CFO Airbnb stapt plotseling op, beursgang afgeblazen
Airbnb moet op zoek naar een nieuwe CFO nu de huidige financieel directer Laurence Tosi opstapt. Daarmee gaat ook de voorgenomen beursgang niet door.
Airbnb moet op zoek naar een nieuwe CFO nu de huidige financieel directer Laurence Tosi opstapt. Daarmee gaat ook de voorgenomen beursgang niet door.
Google Flights is opnieuw uitgebreid, dit keer met een functionaliteit die voorspelt of vluchten vertraagd zullen zijn. Daarnaast geeft de zoekmachine informatie over wat er inclusief is in de ticketprijs en waarvoor moet worden betaald.
De weg is vrij voor een fusie tussen de autodeeldiensten Car2go en DriveNow nu autoverhuurder Sixt zijn belang in laatstgenoemde heeft verkocht aan BMW.
Nederlandse reisbedrijven reageren amper op vragen via Instagram. Slechts 24 procent beantwoordt een directe vraag en vaak ook (te) laat. Is Instagram wel het juiste medium voor deze bedrijven?
In 2017 zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen wereldwijd begonnen met het invoeren van wifi op hun vloot. De airlines die al internet aanboden hebben hun systemen verbeterd. Wifi in de lucht wordt steeds gewoner, stelt contentplatform Routehappy.
Volgens Skyscanner is het niet meer zo dat vliegtickets een x aantal weken van tevoren het goedkoopst zijn. Dit verschilt per route. Daarom heeft de metazoekmachine een tool ontwikkeld die per traject de gunstigste periode om te boeken aangeeft.
BMW en Daimler onderhandelen over het fuseren van hun respectievelijke autodeeldiensten, DriveNow en Car2go. De fusie zou volgende maand kunnen worden aangekondigd.
Booking.com heeft in 2016 een nettowinst geboekt van 2,4 miljard euro, 400 miljoen meer dan een jaar terug. Met die cijfers passeert het Nederlandse bedrijf met gemak een Heineken, Philips of zelfs ASML.
Kamerverhuurder Airbnb zou in 2017 een winst van 100 miljoen dollar hebben geboekt op een omzet die geschat wordt op 3,5 miljard dollar, 150 procent meer dan het jaar ervoor. Dat lijkt een uitstekende uitgangspositie voor een beursgang.
Het middensegment in de hotellerie heeft dringend een facelift nodig en luchtvaartmaatschappijen moeten de frictie in de customer journey die door hun legacy systemen wordt veroorzaakt oplossen. Dit stelt Deloitte in haar jaarlijkse Travel & Hospitality Outlook.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de praktijken van De Reisplanner. Dit bedrijf benadert consumenten via telefonische verkoop met het aanbod om voor 149,99 euro twee weken binnen 1 jaar gebruik te maken van een luxe villa in het buitenland.
‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.
De content van Tourism Ireland is zo goed dat zij hun advertentiebudget aanzienlijk hebben kunnen verlagen. Potentiële bezoekers komen via social media namelijk toch wel in aanraking met de boodschap van het Iers Verkeersbureau. Hoe kun je als destination management company voor dergelijke betrokkenheid zorgen?
Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”
Hoteliers gaan in 2018 vooral investeren in mobiele en gepersonaliseerde marketing (57 procent). Verder is 53 procent van plan om smart tv’s te introduceren of het op een andere manier mogelijk te maken dat de gast eigen content streamt. Dit blijkt uit de 2018 Lodging Technology Study van Hospitality Techno