Akkoord over driejarige cao voor callcenter-medewerkers
Zo’n 30.000 werknemers bij de facilitaire contactcenters (callcenters) hebben zicht op een nieuwe cao. Vakbonden en werkgevers hebben hierover een akkoord bereikt.
Zo’n 30.000 werknemers bij de facilitaire contactcenters (callcenters) hebben zicht op een nieuwe cao. Vakbonden en werkgevers hebben hierover een akkoord bereikt.
Zou je volgende collega een AI bot kunnen zijn? Hans de Penning, medeoprichter en CEO van AI-startup Neople, denkt dat virtuele collega’s binnen organisaties gemeengoed gaan worden. Hij vertelt er meer over in Emerce TV. De collectie rond AI is vanaf 8 uur te bekijken.
Engaige heeft 1 miljoen euro heeft opgehaald in een seed investeringsronde. De in Rotterdam gevestigde AI-startup krijgt de financiering van hoofdinvesteerder Graduate Entrepreneur Fund, Mamadoo Ventures, Keadyn en verschillende angel investeerders. De investering wordt gebruikt voor het versnellen van de internationale uitrol van de schaalbare automatiseringsplatform voor klantenservice.
Trengo, het Nederlandse SaaS-platform voor klantcontact, introduceert Trengo AI: gebruiksvriendelijke AI die ieder bedrijf eenvoudig kan inzetten in hun klantenservice.
De samenwerking tussen Gorilla Services en Neople brengt AI-technologie naar de werkvloer en naar meer centra voor klantenservice.
Start-up Neople haalt zes miljoen euro groeigeld op voor uitbreiding naar Duitsland en het verfijnen van zijn AI-medewerkers. Die worden reeds bij negentig bedrijven en organisaties ingezet op de klantenservice.
Het met succes inzetten van een sociale robot in de winkel kent uitdagingen. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten als je met een sociale robot begint?
Er zijn veel bedrijven die zeggen AI-gedreven oplossingen te bieden, maar in werkelijkheid niet écht met AI werken. Hoe kun je loze beloftes doorprikken?
Je klanten veel opties bieden om in contact te treden is een goede strategie. Maar ieder middel heeft ook nadelen en moet wel echt goed werken.
Grote organisaties worstelen om hun personeel soepel van de juiste informatie te voorzien. Een intern AI-systeem kan een oplossing bieden om medewerkers snel van informatie te voorzien.
Een Turks callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had lange tijd instructievideo’s voor het personeel op een openbaar videoplatform staan. Hierdoor werd zichtbaar dat er trucs gebruikt worden om een maandbedrag zo laag en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
De Zweedse fintech Klarna voert een volgende reorganisatieronde uit. Dit keer schuiven er vijfhonderd banen weg. De medewerkers worden niet ontslagen, maar volgen de uitbesteding van hun functie.
De efficiëntie van je klantenservice van cruciaal belang. In deze whitepaper lees je hoe je generatieve AI optimaal kunt gebruiken.
Carglass heeft user experience en een ‘seamless’ customer experience hoog in het vaandel staan. Het doel is om klanten alle zorg uit handen te nemen, de aanleiding voor contact is namelijk altijd vervelend: ruitschade. En dat gaat goed, want de klanttevredenheid is groot. Zegt Bjorn Smulders, customer journey manager, van Carglass in de videocollectie Engage.
Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.