Google lanceert Assistent in Nederland
Google brengt vandaag voice-app Assistent uit in Nederland op mobiele telefoons. Achttien bedrijven bieden bij livegang ee integratie. Voor eind 2018 komen ook apparaten Home en Home Mini op de markt.
Google brengt vandaag voice-app Assistent uit in Nederland op mobiele telefoons. Achttien bedrijven bieden bij livegang ee integratie. Voor eind 2018 komen ook apparaten Home en Home Mini op de markt.
Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?
Salesforce heeft aangekondigd LiveMessage te koppelen aan Apples Business Chat. Daardoor kunnen bedrijven die het klantcontact via Salesforce’ platform laten lopen, ook communiceren via iMessage. Dat deze chatapplicatie van Apple ook contact tussen bedrijven en hun klanten faciliteert is relatief nieuw. En een poging zich tussen de snel groeiende platformen te vechten.
Iedereen vlogt tegenwoordig. Kinderen, 50+ers, celebrities, maar ook steeds meer bedrijven en organisaties beginnen met vloggen. Hoog tijd dus om de do’s and don’ts van vloggen eens door te nemen op YouTube, Facebook live of Instagram Stories. Dit zijn de zaken waarmee je rekening moet houden.
Vind je het moeilijk om een memorabele positionering of USP (Unique Selling Proposition) voor je merk te verzinnen? Dan ben je niet alleen. De meeste ondernemers en marketeers worstelen langdurig met de juiste positionering van hun merk. De oplossing komt echter vaak uit een volkomen onverwachte hoek: een ogenschijnlijke zwakte blijkt juist jouw kracht. Hoe dat werkt, legt Sean D’Souza van Psychotactics je in zijn onnavolgbare stijl uit.
In 2017 heeft de reisbranche naar schatting 14 miljard dollar bijgedragen aan de omzet van Google. Voor dit jaar wordt een stijging van 20 procent verwacht. De meeste reisorganisaties accepteren de dominantie van Google als een gegeven. HolidayPirates Group vormt een uitzondering op deze regel.
Chat vult het gat dat apps achterlaten. Dat stelt Wim La Haye van Bluebird Day op E-Commerce Live!. Chat heeft als groot voordeel dat het via verschillende kanalen kan lopen en precies aansluit op de plekken waar een klant toch al aanwezig is. De belangrijke vraag die hem de komende tijd bezighoudt is wat chatbots – die steeds vaker worden ingezet om de gesprekken te automatiseren – doen voor de customer lifetime value.
Een community op Facebook voor en door reizigers, Snapchat en heel veel content – treinpassenverkoper Eurail.com is altijd op zoek […]
Anders dan je op basis van sommige recente berichten misschien zou verwachten, zijn relationele databases prima in staat grote hoeveelheden data op te slaan en te benaderen. Mijn bewering is dan ook dat relationele databases nog steeds een plek hebben in de nieuwe wereld. Hoeveel organisaties in Nederland (en in de meeste andere landen), hebben dusdanig veel data dat zij een relationele oplossing zijn ontgroeid? Die groep is klein. Of liever gezegd: de groep organisaties die vandaag de dag nog veel baat heeft bij relationele databases is zeer groot. Fun fact: BWIN, een van de grootste online wedkantoren, draait (razendsnel) op een SQL oplossing. Dagelijks hebben zij ruim een miljoen transacties, slechts een schijntje van wat zij aankunnen. Ze kunnen moeiteloos opschalen tot 250.000 transacties per seconde (…).
De Thuis Hypotheek van Centraal Beheer is nu ook af te sluiten via een volledig geautomatiseerd advies. Hiervoor werkt de verzekeraar samen met online adviesontwikkelaar Fiew.
De koek leek al aardig verdeeld te zijn, maar SAP denkt nog een slag te kunnen slaan op de markt voor customer relationship management (CRM). Met een nieuwe suite, met daarin diverse opgekochte bedrijven, verwacht het hoge ogen te gooien. De verkoop staat niet langer centraal. Het gaat om de klant, zijn profiel en uiteindelijk dus de loyaliteit.
Digitalisering en technologische ontwikkelingen hebben de verwachtingen en het gedrag van de consument sterk beïnvloed en veranderd. Het is dan ook tijd voor een compleet nieuwe winkelervaring: ‘the next shopping experience’, die innovatieve visualisatietechnieken combineert met kunstmatige intelligentie. Wat houdt dit precies in?
Al 79 procent van de bestellingen bij thuisbezorgd.nl wordt mobiel geplaatst. Maar hoe lang het mobiele kanaal zo belangrijk blijft is nog maar de vraag. Moederbedrijf Takeaway.com ziet namelijk toekomst in het stemgestuurd eten bestellen. Na een eerste proef in Duitsland met Amazon Alexa, kijkt het bedrijf nu of en hoe een dergelijke voice-oplossing in andere landen is te introduceren.
Bedrijvengroep Greenhouse Group uit Eindhoven lanceert vandaag een nieuw label dat zich specialiseert in conversational marketing, de wereld van chatbots en spraakassistenten.
Het is nog enkele seconden rustig voor de chaos uitbreekt in het Washington Square Park in New York. Mensen lopen achter elkaar, turend naar hun smartphone. Dan zet een van hun het op rennen. Eerst een. Dan nog een. Als een zwerm bijen bewegen tientallen mensen al snel richting één plek. Door die specifieke locatie te scannen kunnen ze de dan nieuw gelanceerde Nike-sneaker kopen.