More stories

Forse toename in aantal overnames bij digital marketing agencies

De digital marketing branche ontwikkelt zich snel. Dat leidt ook tot meer overnames. Rens Knevels, overnamespecialist bij Match Plan, schetst de situatie. 

Digital Agencies

Van applicatie-centrisch naar data-centrisch

Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?

Strategy

Hoe ervaren sollicitanten je organisatie? Bouw een sterk employer brand

Personeel vinden is lastig. Zorg dus dat sollicitanten een positieve indruk van je organisatie hebben. Dat lukt alleen met daden, niet met mooie woorden.

Recruitment

Het IKEA-effect: Hoe online customization waarde toevoegt

Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.

E-commerce

Goed dat third-party cookies verdwijnen: Het dwingt marketeers creatiever te zijn

Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.

Online advertising

Podcast The Brief: Veelzijdig communicatiegrootmeester Jan Driessen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jan Driessen, ervaren communicatieman.

Communicatie

De 8 succesfactoren van een local store online-marketingstrategie

Wijl jij ook online succes hebben met je lokale vestiging? Let dan in ieder geval op deze 8 succesfactoren.

Marketing

Hoe noodzakelijk is het nou écht dat we weer volledig naar kantoor gaan?

Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?

Recruitment

Mediatrends: Waar staan we nu? En wat kun je ermee?

Wat zijn de belangrijkste mediatrends van 2021 waar contentmakers, marketeers en adverteerders rekening mee moeten houden?

Entertainment

B2B-marketingattributie: Kwaliteit versus meetbaarheid en van meten naar creëren

Sales vraagt om leads. Kies je als marketingmanager kwantiteit en snelheid of kwaliteit en de lange termijn? Hier de voor- en nadelen op een rij.

Online marketing

Brand marketing en performance marketing in e-commerce: vind de balans

In de e-commerce ligt de nadruk op performance marketing, terwijl brand marketing voor langetermijngroei onontbeerlijk is: de theorie én de praktijk.

Strategy

Drie belangrijke logistieke trends voor e-commercebedrijven

Binnen de intralogistiek zijn drie trends te zien die de toekomst gaan bepalen: ‘dark stores’, micro-‘fulfilment’ en automatisering in abonnementsvorm.

Logistics

Omnichannel-strategie als basis voor een naadloze shopervaring

Omnichannel is belangrijker dan ooit. Maar wat zijn precies de belangrijkste kenmerken van een goede omnichannel-organisatie?

E-commerce

Stephanie Opdam (Notion Capital): ‘Alle venture capital-vuistregels gelden slechts tijdelijk’

Studiegenoten kozen de bankenwereld, maar Opdam was aangetrokken tot start-ups en venture capital. Vanuit Londen zoekt ze start-ups voor Notion Capital.

Start-ups

Hoe je netwerk kan zorgen voor de ultieme cross-mediale ervaring

De kracht van een netwerk is essentieel bij de ultieme cross-mediale ervaring. Talpa en weer.nl vertellen over hun aanpak.

B2B Digital