More stories

De Nederlandse Google Assistant: zoeken en SEO in een ‘voice’ tijdperk

Met de toevoeging van de Nederlandse taal aan Google Assistant, zet de digitale butler serieuze eerste stappen in ons land. Wat betekent dit voor het online zoeken – en daarmee bedrijven die nu nog druk optimaliseren met meer traditionele zoekmachineoptimalisatie?

Search

Online en offline retail op elkaar afstemmen levert meer op dan het kost

De integratie tussen online en offline verkooppunten is voor de meeste omnichannel retailers nog steeds geen realiteit. Ze schrikken terug voor de benodigde investeringen, terwijl de ervaring leert dat die snel terug te verdienen zijn.

Customer Experience

IKEA: derde meer online omzet door campagne zonder tv

Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.

Customer Experience

Kraftwerk creëert canvas voor betere chatbots en assistants

De wereld van chatbots, digitale assistants en slimme speakers zoals Google Home en Amazon Alexa wordt in rap tempo volwassen. […]

Strategy

Waarom spraakgestuurde apparaten je customer journey transformeren

De opkomst van 5G, AI en machine learning, de Internet of Things en VR/AR/MR stellen merken in staat hun doelgroep op nieuwe manieren te bereiken, maar elke innovatie brengt ook zijn eigen uitdagingen mee. Technologie beïnvloedt organisaties disruptief, en dit heeft invloed op alle aspecten van een merk. Wat is een kans, en wat is een bedreiging?

Customer Experience

Europese samenwerking GetYourGuide en Interrail

Interrail, de treinpas voor dertig Europese landen, gaat samenwerken met GetYourGuide, het boekingsplatform voor toeristische activiteiten. De integratie van het aanbod van GetYourGuide in de Interrail-app en -website geeft Interrail-klanten toegang tot meer dan 17.000 tours en excursies in Europa tegen gereduceerd tarief.

Customer Experience

Customer journey management: grip op klantinteracties

Het is voor bedrijven is het een continue uitdaging om de optimale klantbeleving te bieden. Door goed customer journey management krijg je als bedrijf meer grip op klantinteracties en de klantreis. In dit eBook wordt ingegaan op wat de belangrijkste onderdelen van een optimale customer experience zijn. Het eBook bevat handvatten en praktische tips voor effectief customer journey management.

Customer Experience

Wat bot-ontwikkelaars vaak missen

Op Facebook Messenger zijn 300,000 bots actief.  Messaging apps zijn immens populair onder consumenten en slimme speakers zijn tegenwoordig goed voor twee miljard dollar in jaarlijkse sales. Maar hoe creëer je met een bot waarde voor je klanten ? 

Customer Experience

Betalen vanuit de inbox: Microsoft en Stripe sluiten samenwerking

Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.

Payment

IKEA Place: AR laat klanten meubelen plaatsen

IKEA Place laat gebruikers hun woning door middel van Augmented Reality (AR) inrichten met virtuele meubels. De non-game AR-applicatie laat consumenten kiezen uit meer dan drieduizend virtuele meubelstukken. Het vormt een nieuwe stap in customer experience voor het Zweedse bedrijf.

Customer Experience

Bedrijven kunnen reputatie verbeteren met ‘menselijke’ tweets

Bedrijven moeten gebruik maken van een ‘menselijke’ conversatiestijl via sociale media. Dat betoogt Corné Dijkmans die vandaag promoveert aan de VU.

Customer Service

Hoe Bever de beste omnichannel-retailer van Europa werd

Welke retailer biedt de beste omnichannel customer experience? In opdracht van Google voerde Practicology afgelopen februari websitebeoordelingen uit op mobiele apparaten, deed serviceaanvragen, creëerde accounts, schreef zich in voor nieuwsbrieven en aanbiedingen, en legde ook fysieke winkelbezoeken af bij 145 retailers in zeven Europese landen. Buitensportwinkel Bever behaalde de hoogste score met een totaal van 68 procent.

Customer Experience

Waarom technologiegedreven innovatie niet werkt (en hoe je wel succes boekt)

De biometrische technologie is zo vergevorderd dat je identiteit ongemerkt en onomstotelijk kan worden vastgesteld met behulp van gezichtsherkenning maar ook de patronen van je aderen of je stem. Succesvolle toepassingen hebben één ding gemeen: ze zijn vanuit de behoefte van de gebruiker ontworpen en niet vanuit de mogelijkheden van de technologie.

Service Design

Apple ondersteunt eindelijk PWA’s

Apple heeft stilletjes de Progressive Web Apps omarmd. De ondersteuning ervan is in de nieuwste iOS-update officieel uitgebreid. Het bedrijf leek de ontwikkeling lange tijd te blokkeren, maar is dus eindelijk overstag. Wat verandert er precies nu Safari overweg kan met dit (gedeeltelijke) alternatief voor de native app?

Disruptie

UX-conventie ‘F-patroon’ vraagt volgens bedenker om herinterpretatie

Bijna geen online conventie is zo bekend als die van het F-patroon. Het achterliggende onderzoek stelt dat gebruikers van een digitale dienst elke pagina volgens een F-patroon scannen. De onderzoekers nuanceren dit nu.

Customer Experience