Maikel Egging (OHRA) over hoe klanten zelf kiezen hoe ze contact zoeken
OHRA wil gemak en de menselijke maat in zijn contact met klanten. Dat betekent: soms informatie via de app, soms gewoon bellen als dat fijner is.
OHRA wil gemak en de menselijke maat in zijn contact met klanten. Dat betekent: soms informatie via de app, soms gewoon bellen als dat fijner is.
Qualtrics sprak met consumenten om erachter te komen wat leiders van contactcentra dit jaar moeten doen voor ‘customer centricity’
AI-startup Watermelon lanceert een nieuwe functie binnen hun AI-klantenservicesysteem: ‘web scraper’. Met deze toevoeging in het systeem kun je met behulp van enkel een websitelink alle informatie van deze (bedrijfs)website toevoegen aan een chatbot.
Fashionmerken zijn verschoven van B2B naar het direct leveren aan eindklanten (D2C) en dat heeft grote impact op de bedrijfsvoering. Het begrip customer experience is daarbij erg belangrijk geworden. “Merken die buiten Nederland willen verkopen, onderschatten dat vaak,” zegt Jeroen Leenders van Salesupply in de videocollectie Emerce Fashion.
Veel e-commerce is nog: ‘hier zijn onze producten, zoek het maar uit’. Met een online keuzehulp bied je de hulp die je normaal in een winkel ook krijgt.
AI-technologie handelt 34 procent van de e-mails af die als reacties aan klanten worden geschreven. Die berichten krijgen een hogere klantwaardering dan wat menselijke medewerkers van Octopus Energy schrijven.
Het eerste empirische wetenschappelijke onderzoek laat zien dat medewerkers van klantenserviceafdelingen veertien procent effectiever zijn als ze met AI-tools worden ondersteund.
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.
Een klein deel van Nederlands grootse webwinkels heeft geen telefoonnummer voor klanten op zijn site staan. Dat is sinds 2022 wel verplicht.
In deze whitepaper lees je over vijf van de belangrijkste voordelen van Conversational AI voor je klantenservice.
Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.
De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.
Klantenservice-interacties leveren veel data op. Door conversational AI in te zetten, kun je interacties makkelijk analyseren en efficiënter inrichten.
In deze whitepaper lees je over de belangrijkste aandachtsgebieden voor contactcenters die in 2023 prioriteit moeten krijgen.