More stories

Case: Spierziekten Nederland creëert snelle, hyperpersoonlijke voorlichting door segmentatie

Contact leggen met de achterban kan voor een goed doel een kostbare zaak worden. De vereniging Spierziekten Nederland zet met segmentatie interactie met de website, waarop men met lotgenoten in contact kan treden, persoonlijke communicatie en ledenwerving centraal. En dat loont.

E-mailmarketing

Klantenonderzoek blijkt verkapt abonnement

Oplichters hebben zogenaamd uit naam van Albert Heijn een e-mail in omloop gebracht met een klantenonderzoek. Voor deelname aan het onderzoek kan men mooie prijzen winnen. In werkelijkheid gaat het om een verkapt abonnement, waarschuwt het tv-programma Opgelicht.

Online marketing

Opt-in voor privacy voor de ideale customer journey

Personalisatie van content in meerdere kanalen gebeurt gelukkig steeds vaker. Ondanks dat de AVG in de basis om iets anders gaat, is de markt zich ineens veel bewuster geworden van hoe belangrijk het is om 1st en 3rd party cookies te mogen plaatsen van je websitebezoeker.

Conversie
Premium

‘Marketingbanen weg door kunstmatige intelligentie’

Automatisering en kunstmatige intelligentie zullen komende jaren banen overnemen in de marketingsector, ook of juist die van specialistische online marketeers. Dat zegt de topman van Rocket Internet Oliver Samwer.

Artificial Intelligence

Google houdt Europese campagne voor Assistant

Google is begonnen de Europese consument warm te maken voor stembediening van telefoons en computers. In Duitsland en Frankrijk zijn nu campagnes live om de Google Assistant te promoten.

Media

Nieuwe website voor Dirk.nl

Supermarktketen Dirk heeft een nieuwe website laten ontwikkelen die voorsorteert op e-commerce, maar dat aspect nog niet activeert.

Retail

Amazon lanceert ‘huishulpje’ Echo in Frankrijk

Amazon brengt drie Alexa-apparaten in Frankrijk op de markt met lokale taalondersteuning. Meerdere in Frankrijk bekende dienstenleveranciers zijn bij de lancering volgende week live in de ‘online praatpaal’.

Voice

Neuromarketing als brainhacker – wie houdt wie voor de gek?

‘Even Apeldoorn bellen’. Iedereen kent de slogan, weet wel een paar commercials te noemen. En ze worden overwegend ook positief gewaardeerd. Ze zijn grappig, fris en spreken tot de verbeelding. Maar … van wie is die reclame eigenlijk? En wat heeft neuromarketing daarmee te maken? 

Customer Experience

AVG: 8 slimme – en legale – tips om tóch nieuwe e-mailadressen te verzamelen

Suzanne Robbe van Loyals zocht voor je uit wat de AVG betekent voor jouw mailing list en verzamelde 8 slimme (en legale) tips om toch nieuwe e-mailadressen te verzamelen. Heb je een mailinglist of wil je er een gaan opbouwen? Lees dan zeker dit nuttige artikel.

AVG

Zalando naar Ierland en Tsjechië

Zalando opent komende zomer twee nieuwe winkels, in Ierland en Tsjechië, en in een aantal van zijn winkels meertaligheid ondersteunen.

Duitsland

Digital Marketing Live: de foto’s

Met het grootste evenement van de Benelux op het gebied van online marketing, advertising en interactive media Digital Marketing Live – en aansluitend de uitreiking van de Dutch Interactive Awards – werd gisteren de driedaagse Emerce evenementenmarathon in de Beurs van Berlage afgesloten. In totaal kwamen er 4800 bezoekers op af. Voor de zomer organiseert Emerce nog Emerce Travel, B2B Digital en Emerce Fashion.

Online marketing

Dept en Fabrique grote winnaars Dutch Interactive Awards

Dept Agency én Fabrique zijn met vier prijzen elk de grote winnaars van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

Marketing

Adfactor zet podcast in voor advertentiedoeleinden

Content marketing specialist Adfactor, onderdeel van RTL, biedt adverteerders vanaf nu de mogelijkheid om podcasts in te zetten voor advertentiedoeleinden.

Marketing

Videoland zet big data in tegen weglopers

RTL Nederland zet datawetenschappers in om het aantal vertrekkende klanten bij Videoland in te perken. Dat is maar een van de vele toepassingen waar het werk van de wetenschappers voor wordt gebruikt.

Video

Nieuwe spaarplaatjes AH: AR en leren programmeren

Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.

Retail