More stories

Zijn je campagnes al ‘Sinterkerst- en nieuw’ proof? – De December Checklist

Zijn je campagnes voor Sinterklaas, kerst en oud- en nieuw al klaar om van start te gaan? Bij Evoworks zet […]

Retail

Hoe overleven E-commerce en IT Black Friday?

Black Friday: een paar jaar geleden was deze koopjesdag vooral bekend in Amerika. Inmiddels heeft het concept zich ruimschoots bewezen en is het overgewaaid naar Nederland.

Retail

E-commerce en feestdagen: hoe bereid je je voor op hoge volumes?

De belangrijkste periode voor e-commerce staat voor de deur. Naast Kerst en Sinterklaas krijgen ook Black Friday en de daaropvolgende Cyber Monday steeds meer aandacht in Nederland.

Retail

Een derde CMO’s in-houset digitale reclame

Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.

Marketing

Zo springen marketeers in op de toename van e-commerce rond de feestdagen

De feestdagenperiode vormt al jaren een hoogtepunt voor winkeliers in West-Europa, maar sinds fenomenen als Black Friday en Cyber Monday over zijn komen waaien uit de Verenigde Staten, is de piek nóg groter.

E-commerce

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP) op A/B testen

De laatste jaren is in de Safari browser een aantal wijzigingen uitgevoerd om de privacy van websitebezoekers te beschermen zodat gebruikers steeds lastiger gevolgd kunnen worden.

Online marketing

Google: kleine ondernemers slecht vindbaar

Tweederde van de kleine MKB’ers is online slecht vindbaar en een derde heeft niet eens een website. Google brengt daarom een hulpmiddel uit waarmee retailers hun webshop kunnen optimaliseren.

Retail

Zo maak je van de feestdagen een succes

Vorig jaar heeft de goedheiligman maar liefst € 340,9 miljoen uitgegeven. Dat is een omzetverhoging van 28% ten opzichte van […]

Online marketing

Essent, HEMA en KLM naar Emerce Engage

Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.

Customer Engagement

It’s culture, stupid!

Wat wordt het toverwoord op mediagebied? Het zou zomaar ‘cultuur’ kunnen zijn, maar de markt focust op dit moment nog steeds vooral op data. Terecht?

Online marketing

Online Marketing: De kracht van visuele content

Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.

Contentmarketing
Premium

Keukenhof kiest Redkiwi als digitaal partner

Lentetuin Keukenhof neemt zijn digitale kanalen op de schop en stelt Redkiwi aan om dat technisch te realiseren.

Digital Agencies

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu. 

Online marketing

Marc Oosterhout (N=5) nieuwe voorzitter SIRE

Marc Oosterhout, medeoprichter N=5, wordt de nieuwe voorzitter van SIRE. Hij vervang Paul Kroef (Algemeen Directeur Ara Groep).

Marketing

Digitale marketing: veranderingen, uitdagingen en kansen

Digital marketing bevindt zich op een keerpunt. De technologische innovaties, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen volgen elkaar in rap tempo op. Aan marketingteams de taak om hier effectief op in te spelen. Dit vraagt om een nieuwe customer experience- en communicatiestrategie, om zo beter aan te sluiten op het veranderende koopgedrag en de manier waarop merken aantoonbaar waarde leveren.

B2B Digital