More stories

Live klantreviews: ook in B2B wordt vergelijken en overtreffen normaal

IT-dienstverlener 2ML toont sinds kort op haar website een live servicebeoordeling door klanten. Eerder opende het bedrijf ook al een ‘Customer Happiness Center’. Zijn deze elementen uit de B2C-wereld trendy gimmicks of it er een filosofie achter de stappen?

B2B Digital

Eneco lanceert chatbot in Facebook Messenger

Eneco gaat, naar eigen zeggen als eerste energieleverancier in Nederland, de dialoog aan met klanten door middel van een intelligente chatbot in Facebook Messenger.

Customer Service

Webcare Albert Heijn en Lidl menselijker

De webcaredienst van Albert Heijn is de afgelopen maanden een stuk persoonlijker geworden. Dat vertelde Loeske de Witte gisteren op het Social Service Congres in Nieuwegein. “Klanten vonden ons afstandelijk en emotieloos”.

Customer Service

Klantencommunicatie KLM straks grotendeels via chatapps

KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.

Customer Engagement

Gebruik chatbots bij webcare nog zeer bescheiden

Het gebruik van berichtendiensten als WhatsApp, Facebook Messenger en ook Snapchat is het afgelopen jaar alleen maar toegenomen. Steeds meer organisaties zetten deze actief in voor webcare, zo blijkt uit het onderzoek Stand van Webcare 2016, dat gisteren werd gepresenteerd op het Social Service Congres in Nieuwegein.

Customer Service

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

Customer Engagement

Univé zet chatbots in voor klantencommunicatie

Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.

Customer Experience

Consumentenbond trekt weer aan de bel over Online.nl

Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.

Customer Service

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing

Futurumshop verlengt retourrecht tot 365 dagen

Klanten van Futurumshop kunnen hun nieuwe aankopen tot een jaar na ontvangst nog retour zenden als het niet bevalt. Tien keer langer dan gebruikelijk bij grote webwinkels.

Customer Service

Saturn zet robot op de winkelvloer

Elektronicawinkel Saturn heeft een robot in dienst genomen om klanten te verwelkomen en hen naar gezochte producten te begeleiden. “Geen betere receptionist dan Paul om onze technologiewinkel te vertegenwoordigen”, aldus de keten.

Customer Service
Premium

’70 procent eerstelijns vragen te beantwoorden met chatbot’

Nieuw zijn chatbots echt niet. En toch spreekt iedereen over de grote invloed die ze gaan hebben op commercie en klantondersteuning. Oude wijn in nieuwe zakken of verandert customer service echt?

Customer Service

Apple test supportapp in Nederland

Apple heeft Nederland uitgekozen voor een test met een nieuwe supportapp die nog niet in andere landen is opgedoken.

Customer Service

Megaboete voor Vodafone UK na klachtenregen

Vodafone UK heeft van Ofcom, de Britse ACM, een enorme boete van 4,6 miljoen pond opgelegd gekregen omdat het klachten niet goed heeft afgehandeld.

Customer Service

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital