More stories

Royal Caribbean promoot nieuwe bestemming in AR/VR

In het najaar van 2019 gaat privé eiland Coco Cay van cruiseoperator Royal Caribbean pas open, maar belangstellenden kunnen er in VR en AR nu al in rondlopen.

Virtual reality

Ontsnappen met Amazons Alexa

Het enige middel dat bezoekers van Amazons escaperoom op de Comic Con in New York hadden, was spraakassistent Alexa. AKQA Portland bedacht de live game om mensen de mogelijkheden van voice commands te laten ontdekken.

Customer Experience

Chatbots? De consument is de grote disruptor

Tijdens recente congressen viel mij op dat presentaties over chatbots te vaak gaan over slechts de technische ontwikkeling en te weinig over huidige consumentenbehoeftes.

Singularity

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.

Customer Experience
Premium

Google brengt e-commerce naar Assistent en Home Europa

De digitale butler van Google wordt in Europa uitgebreid met e-commercefuncties. Consumenten kunnen met spraak en chat spulletjes gaan kopen bij webwinkels, trein- en buskaartjes reserveren en afspraken bij restaurants en kappers.

E-commerce

Zijn vrouwen kwaadaardig? Over de mindere kanten van algoritmes

Veel van onze vooroordelen zijn onbewust en daarom veelal onzichtbaar. En ze blijven onzichtbaar totdat we algoritmes maken, deze vullen met een hoop testdata en de uitkomsten bestuderen. Tijdens SXSW werd pijnlijk duidelijk wat algoritmes niet altijd politiek correct zijn.

SxSW

The Social Conference: ‘Bots beter integreren in klantapplicatie’

Financials gaan vaak een langetermijnrelatie aan met de klant voor de dagelijkse geldzaken, hypotheek of spaargeld. Dat zijn veel kansen voor robotisering, toch zijn er nog weinig goede voorbeelden van bots in deze markt. Het bedrijf Yellowtail laat op The Social Conference zien wat er nodig is om een levensvatbare robot te maken voor de lange termijn. Directeur Gert Vasse legt uit.

Customer Experience

Amadeus en TUI testen Pepper de robot in retail

TUI en Amadeus hebben het gebruik van een menselijk ogende robot getest op de World of TUI flagshipstore in Berlijn. Doel was om te onderzoeken hoe klanten tegenover een dienstverlenende robot staan en in welke situaties deze ingezet kan worden.

Customer Experience

Greenchoice laat klant lokale stroombronnen kiezen

Energieleverancier Greenchoice lanceert een nieuw online platform Energie Dichtbij. Daarmee kunnen klanten direct hun groene stroombron kiezen.

Customer Experience

Waarom investeren in website performance de moeite waard is

De aandachtspanne van websitebezoekers is ultrakort maar toch wordt er meer geïnvesteerd in design dan in performance. Met het besluit van Google om snelle sites een betere ranking te geven op mobiel lijkt er echter een kentering op gang te komen.

Customer Experience

Dille & Kamille: ‘Webwinkel hoeft niet leidend te zijn’

Vergeleken met de dertig winkels is de webshop van Dille & Kamille nu in omzet de grootste vestiging. En hoewel het belang van de online verkoop alleen maar zal groeien, realiseert het bedrijf zich ook dat de focus moet blijven liggen op de offline aanwezigheid. “Het klinkt als de omgekeerde wereld”, zegt marketing- en e-commercemanager Arnout Baas. “Maar veel van onze klanten kopen liever in de winkelstraat.”

Customer Experience

Greenwheels: van brievensysteem naar marketing automation

De in totaal 2500 deelauto’s van Greenwheels in Nederland worden door een team van dertig mensen gemanaged. Dat kan doordat de processen zoveel mogelijk zijn geautomatiseerd. Des te opvallender is het dat de marketingactiviteiten grotendeels handmatig en met een verouderd systeem werden uitgevoerd. Maar daar komt nu verandering in, vertelt Marketing Manager Paul van Merrienboer.

Marketing automation
Premium

AI beïnvloedt retail merkbaar: de verwachtingen voor de komende tijd

Hoewel Artificial Intelligence (AI) al decennia onderwerp van gesprek is, is het nu één van de meest populaire onderwerpen ooit. Maar wat gaat het komend jaar concreet betekenen voor de online retailer?

Artificial Intelligence

‘Voice shopping naar 40 miljard dollar in VS’

Voice shopping, winkelen met spraakhulpjes als die van Google Home of Amazon, kan in 2022 in de VS al een omvang hebben bereikt van 40 miljard dollar. Dat is de verwachting van OC&C Strategy Consultants.

Customer Experience

Omnichannel retailing: hoe manage je de complexiteit van betalingen?

Hoe meer verkoopkanalen je als retailer aanbiedt, des te complexer de afhandeling van betalingen wordt. Door één betaaloplossing in te voeren haal je meer uit je data en kun je veel sneller inspelen op marktveranderingen.

Payment