More stories

Moderetailers investeren in ‘style matching’ en omgekeerd zoeken

Het aantal e-commercespelers dat klanten met een ‘Shazam voor fashion’-achtige functie bedient groeit. Ook Google is recent gestart met dit omgekeerde visueel zoeken. De laatste toevoeging aan de Google Lens-app zorgt ervoor dat gebruikers een foto kunnen maken van een willekeurig kledingstuk, een algoritme zoekt er vervolgens de producten bij op het eigen zoek en winkelplatform.

Fashion

Samsung verkoopt wasmachines met AR

Een wasmachine met baanbrekende technologie. Mooi voor de producent, maar hoe krijg je de consument er enthousiast over? Samsung zocht het antwoord in augmented reality.

Customer Experience

Consument voelt zich niet gekend

Ruim driekwart van de klanten stelt persoonlijke gegevens ter beschikking aan technologieaanbieders als online shops en hardwareleveranciers. Toch is 59 procent ervan overtuigd dat deze merken hen niet goed kennen. Dat is 16 procent meer dan twee jaar geleden.

Customer Loyalty
Premium

Klantrelatie Starbucks digitaliseert: 12 procent vooruit besteld via mobiel

Met name de digitale activiteiten moeten Starbucks laten groeien. Zeker nu het bedrijf wat tegenvallende cijfers heeft gepresenteerd, is de hoop gevestigd op onder andere het mobiele spaarprogramma. Afgelopen jaar bleek dat al enorm succesvol.

Customer Loyalty

Een datagedreven organisatie draait op samenwerking van tools en mensen

Er zijn tientallen marketingtools die het werk van de marketeer makkelijker moeten maken, maar die ook zorgen voor een nieuw probleem: de tools die je inzet hebben alleen impact als ze samenwerken. Het geheel is immers altijd meer dan de som der delen, daarin is data-gedreven marketing geen uitzondering. Dit geldt niet alleen voor de inzet van marketingtechnologie. Ook de interne organisatie van marketing, sales en service heeft meer impact als ze samenwerken binnen gezamenlijke doelstellingen.

Data-gedreven marketing begint daarom met een breed gedragen waarheid en visie binnen de organisatie. Een waarheid met betrekking tot de data die je als brandstof voor je marketingmotor gebruikt en een visie waar je het als organisatie allemaal voor doet. In dit artikel laat ik zien waarom die waarheid en visie zo belangrijk zijn en welke eisen je moet stellen om succesvol te zijn met data-gedreven marketing.

Customer Experience

Marriott test gezichtsherkenning bij inchecken

Marriott en Fliggy, het reisplatform van Alibaba, gaan samenwerken aan een proef waarbij gasten van Chinese hotels kunnen inchecken met behulp van gezichtsherkenning.

Customer Experience

Handleiding voor een goede start met personalisatie

De toegevoegde waarde van personalisatie is inmiddels wel bewezen, toch zijn veel marketeers nog op zoek naar manieren om personalisatie op een effectieve manier in te zetten. Het bieden van een gepersonaliseerde online beleving staat boven aan de lijst met belangrijkste uitdagingen in e-commerce. Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je kunt starten met personalisatie.

Customer Experience

Boodschappen bestellen in het vliegtuig: Transavia en AH testen Appie Fly

Albert Heijn en Transavia hebben een proef gedaan met het afhalen van een boodschappenpakket bij terugkeer van vakantiegangers op Schiphol. Dit idee is ontstaan op basis van gezamenlijk onderzoek naar waar reizigers tegen aanlopen als ze terugkomen van vakantie.

Customer Experience

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Crossbordermarketing in China. Waar start je?

Met een e-commerce waarde groter dan US, UK, Japan, Duitsland en Frankrijk bij elkaar, is China de grootste cross-border markt ter wereld. Daarnaast blijkt uit een recent Ad Spend rapport dat de advertentiemarkt in China naar verwachting 6,5% zal groeien in 2018 tot 630 miljard RMB en daarmee 16,2% van de wereldwijde advertentie-investeringen vertegenwoordigd. Niet gek dat China voor veel bedrijven een enorm aantrekkelijke vijver is om in te vissen. Dus je hengel uitgooien en wachten totdat de Chinese consument hapt? Nee. De vorm van de vijver is anders, net als het water en de vissen die je wilt vangen. Je merk naar de Chinese markt brengen kan dus veel opleveren maar zorg dat je eerst je huiswerk doet. Wij vroegen Eve Lo, Chief Strategy Officer bij Isobar China, naar haar tips om als merk succesvol te zijn in China.

Cross Border

Gap en andere retailers in de abonnementen: wie spreken ze aan?

Modebedrijf Gap heeft besloten de abonnementsdienst op kleding uit te breiden. Net als Gap zien behalve typische e-commercebedrijven ook traditionele retailmerken toekomst in deze ‘subscription commerce’. Wie denken ze ermee aan te spreken?

Fashion

Waar zit de businesswaarde van artificial intelligence?

‘Alexa, de pindakaas is op.’ Over drie jaar wordt deze zin ook in Nederlandse huishoudens heel gewoon. En dit is nog maar één voorbeeld van hoe artificial intelligence (AI) voor disruptie in retail en consumentengoederen gaat zorgen.

Artificial Intelligence

Eén-op-één personalisatie in fashion, hoe doe je dat?

Personaliseren op basis van gemiddelden werkt niet meer. In de digitale wereld is er een stormvloed aan klantdata beschikbaar. Fashion retailers kunnen deze data inzetten voor het personaliseren van de online klantbeleving. Data driven personalisatie in fashion is de sleutel tot succes. Deze whitepaper van True Fit biedt handvatten en praktische tips voor het toepassen van één-op-één personalisatie in fashion.

Customer Experience

Sephora wil verkopen via Google Assistant: luxe-retailer focust op tech

Het Franse beauty- en cosmeticamerk Sephora gaat als een van de eerste retailers aan de slag met ‘Transactions on Google’. De functie om te verkopen via Google Assistant. Het is niet voor het eerst dat Sephora er als de kippen bij is om nieuwe technieken uit te proberen.

Fashion

Thuis Hypotheek van Centraal Beheer via geautomatiseerd advies

De Thuis Hypotheek van Centraal Beheer is nu ook af te sluiten via een volledig geautomatiseerd advies. Hiervoor werkt de verzekeraar samen met online adviesontwikkelaar Fiew.

Customer Experience