More stories

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service
Premium

Kamera Express opent twee nieuwe stadswinkels

Webwinkel Kamera Express opent twee nieuwe zogeheten Citystores, in Amsterdam-Centrum en Haarlem. Dat vloeit voort uit de overname van de twee winkels van Camera Warehouse.

E-commerce

Case: Waarom vliegpassagiers hun compensatie claimen via AirHelp

De nieuwe tool van AirHelp toont reizigers automatisch hun vluchthistorie in een deelbare kaart en laat zien voor welke vluchten zij nog compensatie kunnen claimen bij luchtvaartmaatschappijen. Waarom ontwikkelde AirHelp deze tool? En wat levert het op? 

Travel

Eigenaren Kijkshop willen gedupeerden helpen

De eigenaren van het failliete Kijkshop willen toch proberen om het leed van gedupeerde klanten te verzachten. De intentie is om eind van deze maand weer live te gaan met het platform KijkBijMij, dat ook onder Kijkshop viel. Vanaf dat moment kunnen consumenten een claim indienen via de app van KijkBijMij.

E-commerce

Athleteshop belooft beterschap na klachtenregen

Oud-langebaanschaatser Yuri Solinger, eigenaar van Athleteshop, erkent dat er problemen zijn met de leveringen van zijn bedrijf. Die problemen hebben onder meer te maken met de sterke groei die het bedrijf doormaakt, vertelde hij zaterdag bij VARA’s Kassa.

Customer Service

LiveChat Service opent kantoor in Düsseldorf

LiveChat Service, het Nederlandse bedrijf dat livechat verzorgt voor derden, opent zijn eerste kantoor in Düsseldorf.

Marketing

Optimale gepersonaliseerde klantbeleving is de winnende CRM-strategie van dit jaar

Met de toenemende digitale touchpoints en technologische mogelijkheden dreigt het Customer Relationship Management in de praktijk een onbeheersbaar oerwoud te worden. Enkel de bedrijven die hun kennis van IT uitbuiten voor een optimale klantenservice, maken van een CRM-strategie dit jaar een succes.  Bittere noodzaak, want slechts één ontevreden klant kan een allesvernietigende imagoschade veroorzaken.

Customer Loyalty

KBC adopteert razendsnel WhatsApp for Business voor servicevragen

KBC biedt, naar eigen zeggen als eerste financiële instelling in België, haar klanten nu ook de mogelijkheid om ook via WhatsApp te communiceren met de bankverzekeraar.

Customer Service

Thuiswinkel.org en Consumentenbond bundelen krachten bij garantie-initiatief

Garantie is een groot goed, maar in de praktijk blijkt het voor consumenten vaak knap lastig om te krijgen waar ze recht op hebben, zegt Bart Combée, directeur Consumentenbond.

E-commerce

Eurail.com op Alibaba’s Fliggy: ‘Chinese consument steeds behoeftiger’

Ter afsluiting van de meest recente ‘Singles Day’ stond de Nederlander Thom Valks op Alibaba’s podium. Namens Eurail.com vertegenwoordigde hij het Europese continent. De ‘Customer Service Coordinator’ vertelde over zijn ervaringen met reisplatform Fliggy en de Chinese markt. Valks: “China is eigenlijk heel agile van zichzelf. En dat wordt ook verwacht van bedrijven en hun klantcontact.”

Customer Service

KLM reageert sneller op social media

KLM reageerde in 2017 aanzienlijk sneller op social media-berichten van klanten dan in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Conversocial. Doordat andere airlines hun repsonstijd ook hebben verbeterd staat KLM nu op de vijfde plek van de ranglijst, een positie lager dan bij de vorige benchmark.

Communicatie

Werkspot: offline support draagt bij aan een beter online product

Online diensten zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Veel van deze diensten staan in het teken van het makkelijker maken van bestaande processen en bieden een duidelijke meerwaarde aan de gebruiker. Denk aan de besparing van tijd en kosten, of het eenvoudig vergelijken van het beschikbare aanbod. Het feit dat je een online dienst biedt en zo je gebruikers toegevoegde waarde levert, betekent niet per definitie dat alle bedrijfsprocessen zich ook meteen verplaatsen naar online. Hoe zit dat precies?

Customer Service

Reisbedrijven zijn het best benaderbaar via Facebook

Ruim 103 bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality zetten Facebook op de een of andere manier in. Wat zijn de resultaten als je hen ‘actief’ een vraag op Facebook stelt in een test? Dat werd onderzocht door 38 studenten van de minor eTravel van de NHTV.

Social

Sander Wubben (Flow.ai): ‘Wij maken chatbots toegankelijk voor iedereen’

Je komt ze steeds vaker tegen: de chatbot. Een systeem dat antwoord geeft op vragen. Een uitkomst voor veel bedrijven. Dankzij de chatbot zijn ze, als het goed is, minder tijd kwijt met het beantwoorden van telefoontjes of mail. Dat werkt vooral goed bij eenvoudige gesprekjes. Om tegemoet te komen in de vraag naar chatbots bouwde Flow.ai een platform waarmee je ze zelf kunt bouwen.

Customer Service

Vijf vragen voor het verbeteren van de online klantreis

Door goed inzicht in de online klantreis ben je als marketeer in staat om de customer experience te verbeteren. Hierdoor krijg je een goed beeld van wat websitebezoekers op je website doen en waarom ze wel of niet doorklikken of zelfs weggaan. Deze whitepaper beschrijft de vijf belangrijkste vragen die je als manager moet stellen over de aanpak van de online customer journeys.

Communicatie