T-Mobile: ‘Digital is te duur’
Reclame op internet is verhoudingsgewijs te duur in vergelijking met televisie om een merk op te bouwen, ervaart T-Mobile. De telecomaanbieder kan echter niet om tv heen, noch om online reclame.
Reclame op internet is verhoudingsgewijs te duur in vergelijking met televisie om een merk op te bouwen, ervaart T-Mobile. De telecomaanbieder kan echter niet om tv heen, noch om online reclame.
De reputatie van bouwbedrijven staat onder druk. Deze week kwam in het nieuws dat veel grote projecten vertraging oplopen of niet doorgaan. Topman Rob van Wingerden van Koninklijke BAM Groep gaat in deze podcast in op hoe bouwbedrijven hun marketing en reputatie op orde kunnen houden en brengen.
Hillenaar Outdoor exploiteert voor het eerst in Nederland een duo van twee digitale reclamemasten, TWINS Schiphol. De dubbelzijdige masten staan langs een druk knooppunt aan de A4 bij Schiphol en worden gezamenlijk aangeboden.
Er ontstaat een trend waarbij bedrijven hernieuwde belangstelling krijgen voor duurzame organische groei, mede vanwege de stijgende reclameprijzen. NEWCRAFT signaleerde de marktvraag, herkent ook het gebrek aan executiekracht en richt spin-off daarom OAK op.
De innovatietak van Greenhouse start een Marketplaces-hub op. Daarmee richt het zich op grote bedrijven in Nederland die stevig strategische posities willen innemen op marktplaatsen.
Dát de rol van Chief Marketing Officer de komende drie jaar aanzienlijk zal veranderen, staat volgens 90 procent van de CEO’s en CMO’s buiten kijf. Zo pleitte ik eerder al voor de functie ‘CMO collaborator’ als brug tussen verschillende afdelingen, met als uiteindelijke doel te kunnen zorgen voor een optimale klantervaring. Relevantie komt daarbij.
Vandaag begint de jaarlijkse driedaagse van Emerce in de Beurs van Berlage. Zoals ieder jaar zijn er twee evenementen gewijd aan marketing en e-commerce. Maar we beginnen vandaag met een nieuw evenement: What’s next in Tech!
Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.
Uit data van Forbes blijkt dat consumenten elke dag worden blootgesteld aan vierduizend tot tienduizend media-berichten. Volgens HubSpot hebben vier van de vijf websitebezoekers een webpagina verlaten vanwege een pop-up of een autoplaying videoadvertentie. Deze whitepaper gaat in op de belangrijkste redenen achter de verschuiving in consumentenaankopen en waarom intention marketing een belangrijk onderdeel is van een moderne marketingstrategie.
Emerce Research brengt vandaag de eerste Nationale CRO Monitor 2019 uit, een kwalitatief onderzoek onder meer dan 100 specialisten en beslissers op het gebied van conversie-optimalisatie.
Digitaal productiebureau MediaMonks uit Hilversum neemt marketingbedrijf Biztech uit Australië over en krijgt daarmee expertise rondom Adobes marketingcloud in huis.
Weet je op welke zoekwoorden je graag hoog wil scoren in Google? Het vinden van de keywords waarop je wilt ranken is eenvoudig. Lastiger is om daadwerkelijk op die zoekwoorden te ranken en uit te zoeken wat je daar allemaal voor moet doen. Je krijgt al snel te maken met de ‘keyword difficulty’, ofwel de zoekwoordmoeilijkheid. Hoe zit het?
In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.
HelloMaaS, het platform voor marketing on demand, krijgt een investering van 400.000 euro van het Amsterdamse Tablomonto Ventures. Dat geld […]
Waarom zou een organisatie eigenlijk in marketing investeren? Jaren geleden is men opgegroeid met de 7Ps in de marketingmix, maar nu? Joris van Zoelen, strateeg en partner bij Synergie, schetst een toekomstbeeld van het marketingvak, met deels schrikwekkende constateringen.