Er is kracht in keuzevrijheid, maar veel contactkanalen bieden kent ook risico’s
Je klanten veel opties bieden om in contact te treden is een goede strategie. Maar ieder middel heeft ook nadelen en moet wel echt goed werken.
Je klanten veel opties bieden om in contact te treden is een goede strategie. Maar ieder middel heeft ook nadelen en moet wel echt goed werken.
Grote organisaties worstelen om hun personeel soepel van de juiste informatie te voorzien. Een intern AI-systeem kan een oplossing bieden om medewerkers snel van informatie te voorzien.
Een Turks callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had lange tijd instructievideo’s voor het personeel op een openbaar videoplatform staan. Hierdoor werd zichtbaar dat er trucs gebruikt worden om een maandbedrag zo laag en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
De Zweedse fintech Klarna voert een volgende reorganisatieronde uit. Dit keer schuiven er vijfhonderd banen weg. De medewerkers worden niet ontslagen, maar volgen de uitbesteding van hun functie.
De efficiëntie van je klantenservice van cruciaal belang. In deze whitepaper lees je hoe je generatieve AI optimaal kunt gebruiken.
Carglass heeft user experience en een ‘seamless’ customer experience hoog in het vaandel staan. Het doel is om klanten alle zorg uit handen te nemen, de aanleiding voor contact is namelijk altijd vervelend: ruitschade. En dat gaat goed, want de klanttevredenheid is groot. Zegt Bjorn Smulders, customer journey manager, van Carglass in de videocollectie Engage.
Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.
Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.
Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.
De inzet van AI in een contactcenter levert een goudmijn aan data op, die deels inzetbaar is om de klantenservice te verbeteren.
OHRA wil gemak en de menselijke maat in zijn contact met klanten. Dat betekent: soms informatie via de app, soms gewoon bellen als dat fijner is.
Qualtrics sprak met consumenten om erachter te komen wat leiders van contactcentra dit jaar moeten doen voor ‘customer centricity’
AI-startup Watermelon lanceert een nieuwe functie binnen hun AI-klantenservicesysteem: ‘web scraper’. Met deze toevoeging in het systeem kun je met behulp van enkel een websitelink alle informatie van deze (bedrijfs)website toevoegen aan een chatbot.
Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.
Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.