More stories

Reinder Lubbers (No Such Ventures): ‘De venture capital-industrie moet zelf blijven innoveren’

No Such Ventures is anders: geen keuze tussen VC of private equity, actieve investeerders, etc. Want ook bedrijven passen vaak niet in één duidelijke mal.

Start-ups

Beter projectmanagement met focus op mandaat, visie, budget en tijd

Voor het succesvol opleveren van een project zijn er vier elementen nodig: mandaat, visie, budget en tijd. Lees hoe je dit model toepast bij je projecten.

Research and development

Zorg ervoor dat deze zaken je groeiambities niet dwarszitten

Als organisatie ben je altijd op zoek naar groei. Met deze inzichten leer je hoe je organisatie verder groeit zonder dat het al te complex wordt.

Strategy

Hoe implementeer je B2B Account Based Marketing succesvol in je organisatie?

Account Based Marketing (ABM) is de Nederlandse B2B-marketing en -sales aan het veroveren. Let op een snelle en efficiënte implementatie.

B2B Digital

ZorgKiezer: campagne met maximale impact in minimale tijd

De zorgverzekeringsmarkt: competitief en een korte overstapperiode. Dat vraagt veel van een marketingcampagne: lees hier over die van ZorgKiezer in 2020.

Campagnes

Onmogelijk om nieuw personeel te vinden? Huur IT-kennis in als dienst

Gekwalificeerd IT-personeel is lastig te vinden. Een oplossing: niet langer IT’ers zelf in dienst nemen, maar gebruik maken van IT-dienstverleners.

Cloud

Voorkom deze zeven dure marketingfouten

Verouderde praktijken kunnen toch vaak lang doorgaan. Dit zijn zeven veelgemaakte fouten die je vrij eenvoudig kunt vermijden of herstellen.

Strategy

Forse toename in aantal overnames bij digital marketing agencies

De digital marketing branche ontwikkelt zich snel. Dat leidt ook tot meer overnames. Rens Knevels, overnamespecialist bij Match Plan, schetst de situatie. 

Digital Agencies

Van applicatie-centrisch naar data-centrisch

Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?

Strategy

Hoe ervaren sollicitanten je organisatie? Bouw een sterk employer brand

Personeel vinden is lastig. Zorg dus dat sollicitanten een positieve indruk van je organisatie hebben. Dat lukt alleen met daden, niet met mooie woorden.

Recruitment

Het IKEA-effect: Hoe online customization waarde toevoegt

Als je iets zelf maakt hecht je er meer waarde aan: dat psychologische mechanisme werkt al jaren voor IKEA. Dat kan ook online met customization tools.

E-commerce

Goed dat third-party cookies verdwijnen: Het dwingt marketeers creatiever te zijn

Contextual Advertising als alternatief voor cookies: op de gebruiker afgestemde content in een relevante context. Je volgt niemand en slaat niets op.

Online advertising

Podcast The Brief: Veelzijdig communicatiegrootmeester Jan Driessen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jan Driessen, ervaren communicatieman.

Communicatie

De 8 succesfactoren van een local store online-marketingstrategie

Wijl jij ook online succes hebben met je lokale vestiging? Let dan in ieder geval op deze 8 succesfactoren.

Marketing

Hoe noodzakelijk is het nou écht dat we weer volledig naar kantoor gaan?

Werken vanuit huis was noodzaak maar lijkt inmiddels een blijvertje. Welke consequenties heeft dat voor werving, sollicitatieprocedures en onboarding?

Recruitment