More stories

Interview: Marja Silvertant over online keuzehulp voor webshops

Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.

Customer Service

ChatGPT doet 34% klantcontacten Octopus Energy

AI-technologie handelt 34 procent van de e-mails af die als reacties aan klanten worden geschreven. Die berichten krijgen een hogere klantwaardering dan wat menselijke medewerkers van Octopus Energy schrijven.

Artificial Intelligence

‘Generatieve AI maakt klantenservice 14% effectiever’

Het eerste empirische wetenschappelijke onderzoek laat zien dat medewerkers van klantenserviceafdelingen veertien procent effectiever zijn als ze met AI-tools worden ondersteund.

Artificial Intelligence

KLM: Geen persoonlijke hulp meer via Twitter

Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.

Customer Service

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service

Deel grootste webwinkels telefonisch onvindbaar

Een klein deel van Nederlands grootse webwinkels heeft geen telefoonnummer voor klanten op zijn site staan. Dat is sinds 2022 wel verplicht.

E-commerce

Vijf redenen om met Conversational AI te beginnen in klantenservice

In deze whitepaper lees je over vijf van de belangrijkste voordelen van Conversational AI voor je klantenservice.

Customer Service

Hoe succesvolle bedrijven de verbinding leggen tussen merk, medewerker en klant

Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.

Customer Experience

‘Helft energieleveranciers onvoldoende bereikbaar’

De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.

Customer Service

Verbeter je klantcontact met conversational AI

Klantenservice-interacties leveren veel data op. Door conversational AI in te zetten, kun je interacties makkelijk analyseren en efficiënter inrichten.

Customer Service

Trendrapport over wereldwijde contactcenters 2023

In deze whitepaper lees je over de belangrijkste aandachtsgebieden voor contactcenters die in 2023 prioriteit moeten krijgen.

Customer Service

Essentiële messaging kanalen voor bedrijven

In deze whitepaper worden mobiele kanalen naast elkaar gezet en met elkaar vergeleken zodat jij kan bepalen welke het beste voor jou werken.

Customer Service

Minder callcenters ingeschreven

Het aantal callcenters neemt af. Er is een scherpe daling van het aantal starters zichtbaar in mei 2021. Ook in absolute zin zijn er minder ondernemingen onder de noemer Callcenters ingeschreven, in mei 2021 waren dat er 1.407, nu nog 1.271. Dit blijkt uit het KVK Trendrapport Bedrijfsleven over september 2022.

Customer Service

De e-commerce markt is klaar met gratis bezorging en retourzendingen

Online retailers begonnen met het aanbieden van gratis bezorging en retourneren om het online bestellen op die manier aantrekkelijker te […]

Customer Service

ACM opent informatielijn voor hulpverleners over consumentenrecht

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.

Marketing