More stories

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

Ruim 250 deelnemers voor Geen Gedoe Garantie

Ruim 250 bedrijven hebben zich inmiddels geschaard achter de Geen Gedoe Garantie. Dit initiatief van de Consumentenbond en Thuiswinkel.org maakt zich sterk voor een betere afhandeling van garantieproblemen. Ook Stichting Webshop Keurmerk en Qshops Keurmerk hebben hun steun uitgesproken.

Customer Service

Zeven slimme toepassingsgebieden van (chat)bots

Er is een flinke hype gaande rond bots. Toch is de toepassing van bots binnen bedrijven nog erg beperkt, terwijl daar grote kansen liggen om processen te optimaliseren en medewerkers te verlossen van bureaucratie. Ook lijkt de definitie van bots bij veel mensen beperkt tot Q&A-achtige gesprekjes waarbij AI-bots je begrijpen en slimme antwoorden geven. Tijd om op een rij te zetten waar je bots voor kan gebruiken binnen je organisatie.

Customer Service
Premium

Omzet Salesforce.com: +24 procent

CRM-gigant Salesforce.com zag de omzet in het vierde kwartaal met 24 procent stijgen tot 2,9 miljard dollar. Het bedrijf schroeft de omzetverwachting voor het komende jaar met tien procent op richting de 12,6 miljard.

Venture

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service
Premium

Kamera Express opent twee nieuwe stadswinkels

Webwinkel Kamera Express opent twee nieuwe zogeheten Citystores, in Amsterdam-Centrum en Haarlem. Dat vloeit voort uit de overname van de twee winkels van Camera Warehouse.

E-commerce

Case: Waarom vliegpassagiers hun compensatie claimen via AirHelp

De nieuwe tool van AirHelp toont reizigers automatisch hun vluchthistorie in een deelbare kaart en laat zien voor welke vluchten zij nog compensatie kunnen claimen bij luchtvaartmaatschappijen. Waarom ontwikkelde AirHelp deze tool? En wat levert het op? 

Travel

Eigenaren Kijkshop willen gedupeerden helpen

De eigenaren van het failliete Kijkshop willen toch proberen om het leed van gedupeerde klanten te verzachten. De intentie is om eind van deze maand weer live te gaan met het platform KijkBijMij, dat ook onder Kijkshop viel. Vanaf dat moment kunnen consumenten een claim indienen via de app van KijkBijMij.

E-commerce

Athleteshop belooft beterschap na klachtenregen

Oud-langebaanschaatser Yuri Solinger, eigenaar van Athleteshop, erkent dat er problemen zijn met de leveringen van zijn bedrijf. Die problemen hebben onder meer te maken met de sterke groei die het bedrijf doormaakt, vertelde hij zaterdag bij VARA’s Kassa.

Customer Service

LiveChat Service opent kantoor in Düsseldorf

LiveChat Service, het Nederlandse bedrijf dat livechat verzorgt voor derden, opent zijn eerste kantoor in Düsseldorf.

Marketing

Optimale gepersonaliseerde klantbeleving is de winnende CRM-strategie van dit jaar

Met de toenemende digitale touchpoints en technologische mogelijkheden dreigt het Customer Relationship Management in de praktijk een onbeheersbaar oerwoud te worden. Enkel de bedrijven die hun kennis van IT uitbuiten voor een optimale klantenservice, maken van een CRM-strategie dit jaar een succes.  Bittere noodzaak, want slechts één ontevreden klant kan een allesvernietigende imagoschade veroorzaken.

Customer Loyalty

KBC adopteert razendsnel WhatsApp for Business voor servicevragen

KBC biedt, naar eigen zeggen als eerste financiële instelling in België, haar klanten nu ook de mogelijkheid om ook via WhatsApp te communiceren met de bankverzekeraar.

Customer Service

Thuiswinkel.org en Consumentenbond bundelen krachten bij garantie-initiatief

Garantie is een groot goed, maar in de praktijk blijkt het voor consumenten vaak knap lastig om te krijgen waar ze recht op hebben, zegt Bart Combée, directeur Consumentenbond.

E-commerce

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie