Minimalisme in UX design: is ‘less’ echt ‘more’?
Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?
Minimalisme is een dominante trend in UX design. Less is more lijkt onlosmakelijk verbonden met minimalistisch webdesign. Maar is dat altijd terecht?
Ook aan de slag met D2C? Leer je klanten kennen, denk cross-channel en meet klantgericht. O ja, en technologie staat niet op de eerste plaats.
Journey Orchestration kan helpen om de klantreis van de altijd kritische consument op zijn/haar individuele wensen af te stemmen. In dit artikel lees je hoe je journey orchestration kunt inzetten, inclusief grootste uitdagingen en best practices.
Goede UX en UI zijn niet onderscheidend meer, en zelfs niet altijd nodig. Vraag je af: wat doen we, hoe onderscheidt ons bedrijf zich? Ontwerp dáárvoor.
Als CRO-specialist ligt je focus op conversies. Maar eigenlijk heeft de complete klantreis je aandacht nodig. Dat kan met Growth Hacking.
In tien jaar tijd is de kijk van ABN Amro op de interactie met de klant totaal veranderd. Hoe CRO en UX alles omgooiden binnen de bank.
UX-design is een kunst: afhaken ligt steeds op de loer. Bij oudere gebruikers is dat nóg moeilijker. Vraag daarom vaker je ouders als testgebruikers.
Waar gaat een podcast over, hoe onderhoudend of vakkundig zijn de presentatoren? De beschrijving van een podcast alleen laat nog veel aan de fantasie over. Spotify koopt een klein bedrijf wiens technologie dat gat veranderen.
In de achttiende eeuw kende de winkelier de klant persoonlijk, met de komst van massamedia en zelfbediening raakten we het contact met de klant echter kwijt. Maar tegenwoordig is een-op-een massabereik dankzij sociale media realiteit geworden. Zegt Grad Conn, Experience & Marketing Officer bij Sprinklr, op Emerce Digital Marketing dat morgen van start gaat.
Bouwmarkt Praxis wil zijn onlangs gelanceerde AR rekenhulp voor vloeren ook voor andere doeleinden inzetten. Op Emerce Digital Marketing. dat donderdag virtueel van start gaat, noemt Erik Jan van Zwieten van Praxis zelfs de mogelijkheid om het aantal liters verf voor muren te kunnen bereken.
Merkle Nederland breidt de samenwerking met CXM-platform Sprinklr uit. De gezamenlijke customer experience management (CXM) expertise wordt ingezet voor onder meer digitale marketing, advertenties en service experience strategieën.
Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.
Binnen 5 jaar stopt 80 procent van de marketeers met personalisatie-inspanningen. De juiste uitvoering van de strategie, daar draait het om.
Met een Progressive Web App combineer je de functionaliteiten van een native app met die van een webshop. Voorbeelden van PWA-webshops uit de praktijk.
Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.