More stories

Uitspraak Reclame Code Commissie belangrijk voor alle webwinkeliers

Thuiswinkel.org waarschuwt voor misleidende afbeeldingen op websites. De Reclame Code Commissie heeft onlangs uitspraak gedaan in een zaak over een advertentie op een website waarin een deurdranger wordt aangeboden. Bij de aanprijzing is een afbeelding van een metalen blok met scharnierende arm te zien. Bij ontvangst van de deurdranger bleek geen arm te zijn meegeleverd.

Marketing
Premium

‘Salesforce economie leidt tot 4,2 miljoen nieuwe banen in 2025’

De anders tot in de puntjes voorbereide keynote van CEO Marc Benioff tijdens Dreamforce, het jaarcongres van Salesforce in San Francisco, werd gisteren voor het eerst in jaren verstoord door vertegenwoordigers van de Democratic Socialists of America (DSA). Die zijn niet gelukkig met het contract dat het bedrijf afsloot met de omstreden US Customs and Border Protection agency.

E-commerce

Vraag naar klantenservice medewerkers blijft groeien

De vraag naar klantenservicemedewerkers blijft groeien. In het eerste kwartaal van dit jaar waren er 8000 vacatures, 3000 meer dan in het eerste kwartaal van 2017. Ook steeg in deze periode het totaal aantal mensen werkzaam in klantcontactberoepen flink: van 140.000 naar 154.000. Dat blijkt uit CBS-cijfers die uitkeringsinstantie UWV en de Klantenservice Federatie (KSF) onderzochten.

Customer Service

CM.com ondersteunt Apple Business Chat

Klanten van CM.com kunnen voortaan gebruik maken van Apple Business Chat. Daardoor kunnen ze communiceren via de berichten-app op iPhone, iPad, Mac en Apple Watch.

Customer Service

Zo ontwikkel je een B2B selfcare portal | De Grolsch case

De verwachtingen voor service van zakelijke dienstverleners zijn geleidelijk aan het veranderen. De verbeterde gebruikservaring, service, personalisatie en de transparantie die we steeds vaker en in hogere mate terugzien in de B2C-wereld, is ook voor B2B-bedrijven steeds belangrijker. Om zakelijke klanten beter te bedienen zetten steeds meer B2B-bedrijven een digitaal selfcare portal in. Met deze portal kunnen bedrijven gerichter zaken doen en efficiënter groeien.

Customer Experience

Waarop selecteert een zakelijke besteller een webwinkel?

Uit de B2B E-commerce Markt Monitor blijkt dat de belangrijkste reden om zakelijk online te bestellen tijdsbesparing is. Maar op basis waarvan selecteert iemand de webwinkel?

E-commerce
Premium

ACM eist betere klantenservice van VidaXL

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel VidaXL aangesproken op de slechte bereikbaarheid van zijn klantenservice. De Limburgers beloven hun gedrag te verbeteren.

E-commerce

Klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.

Customer Engagement

Ontwikkel succesvolle contentformats in zes stappen

Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.

Customer Service

Digital commerce in B2B: hoe salesmedewerkers profiteren

Met focus op sales-, product- en e-commercespecialisten maak je binnen elke B2B-organisatie van digital commerce een succes. Maar waar moet je op letten?

B2B Digital

Mediamarkt hanteert retourtermijn van 100 dagen

MediaMarkt Nederland hanteert naar eigen zeggen als eerste retailer in consumentenelektronica een retourtermijn 100 dagen. Dat waren er dertig.

Customer Service

Artis deelt praktische informatie in nieuwe app

Dierentuin Artis is een samenwerking aangegaan met digitaal bureau Close voor de ontwikkeling van de gratis Close to ARTIS app. Deze app biedt bezoekers meer informatie en uitleg bij het bezoek aan het park of ARTIS-Micropia.

Customer Service

Fraude via nepklantenservice neemt toe

De Fraudehelpdesk constateert dat steeds meer Nederlanders slachtoffer worden van nepklantenservicesites. Het is een variant van de helpdeskfraude, waarbij consumenten worden gebeld door helpdeskmedewerkers van bijvoorbeeld Microsoft en beweren dat er een probleem is met de computer. Het verschil is dat consumenten de bedrijven zelf bellen.

Customer Service
Premium

Machine learning is mensenwerk

Alle slimme huidige technologie ten spijt, we zijn vaak helemaal nog niet zover als we denken. Zeker niet als je het vergelijkt met wat er in de afgelopen decennia werd bedacht, voorspeld en verwacht. Hooverboard? Niet echt. Zelfrijdende auto? Mwah. Autonoom opererende, zelflerende computersystemen? Op één hand te tellen.

Artificial Intelligence

Peter voor de Wind, Swapfiets: ‘Service is alles’

Met het allereerste fietsabonnement ter wereld zet Swapfiets Fiets-as-a-Service in de markt. Succesvol, zo getuigen de groeiende aanwezigheid in Europa en het winnen van de Emerce E-commerce 2019 Challenger award. Voornaamste focus? “Te gekke service”, zegt Peter voor de Wind, Global Customer Service Manager.

Customer Service