More stories

Eigenaren willen fusie Car2go en DriveNow

BMW en Daimler onderhandelen over het fuseren van hun respectievelijke autodeeldiensten, DriveNow en Car2go. De fusie zou volgende maand kunnen worden aangekondigd.

Venture

2,4 miljard euro winst voor Booking.com

Booking.com heeft in 2016 een nettowinst geboekt van 2,4 miljard euro, 400 miljoen meer dan een jaar terug. Met die cijfers passeert het Nederlandse bedrijf met gemak een Heineken, Philips of zelfs ASML.

Travel

Airbnb winstgevend en klaar voor de beurs

Kamerverhuurder Airbnb zou in 2017 een winst van 100 miljoen dollar hebben geboekt op een omzet die geschat wordt op 3,5 miljard dollar, 150 procent meer dan het jaar ervoor. Dat lijkt een uitstekende uitgangspositie voor een beursgang.

Travel

Deloitte: hotellerie en luchtvaart hebben digitale facelift nodig

Het middensegment in de hotellerie heeft dringend een facelift nodig en luchtvaartmaatschappijen moeten de frictie in de customer journey die door hun legacy systemen wordt veroorzaakt oplossen. Dit stelt Deloitte in haar jaarlijkse Travel & Hospitality Outlook.

Innovatie

‘Werkwijze aanbieder vakantievilla’s De Reisplanner niet ok’

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van De Reisplanner. Dit bedrijf benadert consumenten via telefonische verkoop met het aanbod om voor 149,99 euro twee weken binnen 1 jaar gebruik te maken van een luxe villa in het buitenland.

Legal
Premium

Travel Tomorrow: synergie door samenwerking

‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.

Artificial Intelligence

Bestemmingen vermarkten: Digital Tourism Think Tank geeft tips

De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?

Marketing

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service
Premium

Waar liggen de digitale prioriteiten van hotels in 2018?

Hoteliers gaan in 2018 vooral investeren in mobiele en gepersonaliseerde marketing (57 procent). Verder is 53 procent van plan om smart tv’s te introduceren of het op een andere manier mogelijk te maken dat de gast eigen content streamt. Dit blijkt uit de 2018 Lodging Technology Study van Hospitality Techno

Customer Engagement

Better Places: rechtstreeks contact met locals voor maatwerkrondreis

Steeds meer reisorganisaties proberen een lokaal tintje aan hun reizen te geven. Saskia Griep onderkende de behoefte aan een authentieke beleving al in 2013 en startte het duurzame reisplatform Better Places, waar vakantiegangers in contact worden gebracht met lokale agenten om samen de perfecte rondreis samen te stellen.

Travel

Franse autoverhuurdienst Virtuo opent eerste vestiging in Brussel

De Franse autoverhuurdienst Virtuo opent twee vestigingen in Brussel. Opvallend aan dit bedrijf is dat de verhuur volledig via de smartphone wordt afgehandeld.

Disruptie
Premium

Social Travel 30: KLM neemt het stokje over als de nieuwe nummer 1

Het wintersportseizoen is in volle gang dus het is tijd voor de derde editie van de Social Travel 30. OBI4wan-Buzzcapture heeft op verzoek van Emere wederom onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode oktober tot en met december het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Een nieuw seizoen zorgt voor een nieuwe rangschikking.

Social

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie

Hoe Mo’Media content omzet in conversie

Uitgeverij Mo’Media ging twintig jaar geleden van start en verwierf bekendheid met de 100%-stedengidsen, die nu onder de naam time to momo worden uitgegeven. Het businessmodel was volledig gericht op print. Oprichter René Bego vertelde tijdens de eerste vakdag op de Vakantiebeurs over hoe Mo’Media de shift naar een crossmediaal platform heeft gemaakt en nu zelfs reizen verkoopt.

Publishing

Forse boete voor Belvilla voor onjuiste prijsvermelding

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt het Nederlandse bedrijf @Leisure BR een boete van maar liefst 350.000 euro op voor het misleidend vermelden van prijzen op zijn website belvilla.nl. De vanaf-prijzen voor het boeken van vakantiehuizen op de website waren onjuist. Ook zijn consumenten misleid over de onvermijdbare kosten.

Legal