Affiliatenetwerk Daisycon start cryptokanaal
Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.
Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.
Er zijn tientallen marketingtools die het werk van de marketeer makkelijker moeten maken, maar die ook zorgen voor een nieuw probleem: de tools die je inzet hebben alleen impact als ze samenwerken. Het geheel is immers altijd meer dan de som der delen, daarin is data-gedreven marketing geen uitzondering. Dit geldt niet alleen voor de inzet van marketingtechnologie. Ook de interne organisatie van marketing, sales en service heeft meer impact als ze samenwerken binnen gezamenlijke doelstellingen.
Data-gedreven marketing begint daarom met een breed gedragen waarheid en visie binnen de organisatie. Een waarheid met betrekking tot de data die je als brandstof voor je marketingmotor gebruikt en een visie waar je het als organisatie allemaal voor doet. In dit artikel laat ik zien waarom die waarheid en visie zo belangrijk zijn en welke eisen je moet stellen om succesvol te zijn met data-gedreven marketing.
Vind je het moeilijk om een memorabele positionering of USP (Unique Selling Proposition) voor je merk te verzinnen? Dan ben je niet alleen. De meeste ondernemers en marketeers worstelen langdurig met de juiste positionering van hun merk. De oplossing komt echter vaak uit een volkomen onverwachte hoek: een ogenschijnlijke zwakte blijkt juist jouw kracht. Hoe dat werkt, legt Sean D’Souza van Psychotactics je in zijn onnavolgbare stijl uit.
Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.
Facebook mag voor 200 miljoen pond van 2019 tot en met 2022 jaarlijks 380 voetbalwedstrijden uit de Engelse Eredivise live gaan uitzenden. In zuid-oost Azië.
De Britse consumentenautoriteit CMA gaat optreden tegen wijdverbreide misstanden bij hotelboekingssites. Reizigers worden worden niet eerlijk behandeld.
De papieren folder raakt uit de gratie. Maar iets meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder missen als ze niet meer zou verschijnen. Dat blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).
Uitgeverij Sanoma vergroot zijn belang in kortingsplatform Scoupy tot 95 procent. Per 1 september komt de leiding in handen van Maurits Priem.
Travelbags, de Nederlandse marktleider in koffers en (reis)tassen, weet nog elk jaar te groeien. Tot voor kort deed het bedrijf dit geheel op eigen kracht, maar in juni 2018 sloot het een investeringsovereenkomst met RTL. “We willen niet alleen de groei in Nederland en België doorzetten, maar ook uitrollen in omliggende landen”, aldus medeoprichter Gerjan Horstra.
Jarenlang hebben marketeers op basis van onderbuikgevoel beslissingen moeten nemen. Maar nu er steeds meer (digitale) informatie beschikbaar is, en data inmiddels alles is waar we nog over lijken te spreken, dringt de vraag op: wat is eigenlijk een betere basis voor marketingbeslissingen? Informatie of intuïtie?
In 2018 wordt er voor het eerst meer reclame-inkomsten gegenereerd uit mobiele dataverbindingen dan via vaste internetverbinding. Dat voorspelt accountants- én adviesbureau PwC in zijn Global Entertainment & Media Outlook 2018 – 2022.
Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.
Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven lanceert vandaag een nieuw label dat zich specialiseert in conversational marketing, de wereld van chatbots en spraakassistenten.
Onlinepromotiebedrijf Magneds uit Tilburg heeft samenwerkingen getekend waardoor het actief wordt in Duitsland, Zwitserland, Spanje en Portugal. Een deal voor Polen is in de maak.
Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.