More stories

Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.

Security

Reizigers hebben geen voorkeur voor een bestemming bij zoeken vakantie

Consumenten die online op zoek gaan naar een vakantie hebben geen voorkeur voor een bestemming. Ze doen het langst over het boeken van een vliegticket bij een luchtvaartmaatschappij en Booking.com wordt het meest bezocht op de dag dat het hotel wordt geboekt.

Customer Experience

NIBC Direct: customer experience blijven verbeteren

NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.

Customer Experience

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Geur is de onbewuste factor in de marketingmix

Alleen een mooie inrichting of een leuk achtergrondmuziekje is niet meer genoeg; geur wordt steeds onderdeel van retailmarketing. Iedereen kent het voorbeeld van vers brood in de supermarkt om meer brood te verkopen, maar hoe en waar kan geur het beste ingezet worden?

Customer Experience

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

Customer Experience
Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence

LISA verbetert customer experience met omnichannel klantenservice

LISA levert geïntegreerde ledeninformatiesystemen voor sportverenigingen en -bonden. Daarmee helpt het een efficiënt informatie- en communicatieplatform te creëren voor leden, bestuurders, vrijwilligers en sponsoren. Het leveren van de beste service is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Daarom richtte LISA de klantenservice in op basis van een omnichannel-strategie. Een keuze die vruchten afwerpt.

Customer Experience

Dit zijn de vijf technologietrends in retail

De retail-sector is dynamisch en voortdurend in beweging om te voldoen aan de veranderende behoeften van de moderne consument. Nu AI (Artificial Intelligence), virtual reality en gepersonaliseerde aanbevelingen onze dagelijkse levens steeds meer beïnvloeden, verwachten consumenten steeds meer van de winkelervaring. En dit zowel online als in de fysieke winkel. Dus waar moeten retailers op letten in 2018?  Dit zijn de belangrijkste 5 technologietrends waarvan ik voorspel dat ze van grote invloed gaan zijn op de retailer van nu:

Retail

Voor blijvend succes moeten merken bouwen aan vertrouwen

In tijden waarin consumenten wantrouwend zijn ten aanzien van bedrijven, politiek en media, groeit de behoefte aan betrouwbare merken. Marketeers die hun customer experiencestrategie centreren rondom het groeien van vertrouwen, doen in 2018 goede zaken.

Customer Loyalty

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy

Klantloyaliteit verbetert met de juiste prijsstelling

Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie. 

Customer Loyalty

Referral recruitment: hoe persoonlijker, hoe beter

Op een recruitment website worden sollicitanten vaak als ‘target group’ benaderd, zodat zij binnen 1 of 2 clicks bij de juiste vacature komen en een zo relevant mogelijke kandidatenreis hebben. Dit kan alleen door mensen in een hokje te plaatsen, zoals een interessegebied of een generatie, in plaats van naar het individu te kijken. Referral recruitment biedt een uitstekende mogelijkheid om toch personalisatie toe te passen. En dat is niet het enige voordeel van je medewerkers inschakelen bij het vervullen van vacatures.

Recruitment