More stories

 Vliegtickets boeken via Google Assistant: de Transavia-case

Nu Google Home een Nederlandse versie heeft aangekondigd van de Assistant verwachten we dat conversational interfaces zich snel gaan ontwikkelen. Voice biedt mogelijkheden om nieuwe diensten en brand experiences te creëren. Samen met Transavia hebben we voor Google Home de flight finder service ontwikkeld, een nieuwe manier om vluchten te vinden die het best bij je passen.

Search

‘Voice shopping naar 40 miljard dollar in VS’

Voice shopping, winkelen met spraakhulpjes als die van Google Home of Amazon, kan in 2022 in de VS al een omvang hebben bereikt van 40 miljard dollar. Dat is de verwachting van OC&C Strategy Consultants.

Customer Experience

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

Zo kies je je dynamische, geautomatiseerde prijsstrategie

Bij online verkopen is het cruciaal om de juiste prijsstrategieën toe te passen, zeker als prijzen constant veranderen en dynamisch zijn. Om te zorgen dat je niet achterblijft bij de concurrentie en je een gezond bedrag overhoudt aan je verkopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je makkelijk kan aanpassen aan alle prijs-scenario’s die je tegenkomt. Om écht succesvol te zijn, moet je dus op een slimme manier met je prijszetting omgaan. 

Strategy

RetailCoin in de maak: blockchain voor koppelen spaarprogramma’s

Begin deze maand startte de Initial Coin Offering voor de RetailCoin. Met het opgehaalde geld wil Hugo Leijtens van Digital MKB een blockchaintoepassing ontwikkelen waarmee retailers spaarprogramma’s aan elkaar kunnen koppelen. Zo zijn ze in staat samen te werken en trouwe klanten te belonen met de cryptomunt.

Customer Loyalty

Digital reality: van gadget tot gedragsverandering

Augmented, virtual en mixed reality technologieën worden gezien als de vierde digitale revolutie, na de PC, internet en smartphones. De komende maanden gaan we een enorme shift zien waarbij toepassingen worden opgeschaald en die zo voor een blijvende gedragsverandering zullen zorgen in de manier waarop technologie ons dagelijks leven beïnvloedt. 

Virtual reality

Google Assistant arriveert voor Nederlandse ontwikkelaars

Ontwikkelaars kunnen vanaf nu hun apps voor Google Assistant gaan bouwen voor de Nederlandse taal. Buitenlandse ontwikkelaars krijgen hulpmiddelen om hun reeds gedane werk snel naar het Nederlands te vertalen. Binnenkort is het helemaal niet vreemd om thuis of op kantoor een computer gesproken commando’s te geven.

Customer Engagement

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service

1-op-1 marketing: de wil is er, nu nog data op orde krijgen

Het belang van 1-op-1 datadriven marketing is voor iedereen duidelijk maar de meeste bedrijven staan nog aan het begin van de weg daarnaartoe. Dit blijkt uit onze jaarlijkse quick scan van Nederlandse bedrijven met grote klantdatabases.

Online marketing

Gerard Dielessen (NOC*NSF): ‘Sportbonden moeten antwoord hebben op een digitalere en individuelere wereld’

Digitalisering is voor veel grote bedrijven nog steeds heel lastig. Waar ze vroeger de regie stevig in handen hadden, verschuift het speelveld steeds meer richting het publiek. Bedrijven moeten nadenken over wat ze moeten met sociale media en andere digitale mogelijkheden. Dat geldt ook voor de NOC*NSF en alle bonden die zij vertegenwoordigt. “Ik zeg altijd als je niks doet dan leidt dat tot verelendung, het reservaat en het einde. Iedere dag moet je weer vooruit. We moeten een antwoord hebben op de samenleving die steeds verder digitaliseert en ook individualiseert”, aldus Gerard Dielessen algemeen directeur van het NOC*NSF, bij Fast Moving Targets.

Social

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic

Waar liggen de digitale prioriteiten van hotels in 2018?

Hoteliers gaan in 2018 vooral investeren in mobiele en gepersonaliseerde marketing (57 procent). Verder is 53 procent van plan om smart tv’s te introduceren of het op een andere manier mogelijk te maken dat de gast eigen content streamt. Dit blijkt uit de 2018 Lodging Technology Study van Hospitality Techno

Customer Engagement

Crowdsourcing voor nieuwe inzichten is vol risico’s

Coca-Cola heeft aangekondigd crowdsourcing in te zetten voor de campagne van de Olympische Spelen in 2020. Het doel ervan is om het eigen creatieve proces op te schudden. Meer bedrijven betrekken hun achterban om vernieuwende inzichten op te doen. Maar dat is niet zonder risico, blijkt uit nieuw onderzoek.

Community Management

Broad Horizon koopt House of Engagement

Cloudspecialist Broad Horizon neemt House of Engagement over en krijgt daarmee specialisme in huis op het gebied van Microsoft Dynamics 365.

Venture

Facebook stopt met chatbot M

Facebook stopt nog deze maand met zijn Messenger-bot M. De technologie voldeed niet aan de verwachtingen. Vaak was menselijke assistentie nodig om bepaalde taken gedaan te krijgen.

Marketing