More stories

Premium

Bas Lemmens benoemd tot CEO van Meetings.com

Bas Lemmens is benoemd tot CEO van Meetings.com.(onderdeel van Hotelplanner.com)  Lemmens is medeoprichter van Booking.com en heeft achttien jaar ervaring in de reis- en hotelbranche. Hij werkte onder andere voor Ebookers.com, Isango.com, Easytobook.com, Hotelchamp.com, Redigo.ru en Roomlr.com.

Travel

Airbnb: loyaliteitsprogramma en betere filters moeten tot 1 miljard gasten leiden

Airbnb heeft het tienjarig bestaan aangegrepen om de toekomststrategie te onthullen die ertoe moet leiden dat er in 2028 1 miljard gasten per jaar gebruikmaken van het deelplatform. De gebruikerservaring wordt onderhanden genomen en er komt een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Miljoenen voor boekingssoftware van Bookingkit

De Duitse maker van toeristische software Bookingkit heeft een miljoeneninvestering gekregen om zijn diensten verder in Europa te gaan aanbieden.

Travel

Consumentenbond: betaal niets aan Best-Tip.nl

De Consumentenbond waarschuwt tegen het bedrijf Best-Tip.nl, dat via een telefonisch aanbod consumenten geld afhandig probeert te maken door korting te beloven op reizen. Een e-mail met meer informatie wordt niet verstuurd, wel een aanmaning.

Legal

Hotelgift en Flightgiftcard: cadeaubonnen met eigen boekingssysteem

Een geschenkbon waarmee je bij 110.000 hotels wereldwijd een overnachting kunt boeken of bij 300 airlines een vliegticket. Hotelgift en Flightgiftcard zijn initiatieven van onderneemster Loes Daniels. “Aan low-cost carriers valt niet zoveel te verdienen.”

Start-ups

Telecombranche presenteert opvolger sms

De GSM Association, de mondiale brancheorganisatie voor mobiele aanbieders, presenteert op het Mobile World Congress volgende week de opvolger van SMS: het multimediale, interactieve RCS. De eerste publieke proeven worden gedaan met grote reis- en retailbedrijven.

Mobile

Onderzoek: reisbedrijven reageren amper op Twitter

Slechts 14 procent van de Nederlandse reisorganisaties beantwoordt op Twitter een directe vraag binnen 15 minuten en 41 procent reageert helemaal niet. Het managen van social media engagement blijkt nog steeds problematisch.  

Social

The Priceline Group heet voortaan Booking Holdings

The Priceline Group, het moederbedrijf van Booking.com, priceline.com, Kayak, Agoda, Rentalcars.com en OpenTable, gaat voortaan door het leven als Booking Holdings. Booking is verreweg het grootste merk qua omzet en dat wordt gereflecteerd in de nieuwe naam van de groep.

Venture

Schiphol zet Deliveroo in voor bezorging aan de gate

Pizza, sushi of een hamburger, dankzij de nieuwe samenwerking tussen Schiphol, HMSHost International en Deliveroo is het nu mogelijk die tot aan de gate te laten bezorgen.

Travel

Booking.com crowdsourcet nieuwe commercials

De commercials voor de nieuwe internationale reclamecampagne ‘Book Your Next Story’ van Booking.com zijn gemaakt met video’s van zijn eigen medewerkers.

Online advertising

Inezia Tours: dankzij niche groots in SEO

Op expeditiecruise naar Antarctica of orchideeën bekijken op Lesbos – het zijn geen standaardreizen die Inezia Tours aanbiedt. Daardoor scoort de Nederlandse nichetouroperator/direct seller hoog in de organische zoekresultaten van Google. Oprichter Pieter van der Luit vertelt over zijn snelgroeiende bedrijf.

Travel

‘Digital Airport Programme’ kost Schiphol 13 miljoen

Investeringen in IT en digitalisering kosten Schiphol Group in 2017 dertien miljoen euro.

Travel

Tiqets stelt directeur Amerika aan

Het toeristische ticketplatform annex mobiele app Tiqets stelt Ken Frohling aan om de Amerikaanse markt te ontwikkelen voor het Nederlandse bedrijf.

Travel

Mobiel reizen boeken neemt toe; app is onmisbaar

Het aantal mobiele boekingen blijft stijgen voor reisbedrijven wereldwijd, met name voor online reisagenten. Dit gaat ten koste van de tablet, blijkt uit onderzoek van reclametechnologiebedrijf Criteo.

Mobile

Case: Waarom vliegpassagiers hun compensatie claimen via AirHelp

De nieuwe tool van AirHelp toont reizigers automatisch hun vluchthistorie in een deelbare kaart en laat zien voor welke vluchten zij nog compensatie kunnen claimen bij luchtvaartmaatschappijen. Waarom ontwikkelde AirHelp deze tool? En wat levert het op? 

Travel