More stories

Tijd en geld besparen met chatbots: toekomst of realiteit?

Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.

Innovatie

Instax (Fujifilm) kiest met D2C-aanpak voor eigen klantdata

Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.

E-commerce platforms

Boost je klantervaring door content en commerce te koppelen

Verbeter de online klantervaring door content en commerce beter te verbinden. Twee routes: je e-commercesysteem óf je webcontent management-systeem.

CMS

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

Vier onmisbare trends in de digitale klantervaring in 2021

Ook bij fysieke bedrijven groeit de online verkoop. Maar de verwachtingen van online klanten veranderen ook. Vier trends om in de gaten te houden.

Customer Experience

Emotional design en de onzichtbare signalen van ons ‘meetbare lichaam’

Mensen herhalen instinctief positieve ervaringen. UX-researchers verzamelen daarom data over de onzichtbare emotionele signalen van ons lichaam.

Web-design
Premium

Reviewscanner Snakeware spoort klachten sneller op

Digitaal bureau Snakeware heeft, naar eigen zeggen als eerste in Nederland, een reviewscanner ontwikkeld die razendsnel klantreacties leest en classificeert.

Customer Service

Versnellen met micro front-ends

Dit ebook legt uit wanneer front-end opgesplitst kunnen worden om zo flexibeler frontend features te kunnen testen en optimaliseren.

Customer Experience

Een headless backend invoeren? Houd dit in gedachten

Headless backend introduceren? Je krijgt te maken met uitdagingen in je bedrijfscultuur en in het kiezen van het juiste platform. Maak de juist afwegingen.

CMS

Nog één dag te lezen! De averechtse werking van pushen  

De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?

Communicatie

Reynder Bruyns (dentsu): ‘Geef meer aandacht aan de daadwerkelijke impact van je communicatie.’

Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp. 

Privacy

Maximale impact met user-generated content bij customer journey’s

Hoe user generated content de klantreis kan beïnvloeden voor, tijdens en na de aanschaf van een product. Bugaboo deelt haar ervaring.

Customer Experience

De toekomst van live events

Door de pandemie zijn we content heel anders gaan consumeren. De Digital Fan Experience is bijvoorbeeld naar een veel hoge niveau getild. 

Customer Experience

Hoe creëer je merkvoorkeur met nieuwe technologieën?

Merkvoorkeur creëer je anno 2021 vooral door de inzet van de nieuwste technologieën. Prikkel de zintuigen van de consument met AR en VR.

Customer Experience

Bundeling van DXP-mogelijkheden: stel je digitale belevingsbeheer van de toekomst samen

Interactie met klanten blijft veranderen. Vaak doet een DXP-systeem intrede. Hoe stel je een DXP samen zonder dat bestaande IT overbodig wordt?

Digital Experience Platform