Zijn je campagnes al ‘Sinterkerst- en nieuw’ proof? – De December Checklist
Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]
Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]
Black Friday: een paar jaar geleden was deze koopjesdag vooral bekend in Amerika. Inmiddels heeft het concept zich ruimschoots bewezen en is het overgewaaid naar Nederland.
De belangrijkste periode voor e-commerce staat voor de deur. Naast Kerst en Sinterklaas krijgen ook Black Friday en de daaropvolgende Cyber Monday steeds meer aandacht in Nederland.
Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.
De feestdagenperiode vormt al jaren een hoogtepunt voor winkeliers in West-Europa, maar sinds fenomenen als Black Friday en Cyber Monday over zijn komen waaien uit de Verenigde Staten, is de piek nóg groter.
De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.
Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.
Vorig jaar heeft de goedheiligman maar liefst € 340,9 miljoen uitgegeven. Dat is een omzetverhoging van 28% ten opzichte van […]
Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.
Wat wordt het toverwoord op mediagebied? Het zou zomaar ‘cultuur’ kunnen zijn, maar de markt focust op dit moment nog steeds vooral op data. Terecht?
Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.
Lentetuin Keukenhof neemt zijn digitale kanalen op de schop en stelt Redkiwi aan om dat technisch te realiseren.
Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu.
Marc Oosterhout, medeoprichter N=5, wordt de nieuwe voorzitter van SIRE. Hij vervang Paul Kroef (Algemeen Directeur Ara Groep).
Digital marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in rap tempo op. Aan marketingteams de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren.