More stories

Digitale kortingsbonnen – wat kun je ermee?

Wanneer heb je voor het laatst een bon uitgeknipt uit een folder en ingewisseld voor korting of een gratis product? Afhankelijk van je leeftijd is het antwoord waarschijnlijk nooit of heel lang geleden. Toch zijn coupons springlevend, maar dan digitaal. Wat kun je ermee?

Customer Loyalty

Kraftwerk creëert canvas voor betere chatbots en assistants

De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. […]

Strategy

HealthCity en Saints & Stars: hoe zet je premium fitnesscentra in de markt?

HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.  

Marketing automation

Bedrijven kunnen reputatie verbeteren met ‘menselijke’ tweets

Bedrijven moeten gebruik maken van een ‘menselijke’ conversatiestijl via sociale media. Dat betoogt Corné Dijkmans die vandaag promoveert aan de VU.

Customer Service

Commerce in content, logisch toch?

Verscheidene publishers worstelen nog altijd met hoe zij hun content te gelde kunnen maken. Ze zijn goed in het inspireren en informeren van de lezer, kijker of luisteraar maar zijn minder bezig met het omzetten hiervan naar een aankoop. De oplossing? Commerce in content-integratie – en wel op zo’n manier dat het een aanvulling op het businessmodel is, geen aanval.  

Contentmarketing

Domme korting is dood, leve slimme loyaliteit

Iedereen geeft korting, maar eigenlijk is dat een heel platte manier om consumenten aan je te binden. Bovendien kun je jezelf hiermee niet onderscheiden van je concurrenten, waardoor het niet langer een effectief instrument is. Hoe til je je loyaliteitsprogramma naar een hoger plan?

Customer Loyalty

Betalen voor nieuwsbrief: Revue lanceert nieuwe functie

E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.

E-mailmarketing

Realisme over chatbots doet intrede na successen en teleurstellingen

Na de explosieve groei van aandacht, volgen de kritische vragen. Dragen chatbots daadwerkelijk bij aan de ‘engagement’, de betrokkenheid van gebruikers en klanten? Zorgen ze voor minder vragen die de telefonische helpdesk krijgt voorgeschoteld? Of is een bot in staat het aantal verkopen op te krikken?

Customer Engagement

Hoe je de klant- en medewerkerservaring verbindt voor de optimale customer journey

Financiële instellingen investeren veel geld in het digitaliseren en innoveren van klantcontact om de klantervaring te optimaliseren. Daarbij richten ze zich op de processen en wordt de medewerkerservaring vaak vergeten. Terwijl het juist de verbinding is tussen de klantervaring (customer experience) en medewerkerservaring (employee experience) die het verschil maakt. Met de juiste hulpmiddelen zijn medewerkers in staat om een klantreis onvergetelijk te maken.

Customer Service

Interessemanagement: ga in de schoenen van je klant staan

Hoe goed ken je je klant? Via het gebruik van interesse tags in marketinguitingen leer je zijn affiniteit en voorkeuren pas echt kennen. Met die data kun je bijvoorbeeld de Nike-liefhebber op het juiste moment, via het juiste kanaal, het juiste aanbod voor een nieuw paar sportschoenen doen. Het is de volgende stap in customer engagement.

Marketing

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Waarom gaan online commercebedrijven tóch offline?

We hebben al veel gelezen over retailers die de sterke concurrentie voelen van 100% online spelers. Waarom kiezen de grootste online retailers dan nu een andere koers?

Disruptie

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Geur is de onbewuste factor in de marketingmix

Alleen een mooie inrichting of een leuk achtergrondmuziekje is niet meer genoeg; geur wordt steeds onderdeel van retailmarketing. Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe en waar kan geur het beste ingezet worden?

Customer Experience

LISA verbetert customer experience met omnichannel klantenservice

LISA levert geïntegreerde ledeninformatiesystemen voor sportverenigingen en -bonden. Daarmee helpt het een efficiënt informatie- en communicatieplatform te creëren voor leden, bestuurders, vrijwilligers en sponsoren. Het leveren van de beste service is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Daarom richtte LISA de klantenservice in op basis van een omnichannel-strategie. Een keuze die vruchten afwerpt.

Customer Experience