More stories

Premium

Trengo maakt AI voor klantenservice toegankelijk voor bedrijven

Trengo, het Nederlandse SaaS-platform voor klantcontact, introduceert Trengo AI: gebruiksvriendelijke AI die ieder bedrijf eenvoudig kan inzetten in hun klantenservice.

Customer Experience

Gorilla Services sluit AI-samenwerking Neople

De samenwerking tussen Gorilla Services en Neople brengt AI-technologie naar de werkvloer en naar meer centra voor klantenservice.

Customer Service
Premium

Zes miljoen groeigeld voor Nederlandse AI-uitzendkrachten

Start-up Neople haalt zes miljoen euro groeigeld op voor uitbreiding naar Duitsland en het verfijnen van zijn AI-medewerkers. Die worden reeds bij negentig bedrijven en organisaties ingezet op de klantenservice.

Customer Service

Is een AI-gestuurde Social Robot de juiste keuze voor je winkel?

Het met succes inzetten van een sociale robot in de winkel kent uitdagingen. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten als je met een sociale robot begint?

Customer Service

Herken AI-washing: ontmasker oppervlakkige SaaS-oplossingen voor klantenservice

Er zijn veel bedrijven die zeggen AI-gedreven oplossingen te bieden, maar in werkelijkheid niet écht met AI werken. Hoe kun je loze beloftes doorprikken?

Customer Service

Er is kracht in keuzevrijheid, maar veel contactkanalen bieden kent ook risico’s

Je klanten veel opties bieden om in contact te treden is een goede strategie. Maar ieder middel heeft ook nadelen en moet wel echt goed werken.

Customer Service

Ingewikkelde klantvraag? Hoe interne AI-systemen helpen snel antwoord te vinden

Grote organisaties worstelen om hun personeel soepel van de juiste informatie te voorzien. Een intern AI-systeem kan een oplossing bieden om medewerkers snel van informatie te voorzien.

Customer Service
Premium

Energiemaatschappijen stoppen samenwerking callcenter Callsure

Een Turks callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had lange tijd instructievideo’s voor het personeel op een openbaar videoplatform staan. Hierdoor werd zichtbaar dat er trucs gebruikt worden om een maandbedrag zo laag en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.

Customer Experience
Premium

Klarna schrapt nog eens 500 banen

De Zweedse fintech Klarna voert een volgende reorganisatieronde uit. Dit keer schuiven er vijfhonderd banen weg. De medewerkers worden niet ontslagen, maar volgen de uitbesteding van hun functie.

Customer Service

De toekomst van klantenservice: AI van hype naar realiteit brengen

De efficiëntie van je klantenservice van cruciaal belang. In deze whitepaper lees je hoe je generatieve AI optimaal kunt gebruiken.

Customer Service
Premium

(Emerce TV) ‘Carglass is eigenlijk een startup’

Carglass heeft user experience en een ‘seamless’ customer experience hoog in het vaandel staan. Het doel is om klanten alle zorg uit handen te nemen, de aanleiding voor contact is namelijk altijd vervelend: ruitschade. En dat gaat goed, want de klanttevredenheid is groot. Zegt Bjorn Smulders, customer journey manager, van Carglass in de videocollectie Engage.

Customer Experience
Premium

(Emerce TV) Essent: ‘Ineens hadden we 20 miljoen bezoeken per dag’

Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.

Customer Service
Premium

Nog steeds ongewenste verkooptelefoontjes ondanks wet

Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.

Customer Experience
Premium

Diverse bedrijven waaronder bol.com nemen gesprekken ‘in de wacht’ op

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Customer Service

AI en klantcontact: betere service en een goudmijn aan data

De inzet van AI in een contactcenter levert een goudmijn aan data op, die deels inzetbaar is om de klantenservice te verbeteren. 

Customer Service