More stories

Premium

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence

LISA verbetert customer experience met omnichannel klantenservice

LISA levert geïntegreerde ledeninformatiesystemen voor sportverenigingen en -bonden. Daarmee helpt het een efficiënt informatie- en communicatieplatform te creëren voor leden, bestuurders, vrijwilligers en sponsoren. Het leveren van de beste service is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Daarom richtte LISA de klantenservice in op basis van een omnichannel-strategie. Een keuze die vruchten afwerpt.

Customer Experience

Dit zijn de vijf technologietrends in retail

De retail-sector is dynamisch en voortdurend in beweging om te voldoen aan de veranderende behoeften van de moderne consument. Nu AI (Artificial Intelligence), virtual reality en gepersonaliseerde aanbevelingen onze dagelijkse levens steeds meer beïnvloeden, verwachten consumenten steeds meer van de winkelervaring. En dit zowel online als in de fysieke winkel. Dus waar moeten retailers op letten in 2018?  Dit zijn de belangrijkste 5 technologietrends waarvan ik voorspel dat ze van grote invloed gaan zijn op de retailer van nu:

Retail

Voor blijvend succes moeten merken bouwen aan vertrouwen

In tijden waarin consumenten wantrouwend zijn ten aanzien van bedrijven, politiek en media, groeit de behoefte aan betrouwbare merken. Marketeers die hun customer experiencestrategie centreren rondom het groeien van vertrouwen, doen in 2018 goede zaken.

Customer Loyalty

Wat is de impact van mobiele laadtijd op onbewuste beleving?

We leven in een mobiele wereld; steeds meer en meer doen we online met onze smartphones. Lang wachten op resultaat willen we niet, maar daar zijn lang niet alle mobiele websites op ingesteld. Maar hoe erg is dat nu eigenlijk?

Customer Experience

Negen online consumententrends: dystopie of utopie?

Artificiële intelligentie is zich langzaam maar zeker aan het bewijzen. Het neemt steeds meer werk over, onderzoekt ziektes en maakt producten slim en vanzelfsprekend. Daarmee begint het silhouet van een ware utopie zich af te tekenen, maar ook de donkere wolken van een dystopia. Welk beeld gaat het worden? Dit zijn negen consumententrends die onze toekomst bepalen.

Strategy

Klantloyaliteit verbetert met de juiste prijsstelling

Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie. 

Customer Loyalty

Referral recruitment: hoe persoonlijker, hoe beter

Op een recruitment website worden sollicitanten vaak als ‘target group’ benaderd, zodat zij binnen 1 of 2 clicks bij de juiste vacature komen en een zo relevant mogelijke kandidatenreis hebben. Dit kan alleen door mensen in een hokje te plaatsen, zoals een interessegebied of een generatie, in plaats van naar het individu te kijken. Referral recruitment biedt een uitstekende mogelijkheid om toch personalisatie toe te passen. En dat is niet het enige voordeel van je medewerkers inschakelen bij het vervullen van vacatures.

Recruitment

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Ontsnappen met Amazons Alexa

Het enige middel dat bezoekers van Amazons escaperoom op de Comic Con in New York hadden, was spraakassistent Alexa. AKQA Portland bedacht de live game om mensen de mogelijkheden van voice commands te laten ontdekken.

Customer Experience

Chatbots? De consument is de grote disruptor

Tijdens recente congressen viel mij op dat presentaties over chatbots te vaak gaan over slechts de technische ontwikkeling en te weinig over huidige consumentenbehoeftes.

Singularity

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.

Customer Experience
Premium

Google brengt e-commerce naar Assistent en Home Europa

De digitale butler van Google wordt in Europa uitgebreid met e-commercefuncties. Consumenten kunnen met spraak en chat spulletjes gaan kopen bij webwinkels, trein- en buskaartjes reserveren en afspraken bij restaurants en kappers.

E-commerce

Zijn vrouwen kwaadaardig? Over de mindere kanten van algoritmes

Veel van onze vooroordelen zijn onbewust en daarom veelal onzichtbaar. En ze blijven onzichtbaar totdat we algoritmes maken, deze vullen met een hoop testdata en de uitkomsten bestuderen. Tijdens SXSW werd pijnlijk duidelijk wat algoritmes niet altijd politiek correct zijn.

SxSW

The Social Conference: ‘Bots beter integreren in klantapplicatie’

Financials gaan vaak een langetermijnrelatie aan met de klant voor de dagelijkse geldzaken, hypotheek of spaargeld. Dat zijn veel kansen voor robotisering, toch zijn er nog weinig goede voorbeelden van bots in deze markt. Het bedrijf Yellowtail laat op The Social Conference zien wat er nodig is om een levensvatbare robot te maken voor de lange termijn. Directeur Gert Vasse legt uit.

Customer Experience