More stories

Expedia helemaal over op AWS

Alle internationale labels van het reisconcern Expedia gaan over op Amazon Web Services als basisinfrastructuur voor IT.

Travel

Marriott: Internet of Things maakt hotelkamer van de toekomst mogelijk

Marriott heeft samen met Samsung en Legrand de hotelkamer van de toekomst ontworpen. Internet of Things moet de gast in de toekomst de ‘ultieme’ beleving bieden en tegelijkertijd de operationele efficiency en duurzaamheid verbeteren.

Internet of Things

Botensite Tubbber richt zich op Amerika

Tubbber is eind vorige week uitgeroepen tot één van de winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds 2017 en gaat zich met steun van onder meer ING, KLM, MKB Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken op de Amerikaanse markt richten.

Cross Border

Groot datalek bij Obike

De persoonlijke gegevens van gebruikers van fietsendienst Obike hebben weken en vermoedelijk maandenlang op straat gelegen. Met een kunstgreep konden hackers ook van Nederlandse gebruikers persoonlijke data van internet plukken.

Venture

De realiteit van NDC: wat is de commerciële impact op de reisbranche?

De stap van luchtvaartmaatschappijen naar direct connect en het omzeilen van de reisdistributiesystemen (GDS’en) heeft niet alleen grote technologische implicaties, maar ook een enorme impact op de business. Deel twee van de analyse van Michael Strauss, CEO van PASS Consulting Corporation.

Travel

Booking.com gaat meer investeren in China

Booking.com wil graag een graantje meepikken van de snel groeiende binnenlandse toeristische markt in China. Dit heeft CEO Gillian Tans laten weten aan de South China Morning Post.

Strategy

Hoe bepaalt Expedia welke AB-testen worden gedaan?

Test & learn – dat is de filosofie van Expedia die de conversie moet maximaliseren. De online reisagent bepaalt onder andere in het Innovation Lab op het Europese hoofdkantoor in Londen wat er getest moet worden. Een kijkje in de keuken.

Customer Experience

AirHelp zet volgende stap in kunstmatige intelligentie

Air Help, het claimbedrijf voor vliegtuigpassagiers, zet kunstmatige intelligentie in om real-time te beslissen of een claim sterk genoeg is om in te dienen. De juridische bot Lara bepaalt of vertragingen en annuleringen conform de Europese regelgeving in aanmerking komen voor een vergoeding.

Innovatie

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement

Waarom NDC de oligopolie van GDS’en (nog) niet gaat doorbreken

Het klinkt zo gemakkelijk om NDC te gebruiken voor de distributie van vliegtickets, maar de realiteit is dat er niet zoveel boekingen worden gemaakt. Hoe komt dat?

Travel

Schiphol introduceert veiligheidscontrole op afspraak

Schiphol is van start gegaan met een proef waarbij reizigers online een tijdstip kunnen reserveren om door de security te gaan. De zogenoemde Personal Security Pass-service is beschikbaar op een groot aantal vluchten naar Schengen-bestemmingen.

Customer Experience

Emesa in handen van Talpa – wat heeft De Mol gekocht?

Talpa Networks heeft Emesa gekocht, het moederbedrijf van VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en VavaBid. Wat krijgt De Mol nu precies in handen?

Strategy

Talpa koopt Emesa (Vakantieveilingen.nl)

Talpa Networks van John de Mol koopt Emesa, bekend van Vakantieveilingen.nl. Het mediabedrijf wil merken gaan kopen, bouwen en exploiteren. Met het e-commercebedrijf krijgt De Mol een grote bak aan consumentendata en -intenties in handen.

Travel

PvdA wil verbod op Airbnb in Amsterdam

De PvdA wil een verbod op vakantieverhuur in Amsterdam. Dat staat in het verkiezingsprogramma voor volgend jaar. Volgens de partij profiteert een kleine groep huizenbezitters hiervan, maar draait de meerderheid op voor de kosten. Bed-and-breakfast en woningruil blijven wel mogelijk.

E-commerce

Hyatt: marketing wordt digital-first

Hyatt verlegt de focus in Nederland van traditionele marcom naar digitale marketing. Hiervoor is Arzu Harvey Ozcan aangetrokken als kersverse digital marketingmanager. “Hyatt gaat naar een digital-first aanpak en dat is best een grote stap.”

Customer Experience