More stories

Spaarplatform Piggy: ’Klant wil niet zoveelste spaarkaart of -app’

Spaar- en loyaliteitsplatform Piggy is onlangs de grens van 700 duizend actieve gebruikers gepasseerd. Bij de 1700 aangesloten retailers worden maandelijks anderhalf miljoen transacties geregistreerd. Opvallend: anders dan weleens wordt gezegd behoudt de plastic spaarkaart gewoon zijn functie. Naast de spaarapp natuurlijk. 

Customer Loyalty

Werkspot: offline support draagt bij aan een beter online product

Online diensten zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Veel van deze diensten staan in het teken van het makkelijker maken van bestaande processen en bieden een duidelijke meerwaarde aan de gebruiker. Denk aan de besparing van tijd en kosten, of het eenvoudig vergelijken van het beschikbare aanbod. Het feit dat je een online dienst biedt en zo je gebruikers toegevoegde waarde levert, betekent niet per definitie dat alle bedrijfsprocessen zich ook meteen verplaatsen naar online. Hoe zit dat precies?

Customer Service

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Terminals met gezichtsherkenning digitaliseren hamburgerketen

De Amerikaanse hamburgerketen CaliBurger onderzoekt hoe het in tientallen filialen een deel van zijn baliepersoneel kan vervangen door computers die de gezichten van vaste klanten herkennen.

Retail

Amazon: 5 miljard artikelen verstuurd via Prime in 2017

Niet minder dan 5 miljard artikelen zijn afgelopen jaar via Amazon Prime bezorgd. Het is voor het eerst dat de retailer dit soort cijfers openbaart.

Customer Loyalty

UberEats test bezorgabonnement in VK

Maaltijdbezorger UberEATS doet in het Verenigd Koninkrijk proeven met een bezorgabonnement. Gebruikers kunnen onbeperkt maaltijden laten komen zonder daar een cent bezorgkosten voor te betalen.

Food

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

Mobiele app Hilton onthoudt klantvoorkeuren

Hotelketen Hilton rolt na de jaarwisseling zijn vernieuwde mobiele app uit. Gebruikers openen er niet enkel hun kamer mee, maar besturen ook licht, temperatuur en televisie. Persoonlijke voorkeuren neemt de app mee van het ene naar het andere hotel.

Travel

TanQyou introduceert personal pricing

TanQyou introduceert naar eigen zeggen als eerste tankstation in Nederland een zogenoemd personal pricing systeem, als aanvulling op het slimme loyaliteitsysteem dat TanQyou al langer biedt.

Marketing

Amazon Prime groeit: succesfactoren van het klantprogramma

Amazon lanceerde begin deze maand zijn abonneedienst Prime in Nederland. Het wordt al jaren gezien als schoolvoorbeeld van een goed klantenprogramma. Wat zorgt voor de aantrekkingskracht? En hoeveel gratis diensten moet Amazon nog blijven toevoegen om het programma interessant te houden?

Customer Loyalty

Amazon Prime wordt de ‘bonuskaart’ van Whole Foods

Amazon Prime wordt het officiële klantentrouwprogramma van de Amerikaanse supermarkt Whole Foods. In de aanloop naar Thanksgiving krijgen Prime-leden bijvoorbeeld extra korting op de kalkoen die ze er kopen.

Customer Loyalty

Effectief met technologie in de winkel: Zet het aankoopproces centraal

Een overvloed aan technologieën doet haar intrede in de fysieke retail. Digitale displays, interactieve schermen, beacons, apps, virtual reality en augmented reality; allen beloven ze de retailer succes. Maar hoe bepaal je of deze technologische innovaties echt van toegevoegde waarde zijn? Het aankoopproces van de klant lijkt handvatten te bieden.

Customer Loyalty

Apple mag niet zonder meer namen van werknemers Apple Stores in klanttevredenheidenquêtes vermelden

Werknemers van de drie Nederlandse Apple winkels zijn niet te spreken over de klanttevredenheidenquêtes waarin hun voornamen worden opgevoerd. De ondernemingsraad is zelfs naar de rechter gestapt.

Customer Experience

Generatie Z: niet mobile-first maar mobile-only

Ze zijn 19 jaar of jonger, beïnvloeden de aankopen van hun ouders en bepalen zeer binnenkort zelf waarvoor de hand van de (elektronische) knip gaat. Generatie Z is meer dan ‘always on’ – ze maken geen onderscheid tussen off- en online, schakelen razendsnel tussen touchpoints en worden niet snel lid van een spaarprogramma. Hoe creëer je loyaliteit bij dez

Customer Loyalty

bol.com lanceert persoonlijke herhaalservice

Bol.com lanceert Bespaar Continu, een online persoonlijke herhaalservice met producten ‘voor elke dag’. Klanten bepalen zelf de frequentie van de bestellingen waarop steevast korting wordt geboden.

Customer Loyalty