiële klant krijgt een boodschap van een afzender en ziet niet het verschil in disciplines binnen de organisatie. Waar het om gaat is dat je als bedrijf nadenkt over hoe je die persoon in beweging brengt om jouw product of dienst te kopen.”
Op Schiphol heerst grote drukte, zowel voor als achter de douane. De een zoekt met haast zijn gate voor vertrek, terwijl de ander het vliegtuig uitstapt en graag de weg naar zijn bagage wil vinden. Deze verschillende flows van bezoekers bewegen zich door dezelfde ruimtes van Schiphol en moeten toch ieder hun eigen weg zien te vinden. Hoe zorgt Schiphol ervoor dat dit mogelijk is? En wat kunnen we ervan leren op het gebied van online navigatie?
Dag twee van het marketingcongres Dmexco in Keulen stond wederom in het teken van het begrip vertrouwen. Vandaar het centrale thema TrustInYou. Na de privacyschandalen rond Facebook en de verscherpte regels van Brussel ziet het marketinglanschap er anders uit.
De genomineerden voor de jaarlijkse DDMA Dutch CRO Awards 2019 zijn bekend. Het gaat om onder meer Vakanties.nl, Lampenlicht en Schiphol. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 3 oktober in Vrijstaat, Amsterdam. De nominaties zijn onderverdeeld in vier categorieën: Acquisitie, Mobiel, Conversie en Personalisatie.