More stories

Nieuwe vormen cashbacks: verkiest trouwe klant direct geld boven sparen?

Slim marketingmiddel of een race naar de bodem? Cashback-acties komen steeds vaker voorbij. Populaire e-commercebedrijven maken ze structureel onderdeel van hun eigen spaarprogramma’s. Maar werkt het ook op lange termijn? Zorgt het deels terugbetalen van het aankoopbedrag voor loyaliteit?

Customer Loyalty

LISA verbetert customer experience met omnichannel klantenservice

LISA levert geïntegreerde ledeninformatiesystemen voor sportverenigingen en -bonden. Daarmee helpt het een efficiënt informatie- en communicatieplatform te creëren voor leden, bestuurders, vrijwilligers en sponsoren. Het leveren van de beste service is een belangrijk onderdeel van de klantervaring. Daarom richtte LISA de klantenservice in op basis van een omnichannel-strategie. Een keuze die vruchten afwerpt.

Customer Experience

B2B verandert rol van sales drastisch

Digitalisering verandert de rol van de salesmedewerker in de B2B-sector drastisch. Is er nog een rol voor sales? En zo ja, hoe ziet deze eruit?

Strategy

Voor blijvend succes moeten merken bouwen aan vertrouwen

In tijden waarin consumenten wantrouwend zijn ten aanzien van bedrijven, politiek en media, groeit de behoefte aan betrouwbare merken. Marketeers die hun customer experiencestrategie centreren rondom het groeien van vertrouwen, doen in 2018 goede zaken.

Customer Loyalty

Klantloyaliteit verbetert met de juiste prijsstelling

Als het lukt om klantenloyaliteit hoog te houden en de klant een tweede keer terugkomt om een nieuwe aankoop te doen, is de kans erg groot dat hij ook een derde en vierde aankoop zal doen. Kies dan wel voor de juiste prijsstrategie. 

Customer Loyalty

Personalisatie in retail vraagt om realtime benadering

Consumenten worden nog steeds veeleisender en verwachten een persoonlijke benadering, zowel in de winkel als online. Grote generalistische marketingcampagnes verliezen hun kracht en maken plaats voor gepersonaliseerde boodschappen. Het liefst realtime, want dat is the moment of truth.

Customer Engagement

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing

Omoda: ‘Data-innovatie versnellen om klant te blijven verrassen’

Schoenenwinkel Omoda introduceert deze week een nieuwe webwinkel. Ook de app – waarvoor het een klein jaar geleden nog een Dutch Interactive Award won – is vervangen. Daarvoor stapt het over van een maatwerk e-commercesysteem naar het platform van Salesforce. Het doel van de verandering is helder: het bedrijf wil klantdata beter kunnen inzetten.

Customer Experience

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

RetailCoin in de maak: blockchain voor koppelen spaarprogramma’s

Begin deze maand startte de Initial Coin Offering voor de RetailCoin. Met het opgehaalde geld wil Hugo Leijtens van Digital MKB een blockchaintoepassing ontwikkelen waarmee retailers spaarprogramma’s aan elkaar kunnen koppelen. Zo zijn ze in staat samen te werken en trouwe klanten te belonen met de cryptomunt.

Customer Loyalty

Subway wil scoren met nieuw loyaltyprogramma

Fastfoodketen Subway verkeert in zwaar weer. Volgens financieel analisten werd er over 2017, 4.4% minder omzet geboekt. Een medio maart nieuw te lanceren loyaltyprogramma genaamd MyWay Rewards, gedreven op transacties, in combinatie met een vernieuwde app moeten het tij nu doen keren. Is dit voldoende?

Customer Loyalty

Airbnb: loyaliteitsprogramma en betere filters moeten tot 1 miljard gasten leiden

Airbnb heeft het tienjarig bestaan aangegrepen om de toekomststrategie te onthullen die ertoe moet leiden dat er in 2028 1 miljard gasten per jaar gebruikmaken van het deelplatform. De gebruikerservaring wordt onderhanden genomen en er komt een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Alles-in-éénapp retailer onderweg: integratie winkelen, betalen, sparen

De verwachte alles-in-éénapps van retailers blijven uit. Pas een handjevol bedrijven combineert de belangrijkste winkelfuncties met een spaarsysteem en mobiele portemonnee in één applicatie. Na Walmart volgde Target recent het voorbeeld van Starbucks. En in eigen land zet Albert Heijn een eerste voorzichtige stap. Maar waar blijven de anderen?

Digital Wallets

Optimale gepersonaliseerde klantbeleving is de winnende CRM-strategie van dit jaar

Met de toenemende digitale touchpoints en technologische mogelijkheden dreigt het Customer Relationship Management in de praktijk een onbeheersbaar oerwoud te worden. Enkel de bedrijven die hun kennis van IT uitbuiten voor een optimale klantenservice, maken van een CRM-strategie dit jaar een succes.  Bittere noodzaak, want slechts één ontevreden klant kan een allesvernietigende imagoschade veroorzaken.

Customer Loyalty

Amazon gaat verswaren Whole Foods thuisbezorgen

Amazon gaat via dochterbedrijf Whole Foods groenten, fruit, vlees en andere verswaren gratis thuisbezorgen binnen twee uur na bestelling. De bezorgoptie wordt onderdeel van loyaltyprogramma Prime Now.

Food