More stories

In 7 stappen naar een effectieve online marketingstrategie

Volgens de Emerce Research 2018 komt een gebrek aan visie in de marketingstrategie veel voor. Uit het onderzoek komt naar voren dat veel CMO’s en digitale marketingafdelingen vooral goed blijken te zijn in het identificeren en opsporen van specifieke problemen, maar daarbij het overkoepelend overzicht missen. Om het gebrek aan visie op te lossen is een sterke online marketingstrategie een absolute must. Maar hoe stel je deze op? 

Marketing automation
Premium

Amazon: groter dan Libelle, kleiner dan Startpagina

Amazon is in Nederland een fractie groter dan damesblad Libelle online maar kleiner dan Bing, Yahoo en Wordfeud. De Amerikaanse e-commercegigant is hier nog maar een kleintje, een shop die door vier van de vijf mensen nog niet maandelijks wordt bezocht.

E-commerce

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce.

Conversie

Candid Group neemt daily dialogues over

Candid Group maakt de overname bekend van daily dialogues, een specialist uit Rotterdam in socialmediamarketing.

Venture

Thuisbezorgd test nieuw verdienmodel

Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.

Food

De Persgroep neemt nieuwe DM-machine in gebruik

Uitgeverij De Persgroep neemt een nieuw marketingsysteem in gebruik waarmee het al zijn interne databronnen kan aanroepen om belangstellende klanten abonnementen op maat te verkopen.

Marketing

RTL MCN verdwijnt, gaat op in Divimove

RTL Group voegt zijn online videonetwerken in Noord-Europa samen onder een vlag, die van Divimove. Dat betekent dat RTL MCN in Nederland als losse eenheid wordt opgeheven.

Publishing

WPP verkoopt deel Kantar aan Bain Capital

Reclamegroep WPP verkoopt een groot deel van zijn belang in Kantar, namelijk zestig procent, aan Bain Capital. Met de transactie zou 3,1 miljard dollar zijn gemoeid.

Marketing

Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes winkelschap

De papieren prijskaartjes gaan er uit bij de versafdelingen van Albert Heijn. Tegen het einde van dit jaar gaan 150 winkels om. Uiteindelijk kan de supermarktketen dynamisch product- en prijsinformatie laten zien die varieert met beschikbaarheid en moment van de dag of week.

Marketing

Memo2 sluit samenwerking festivalplatform Woov

Marktonderzoeker Memo2 sluit een exclusieve samenwerking met de makers van festivalapp Woov. Op intuïtieve wijze kunnen zo honderdduizenden festivalgangers naar meningen, opvattingen en ervaringen worden gevraagd.

Online marketing

Outdoor grootste toename ontvangst reclamegeld, na internet

De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2% gegroeid tot 4,5 miljard euro. Na online media is buitenreclame de grootste groeier in ontvangen reclamebudget.

Media

Amazon beïnvloedt 31% Duitse detailhandel

De invloed van Amazon op de Duitse non-food detailhandel is nog groter dan werd aangenomen. Het bedrijf is al goed voor meer dan de helft van alle e-commerce, maar blijkt nu ook eenderde van alle detailhandel te beïnvloeden.

Duitsland
Premium

Emerce Next 2019: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs. 

Artificial Intelligence

Emerce Digital Marketing Live 2019: Opvallen of juist aandacht verdienen?

In een wereld waarin het consumentenvertrouwen lager is dan ooit, gebruikers blind lijken voor advertenties en het gebruik van adblockers toeneemt, lijkt het steeds lastiger te worden om de aandacht te pakken. Tijdens Emerce Digital Marketing Live werd duidelijk hoe merken dit vandaag de dag toch heel succesvol doen. 

Online marketing

Happy Horizon koopt marketingbureau Lequal uit Amsterdam

Bedrijvengroep Happy Horizon neemt voor een onbekend bedrag het digitale marketingbureau Lequaul over om zijn positie in Amsterdam te verstevigen.

Venture