More stories

Premium

Merkle en Sprinklr breiden samenwerking uit

Merkle Nederland breidt de samenwerking met CXM-platform Sprinklr uit. De gezamenlijke customer experience management (CXM) expertise wordt ingezet voor onder meer digitale marketing, advertenties en service experience strategieën.

Marketing

ANWB: meer respons met een nieuwe verjaardags-mailing

Een verjaardags-e-mail van de ANWB aan zijn leden: modern maar trouw aan de merkidentiteit. Effect: de respons vervijfvoudigde.

Marketing

Stappenplan voor personalisatie

Binnen 5 jaar stopt 80 procent van de marketeers met personalisatie-inspanningen. De juiste uitvoering van de strategie, daar draait het om.

B2B Digital

Progressive Web Apps: voordelen en praktijkervaringen

Met een Progressive Web App combineer je de functionaliteiten van een native app met die van een webshop. Voorbeelden van PWA-webshops uit de praktijk.

Digital Design

Tijd en geld besparen met chatbots: toekomst of realiteit?

Chatbots: werken ze al goed genoeg? Consumenten zijn nog niet héél erg tevreden. Maar houd een paar dingen in het oog en dan zijn ze ook nu al inzetbaar.

Innovatie

Instax (Fujifilm) kiest met D2C-aanpak voor eigen klantdata

Kan een merk nog zonder direct-to-consumerstrategie? Instax (Fujifilm) vindt van niet. Vooral vanwege de merkbeleving én de klantdata.

E-commerce platforms

Boost je klantervaring door content en commerce te koppelen

Verbeter de online klantervaring door content en commerce beter te verbinden. Twee routes: je e-commercesysteem óf je webcontent management-systeem.

CMS

Customer Data Platforms: de heilige graal van marketing?

Customer Data Platforms staan in de belangstelling. Zijn ze de ultieme oplossing voor klantgegevens, zoals dit boek stelt? Een recensie.

Strategy

Vier onmisbare trends in de digitale klantervaring in 2021

Ook bij fysieke bedrijven groeit de online verkoop. Maar de verwachtingen van online klanten veranderen ook. Vier trends om in de gaten te houden.

Customer Experience

Emotional design en de onzichtbare signalen van ons ‘meetbare lichaam’

Mensen herhalen instinctief positieve ervaringen. UX-researchers verzamelen daarom data over de onzichtbare emotionele signalen van ons lichaam.

Web-design
Premium

Reviewscanner Snakeware spoort klachten sneller op

Digitaal bureau Snakeware heeft, naar eigen zeggen als eerste in Nederland, een reviewscanner ontwikkeld die razendsnel klantreacties leest en classificeert.

Customer Service

Versnellen met micro front-ends

Dit ebook legt uit wanneer front-end opgesplitst kunnen worden om zo flexibeler frontend features te kunnen testen en optimaliseren.

Customer Experience

Een headless backend invoeren? Houd dit in gedachten

Headless backend introduceren? Je krijgt te maken met uitdagingen in je bedrijfscultuur en in het kiezen van het juiste platform. Maak de juist afwegingen.

CMS

Nog één dag te lezen! De averechtse werking van pushen  

De aanhouder wint maar teveel aandringen roept weerstand op. Hoe zit dat? En hoe kun je consumenten benaderen zonder ze tegen de haren in te strijken?

Communicatie

Reynder Bruyns (dentsu): ‘Geef meer aandacht aan de daadwerkelijke impact van je communicatie.’

Reynder Bruyns, Strategy Director bij dentsu over het verdwijnen van third-party cookies en de manieren om dit op te vangen. Deel 2 uit een interview-reeks over dit onderwerp. 

Privacy