‘Generatieve AI maakt klantenservice 14% effectiever’
Het eerste empirische wetenschappelijke onderzoek laat zien dat medewerkers van klantenserviceafdelingen veertien procent effectiever zijn als ze met AI-tools worden ondersteund.
Het eerste empirische wetenschappelijke onderzoek laat zien dat medewerkers van klantenserviceafdelingen veertien procent effectiever zijn als ze met AI-tools worden ondersteund.
Luchtvaartmaatschappij KLM zet Twitter niet meer in om via DM’s persoonlijk reisadvies te geven aan reizigers.
Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.
Een klein deel van Nederlands grootse webwinkels heeft geen telefoonnummer voor klanten op zijn site staan. Dat is sinds 2022 wel verplicht.
In deze whitepaper lees je over vijf van de belangrijkste voordelen van Conversational AI voor je klantenservice.
Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.
De helft van de energieleveranciers in Nederland voldoet niet aan de wettelijke eisen omtrent bereikbaarheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 32 energieleveranciers. De bedrijven hebben geen telefonische klantenservice of bieden klanten geen e-mailadres waar zij hun vragen naar toe kunnen sturen.
Klantenservice-interacties leveren veel data op. Door conversational AI in te zetten, kun je interacties makkelijk analyseren en efficiënter inrichten.
In deze whitepaper lees je over de belangrijkste aandachtsgebieden voor contactcenters die in 2023 prioriteit moeten krijgen.
In deze whitepaper worden mobiele kanalen naast elkaar gezet en met elkaar vergeleken zodat jij kan bepalen welke het beste voor jou werken.
Het aantal callcenters neemt af. Er is een scherpe daling van het aantal starters zichtbaar in mei 2021. Ook in absolute zin zijn er minder ondernemingen onder de noemer Callcenters ingeschreven, in mei 2021 waren dat er 1.407, nu nog 1.271. Dit blijkt uit het KVK Trendrapport Bedrijfsleven over september 2022.
Online retailers begonnen met het aanbieden van gratis bezorging en retourneren om het online bestellen op die manier aantrekkelijker te […]
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
Klantcontact moet gebruiksvriendelijk én efficiënt en goedkoop. ‘Speech-to-text’ en ‘text-to-speech’ bieden een oplossing die beide factoren in beeld houdt.