More stories

CFO Airbnb stapt plotseling op, beursgang afgeblazen

Airbnb moet op zoek naar een nieuwe CFO nu de huidige financieel directer Laurence Tosi opstapt. Daarmee gaat ook de voorgenomen beursgang niet door.

Travel

Google Flights voorspelt vertragingen

Google Flights is opnieuw uitgebreid, dit keer met een functionaliteit die voorspelt of vluchten vertraagd zullen zijn. Daarnaast geeft de zoekmachine informatie over wat er inclusief is in de ticketprijs en waarvoor moet worden betaald.

Search

Sixt verkoopt belang in DriveNow aan BMW

De weg is vrij voor een fusie tussen de autodeeldiensten Car2go en DriveNow nu autoverhuurder Sixt zijn belang in laatstgenoemde heeft verkocht aan BMW.

Venture

Onderzoek: reisbedrijven reageren slecht op Instagram

Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?

Social
Premium

Routehappy: wifi in de lucht wordt steeds beter

In 2017 zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen wereldwijd begonnen met het invoeren van wifi op hun vloot. De airlines die al internet aanboden hebben hun systemen verbeterd. Wifi in de lucht wordt steeds gewoner, stelt contentplatform Routehappy.

Breedband

Skyscanner lanceert nieuwe beste-prijs-tool

Volgens Skyscanner is het niet meer zo dat vliegtickets een x aantal weken van tevoren het goedkoopst zijn. Dit verschilt per route. Daarom heeft de metazoekmachine een tool ontwikkeld die per traject de gunstigste periode om te boeken aangeeft.

Travel

Eigenaren willen fusie Car2go en DriveNow

BMW en Daimler onderhandelen over het fuseren van hun respectievelijke autodeeldiensten, DriveNow en Car2go. De fusie zou volgende maand kunnen worden aangekondigd.

Venture

2,4 miljard euro winst voor Booking.com

Booking.com heeft in 2016 een nettowinst geboekt van 2,4 miljard euro, 400 miljoen meer dan een jaar terug. Met die cijfers passeert het Nederlandse bedrijf met gemak een Heineken, Philips of zelfs ASML.

Travel

Airbnb winstgevend en klaar voor de beurs

Kamerverhuurder Airbnb zou in 2017 een winst van 100 miljoen dollar hebben geboekt op een omzet die geschat wordt op 3,5 miljard dollar, 150 procent meer dan het jaar ervoor. Dat lijkt een uitstekende uitgangspositie voor een beursgang.

Travel

Deloitte: hotellerie en luchtvaart hebben digitale facelift nodig

Het middensegment in de hotellerie heeft dringend een facelift nodig en luchtvaartmaatschappijen moeten de frictie in de customer journey die door hun legacy systemen wordt veroorzaakt oplossen. Dit stelt Deloitte in haar jaarlijkse Travel & Hospitality Outlook.

Innovatie

‘Werkwijze aanbieder vakantievilla’s De Reisplanner niet ok’

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van De Reisplanner. Dit bedrijf benadert consumenten via telefonische verkoop met het aanbod om voor 149,99 euro twee weken binnen 1 jaar gebruik te maken van een luxe villa in het buitenland.

Legal
Premium

Travel Tomorrow: synergie door samenwerking

‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.

Artificial Intelligence

Bestemmingen vermarkten: Digital Tourism Think Tank geeft tips

De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?

Marketing

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service
Premium

Waar liggen de digitale prioriteiten van hotels in 2018?

Hoteliers gaan in 2018 vooral investeren in mobiele en gepersonaliseerde marketing (57 procent). Verder is 53 procent van plan om smart tv’s te introduceren of het op een andere manier mogelijk te maken dat de gast eigen content streamt. Dit blijkt uit de 2018 Lodging Technology Study van Hospitality Techno

Customer Engagement