Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads
Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.
Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.
Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.
De Belgische Apple Premium Reseller Lab9 neemt voor een onbekend bedrag vijftien Switch-winkels over. Een 100-tal medewerkers van Switch gaat mee. Het aantal winkels van Lab9 Stores stijgt zo van 11 naar 26.
Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.
Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.
E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.
Om online klanten vast te houden is het belangrijk te weten waar ze naar op zoek zijn. Ga dus het gesprek met ze aan, maar doe dat met een duidelijk plan.
Hoe weet je als e-commercepartij waar vraag naar is? Productonderzoek kan op verschillende manieren, en ook qua productkeuze zijn er meerdere strategieën.
Vaak zijn websites van e-commercebedrijven niet ingericht voor consumenten met een beperking. Zij klikken vaak weg en besteden hun geld anders.
Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.
Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.
Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.
Lang waren chatbots berucht. Met beter getrainde AI, realtime interactie en meer personalisatie kan conversational AI snel steeds breder worden ingezet.
Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.
Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?