More stories

Met welke content haal je succes op YouTube? Begin eens met helpen

Merken die YouTube inzetten doen dat grotendeels door te kiezen voor het produceren van gelikte campagnefilms met forse productiekosten en dito budgetten. Of ze werken samen met een bekende influencer, die je veel views oplevert, maar volgende maand ook samenwerkt met je concurrent – als die net iets meer biedt.

Video

Dit zijn de beste Dmexco19 sessies (video)

De eerste dag van de grote marketingbeurs Dmexco in Keulen zit er op en verspreid over verschillende zalen en hallen kwamen woensdag vele onderwerpen voorbij. Nagenoeg alle presentaties zijn terug te kijken via YouTube, maar we hebben er een paar uitgelicht.

Online marketing

Ook misleidende bitcoinadvertenties in Vlaanderen

Het fenomeen van bekende landgenoten die in online advertenties zogenaamd bitcoinbeleggingen adviseren beperkt zich niet tot Nederland. Ook Vlaanderen heeft ermee te maken, meldt de VRT.

Marketing

Messenger marketing, kunstmatige intelligentie en TikTok op DMEXCO19

CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen.

Online advertising

Sterren op het podium bij Emerce Update: YouTube

Er is geen betere manier om te leren werken met influencers dan naar hen te luisteren en met hen te spreken. Op donderdag 19 september gaat de Emerce Update over YouTube en geven enkele van de grootste YouTubers acte de présence.

Media

’40 miljoen euro naar buitenlandse partijen bij reclamearme toekomst publieke omroep’

Marketeers huiveren bij de plannen van minister Slob rond een reclamearme toekomst van de publieke omroep (NPO). Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain onder 188 budgetverantwoordelijke marketeers die recent budget hebben besteed via de Ster.

Online advertising

‘CM.com wil naar de beurs’

CM.com zou overwegen het bedrijf naar de beurs te brengen. Dat zou nog voor het einde van het jaar kunnen gebeuren, aldus bronnen aan Het Financieele Dagblad.

Venture

Eerste Pathé Thuis Original verschijnt begin 2020

Pathé brengt in februari 2020 zijn eerste Original uit, een mediaproductie die eerst in de bioscoop en daarna op Pathé Thuis te zien zal zijn.

Media

QR-code blijft populair: Zo maak je ze

Al enkele jaren staan QR-codes bekend als de moderne vervangers van de barcode. Ondertussen behoort het tot de zaken waar wij marketeers graag naar neerkijken als het gaat om technologie. Maar als er één ding is dat het QR-codedebat laat zien, dan is het dat er zeker geen consensus is – de doeltreffendheid van QR-codes wordt nog steeds fel betwist. Toch kan men de populariteit en het gebruiksgemak van dit type code niet ontkennen.

Online marketing

Investering voor Voicebooking.com

Investeerder Dutch Founders Fund steekt 750.000 euro in Voicebooking.com, het naar eigen zeggen grootste online platform voor voice-overs van Nederland.

Venture

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

Online advertising

Het belang van een goede contentmarketingstrategie

Een masterplan. Dat is strategie. Dat staat op Wikipedia. En dat weten de meeste professionals wel. Maar als het op contentmarketingstrategie aankomt, wordt men ineens twijfelachtig. Euh ja, een contentmarketingstrategie wat is dát ook alweer precies? En waarom heb ik dat nodig?

Contentmarketing

HEMA claimt primeur met branded filter op Instagram

HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het zolgeheten B.A.E. Instagram filter. Met deze branded make-up filter kunnen Instagram gebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality (AR).

Facebook

Infographic: de marketing van muziekfestivals

VrijdagishetLowlandsFestivalbegonnen.Lowlandswordtgezienalsdeafsluitervanhetfestivalseizoen.Eenfestivaldatsindsdestartvandekaartverkoopsneluitverkoopt.Datluktlangnietelkfestival,zelfsPinkpopniet.Heeftdereuringopsocialemediainvloedophetwelofnietuitverkopenvaneenfestival?OnlinemarketingbureauTeamNijhuisheeftdefestivalsinNederlandnaastelkaargezetenlaatzienhoebelangrijkmarketingis.

Social

Groeiende kritiek op foute wervingsactie Nextdoor

De Consumentenbond dringt aan op onderzoek naar de werkwijze van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Nextdoor. Nextdoor werft voor zijn buurtapp nieuwe klanten en gebruikt daarvoor namen van gebruikers zonder hun nadrukkelijke toestemming.

Online marketing