Supermarkten uit startblokken met fietsbezorging boodschappen
Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag boodschappen laten bezorgen door Deliveroo. Supermarkten in Nederland vinden aansluiting tot een wereld die hen tot voor kort onbekend was.
Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag boodschappen laten bezorgen door Deliveroo. Supermarkten in Nederland vinden aansluiting tot een wereld die hen tot voor kort onbekend was.
De druk op pakketbezorgers is enorm toegenomen. Flinke verbetering van de werkomstandigheden is al mogelijk door de ‘last mile’ slimmer in te richten.
Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.
ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.
Retailers met een omnichannel-strategie worstelen ermee: real-time inzicht in de voorraden en daar óók nog eens ‘iets’ mee doen richting de klant.
Kruidvat wil bol.com of Amazon gaan bestrijden met een eigen logistiek netwerk. “We hebben alleen al duizend winkels in Nederland. We zijn nooit verder dan vijftien minten verwijderd van de consument. Vanuit die winkels kunnen we bijvoorbeeld medicijnen thuis bezorgen.” Dat vertelde directeur e-commerce Roland Van Den Berg van moederbedrijf AT Watson gisteren op Emerce Retail in Maarssen.
Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst.
Blokker experimenteert in dertig stedelijke winkels met bezorgen vanuit de winkel. Een kleine zeventig producten kunnen besteld worden, vaak nog dezelfde dag. Dat vertelde Martin van Velzen, directeur marketing en e-commerce, op Emerce Retail in Maarssen.
Intergamma, het bedrijf achter de bouwformules Gamma en Karwei, gaat bestellingen nog niet meegeven aan flitsbezorgers, maar werkt wel aan bestellingen die binnen een uur kunnen worden opgehaald bij de winkels. Dat vertelde Anouk Beeren van Intergamma op Emerce Retail in Maarssen.
Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.
Meer Nederlanders betalen bij voorkeur contactloos, zowel met de pinpas als met de mobiele telefoon. Aan het begin van 2020 betaalde de helft van de Nederlanders het liefst contactloos: 40 procent gaf de voorkeur aan contactloos betalen met de pinpas, en 9 procent aan contactloos betalen met de mobiele telefoon, zo blijkt uit gegevens van DNB.
Eigenaar Guilde Equity Management wil af van Leen Bakker en Kwantum. De Telegraaf meldt dat er een zakenbank is ingeschakeld voor de verkoop. Dat zouden diverse bronnen op de Zuidas hebben verteld.
Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.
Het enthousiasme over flitsbezorgers en dark stores is flink bekoeld. Om te overleven zullen ze in moeten spelen op een aantal bepalende marktontwikkelingen.
Hoe meer e-commerce, hoe meer pakjes retour komen. Het voorkomen van retouren loont zich dus steeds meer, vanwege de kosten en de milieu-impact.