More stories

Waarom technologiegedreven innovatie niet werkt (en hoe je wel succes boekt)

De biometrische technologie is zo vergevorderd dat je identiteit ongemerkt en onomstotelijk kan worden vastgesteld met behulp van gezichtsherkenning maar ook de patronen van je aderen of je stem. Succesvolle toepassingen hebben één ding gemeen: ze zijn vanuit de behoefte van de gebruiker ontworpen en niet vanuit de mogelijkheden van de technologie.

Service Design

Apple ondersteunt eindelijk PWA’s

Apple heeft stilletjes de Progressive Web Apps omarmd. De ondersteuning ervan is in de nieuwste iOS-update officieel uitgebreid. Het bedrijf leek de ontwikkeling lange tijd te blokkeren, maar is dus eindelijk overstag. Wat verandert er precies nu Safari overweg kan met dit (gedeeltelijke) alternatief voor de native app?

Disruptie

UX-conventie ‘F-patroon’ vraagt volgens bedenker om herinterpretatie

Bijna geen online conventie is zo bekend als die van het F-patroon. Het achterliggende onderzoek stelt dat gebruikers van een digitale dienst elke pagina volgens een F-patroon scannen. De onderzoekers nuanceren dit nu.

Customer Experience

Waarom standaardisatie van productclassificaties een goed idee is

Voor wie echt toegevoegde waarde wil halen uit het PIM-systeem, zijn productclassificatiestandaarden een interessante ontwikkeling. Deze vorm van standaardisatie maakt dat productinformatie eenvoudiger uitwisselbaar is door de hele keten, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.

PIM

Drie traveltrends die onderscheid creëren voor reisorganisaties

Grote, traditionele reisorganisaties proberen zich te herpositioneren, nieuwe spelers zoeken naar manieren om hun brand tot uiting te brengen. Dit alles terwijl de techniek zich blijft ontwikkelen en disruptors de gevestigde orde het vuur aan de schenen leggen. Hoe zorgt een reisorganisatie dat het vooraan de frontlinie van innovatie staat?

Customer Experience

Vijftien procent meer conversie met gamified check-out

Als je bezoekers niet meer enthousiast worden van kortingsacties in ruil voor hun e-mailadres, dan kan het interessant zijn om eens naar gamification te kijken. Door op de check-out pagina een spelelement toe te voegen verhoog je de conversie en de gemiddelde orderwaarde, stelt het Belgische bedrijf Luckycycle.

Conversie

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Robots in hotels – gasten vinden het leuk maar niet noodzakelijk

Het blijft nieuwswaardig, een hotel dat robots inzet om gasten te assisteren. De hotelschool van Cornell University heeft onderzoek gedaan naar wat hotelgasten hiervan vinden.

Singularity

Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.

Security

Reizigers hebben geen voorkeur voor een bestemming bij zoeken vakantie

Consumenten die online op zoek gaan naar een vakantie hebben geen voorkeur voor een bestemming. Ze doen het langst over het boeken van een vliegticket bij een luchtvaartmaatschappij en Booking.com wordt het meest bezocht op de dag dat het hotel wordt geboekt.

Customer Experience

NIBC Direct: customer experience blijven verbeteren

NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.

Customer Experience

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Geur is de onbewuste factor in de marketingmix

Alleen een mooie inrichting of een leuk achtergrondmuziekje is niet meer genoeg; geur wordt steeds onderdeel van retailmarketing. Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe en waar kan geur het beste ingezet worden?

Customer Experience

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

Customer Experience