More stories

Thomas Wolters nieuwe Commercieel Directeur Benelux bij Travix 

Thomas Wolters is aangetrokken als nieuwe Commercieel Directeur Benelux bij Travix. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de groei in de Benelux, waar moederbedrijf Travix met de merken CheapTickets.nl, BudgetAir.nl en Vliegwinkel.nl actief is.

Travel

Amsterdam heft 4,2 miljoen euro aan boetes wegens illegale vakantieverhuur

De gemeente Amsterdam heeft het afgelopen jaar actief gecontroleerd op woonfraude. Er zijn daardoor 378 bestuurlijke boetes uitgedeeld voor een totaalbedrag van 4,2 miljoen euro. Het overgrote deel van deze boetes was voor illegale vakantieverhuur van appartementen.

Legal

Hoe ResiRest commercie combineert met een positieve sociale impact

Tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht werd ResiRest uitgeroepen tot het beste reisidee van Nederland in een wedstrijd die was uitgeschreven door ANVR, Jaarbeurs en Emerce. De positieve sociale impact en schaalbaarheid gaven de doorslag. Oprichter Geert Kroos vertelt over de reis naar Jamaica waar de basis werd gelegd voor ResiRest.

Start-ups

BCD Travel lanceert online marktplaats voor zakenreizigers

Zakenreisagent BCD Travel heeft een nieuw open platform gelanceerd waarop externe partners hun technologische oplossingen aanbieden. Degenen die bij grote bedrijven verantwoordelijk zijn voor de zakenreizen en de inkopers daarvan kunnen op deze online marktplaats de gespecialiseerde tools ontdekken, testen en implementeren.

Travel

‘Reisbranche wil betere operationele marge en meer omzet’

Touroperators, reisagenten en andere reisbemiddelaars zijn in strategisch opzicht vooral bezig met het verbeteren van de operationele marge. Op de tweede plaats van prioriteiten staat omzetgroei.

Venture

Singapore Airlines gebruikt blockchain bij loyaliteitsprogramma

Singapore Airlines gaat blockchaintechnologie inzetten bij het frequent-flyerprogramma KrisFlyer. Er komt een digital wallet waarin leden hun punten kunnen uitgeven bij retailpartners.

Blockchain

‘Marketing-investeringen reisbedrijven dit jaar gericht op mobiel en social media’

Travel marketeers gaan dit jaar vooral investeren in mobiele en social media-technologie. Dit blijkt uit onderzoek van Econsultancy en Adobe.

Travel

Waymo bouwt duizenden robottaxi’s met Fiat-Chrysler

Waymo, dat technologie ontwikkelt om auto’s autonoom te laten rijden, koopt een paar duizend grote personenauto’s van Fiat-Chrysler. Met behulp van de technologie van de Alphabet-dochter worden die omgevormd tot robottaxi’s.

Tech
Premium

ATPCO neemt Routehappy over

ATPCO, het bedrijf dat ervoor zorgt dat tarieven van vluchten en de bijbehorende voorwaarden worden geladen in de reserveringssystemen, heeft Routehappy overgenomen. Routehappy is een platform dat inzichtelijk maakt welke extra’s airlines bieden en rekenen. Het wordt onder andere gebruikt door Travix.

Travel

CFO Airbnb stapt plotseling op, beursgang afgeblazen

Airbnb moet op zoek naar een nieuwe CFO nu de huidige financieel directer Laurence Tosi opstapt. Daarmee gaat ook de voorgenomen beursgang niet door.

Travel

Google Flights voorspelt vertragingen

Google Flights is opnieuw uitgebreid, dit keer met een functionaliteit die voorspelt of vluchten vertraagd zullen zijn. Daarnaast geeft de zoekmachine informatie over wat er inclusief is in de ticketprijs en waarvoor moet worden betaald.

Search

Sixt verkoopt belang in DriveNow aan BMW

De weg is vrij voor een fusie tussen de autodeeldiensten Car2go en DriveNow nu autoverhuurder Sixt zijn belang in laatstgenoemde heeft verkocht aan BMW.

Venture

Onderzoek: reisbedrijven reageren slecht op Instagram

Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?

Social
Premium

Routehappy: wifi in de lucht wordt steeds beter

In 2017 zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen wereldwijd begonnen met het invoeren van wifi op hun vloot. De airlines die al internet aanboden hebben hun systemen verbeterd. Wifi in de lucht wordt steeds gewoner, stelt contentplatform Routehappy.

Breedband

Skyscanner lanceert nieuwe beste-prijs-tool

Volgens Skyscanner is het niet meer zo dat vliegtickets een x aantal weken van tevoren het goedkoopst zijn. Dit verschilt per route. Daarom heeft de metazoekmachine een tool ontwikkeld die per traject de gunstigste periode om te boeken aangeeft.

Travel