More stories

Concur komt met duty of care-oplossing

Concur heeft een oplossing ontwikkeld voor het traceren van medewerkers die zelf hun zakenreis hebben geboekt, buiten het zakenreisbureau om. Bedrijven hebben een wettelijk vastgelegde zorgplicht voor hun reizende medewerkers maar weten vaak niet waar zij zich bevinden.

Tech

Finnair introduceert chatbot op Facebook Messenger

Finnair is van start gegaan met een chatbot op Facebook Messenger die is bedoeld om vliegtickets te boeken, vluchtstatus te checken en te helpen met additionele informatie over de luchtvaartmaatschappij. De boeking is echter nog niet volledig af te handelen in Messenger, blijkt uit een test.

Tech

KLM Cityhopper traint cabin crew met virtual reality

KLM Cityhopper test virtual reality-brillen als onderdeel van de opleiding van nieuw cabinepersoneel. De brillen worden nu nog intern uitgeprobeerd, maar vanaf het tweede kwartaal van 2018 gaan de eerste rekruten ermee aan de slag.

Innovatie

Fotodienst albelli koopt specialist in kunstmatige intelligentie

Fotodienst albelli neemt voor een onbekend bedrag de Nijmeegse specialist in kunstmatige intelligentie Resnap over. De technologie zal worden gebruikt voor het automatisch samenstellen van fotoboeken.

Tech

Eurail: ‘Het mooiste zou zijn als een klant zelf zijn treinpas kan opbouwen’

Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.

E-commerce

Campagnepanel Delta Airlines: ‘onvoldoende lef’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer kunnen singles via Delta Airlines een vakantieselfie maken voor hun Tinderprofiel.

Marketing

Expedia investeert in start-up hoteltech

Reisbedrijf Expedia verwerft voor 26 miljoen dollar een meerderheidsbelang in Alice, een technologiebedrijf dat de internet bedrijfsprocessen van hotels automatiseert.

Tech

Enhanced Ecommerce: de Fletcher Hotel Case

Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.

Travel

KLM gaat communiceren via WhatsApp

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een zakelijk account op WhatsApp. Het gaat om een test van WhatsApp waar wereldwijd een klein aantal bedrijven deelneemt, meldt NRC.

Marketing

Bijzonder hoogleraar (digitale) innovaties in toerisme benoemd

Per 1 september is prof. dr. Bas Hillebrand benoemd als bijzonder hoogleraar om de leerstoel ‘Innovations in Tourism’ aan Nyenrode Business Universiteit te bekleden. Hij gaat onderzoek doen met de focus op marketing en innovatie in de reissector.

Innovatie

‘Google-data helpen bij optimaliseren hotelprijzen’

Het zoekgedrag naar hotels op Google is een goede voorspeller van de daadwerkelijke boekingen. Dat concluderen onderzoeksbureau STR en Google na het analyseren van de data van New York en Londen.

Marketing

Leave Your Luggage neemt bagage uit handen

Start-up Leave Your Luggage bedient nu nog een niche-doelgroep maar heeft grootse plannen. “Uiteindelijk willen we door-to-door bagage halen en brengen,” zegt medeoprichter Rutger van Beek.

Innovatie

Marjon Kaper nieuwe directeur ANWB Reizen

Marjon Kaper is per 6 november benoemd als nieuwe directeur ANWB Reizen en maakt vanaf die datum ook deel uit van de directie van de ANWB. Zij volgt Greet Locquet op, die per 1 november begint in de nieuwe functie van directeur strategie en innovatie van ANWB Reizen.

Venture

Think with Google: drie tips voor holistisch meten van alle kanalen en media

Digitale kanalen zijn geen silo’s maar toch wordt er vaak niet naar de samenhang gekeken bij het analyseren van de prestaties. In een blog geeft Google drie tips voor travel marketeers die ‘holistisch’ willen meten.

Marketing

Expedia benoemt nieuwe CEO

De raad van bestuur van Expedia heeft Mark Okerstrom benoemd tot nieuwe CEO. Okerstrom is nu nog financieel directeur en executive vicepresident van Operations en volgt Dara Khosrowshahi op, die vertrekt naar Uber.

Venture