More stories

Gebruik chatbots bij webcare nog zeer bescheiden

Het gebruik van berichtendiensten als WhatsApp, Facebook Messenger en ook Snapchat is het afgelopen jaar alleen maar toegenomen. Steeds meer organisaties zetten deze actief in voor webcare, zo blijkt uit het onderzoek Stand van Webcare 2016, dat gisteren werd gepresenteerd op het Social Service Congres in Nieuwegein.

Customer Service

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

Customer Engagement

Univé zet chatbots in voor klantencommunicatie

Verzekeraar Univé experimenteert sinds enkele weken met geautomatiseerde chats. Klanten die een adreswijziging willen doorgeven, een schade op de woonverzekering willen melden of een premie voor de woonverzekering willen berekenen, hebben de kans door een chatbot geholpen te worden.

Customer Experience

Consumentenbond trekt weer aan de bel over Online.nl

Volgens de Consumentenbond regent het opnieuw klachten over telecomprovider Online.nl. Sinds 1 november zijn er ruim 200 klachten over deze aanbieder binnengekomen.

Customer Service

Colours start label rondom machine learning

Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.

Online marketing

Futurumshop verlengt retourrecht tot 365 dagen

Klanten van Futurumshop kunnen hun nieuwe aankopen tot een jaar na ontvangst nog retour zenden als het niet bevalt. Tien keer langer dan gebruikelijk bij grote webwinkels.

Customer Service

Saturn zet robot op de winkelvloer

Elektronicawinkel Saturn heeft een robot in dienst genomen om klanten te verwelkomen en hen naar gezochte producten te begeleiden. “Geen betere receptionist dan Paul om onze technologiewinkel te vertegenwoordigen”, aldus de keten.

Customer Service
Premium

’70 procent eerstelijns vragen te beantwoorden met chatbot’

Nieuw zijn chatbots echt niet. En toch spreekt iedereen over de grote invloed die ze gaan hebben op commercie en klantondersteuning. Oude wijn in nieuwe zakken of verandert customer service echt?

Customer Service

Apple test supportapp in Nederland

Apple heeft Nederland uitgekozen voor een test met een nieuwe supportapp die nog niet in andere landen is opgedoken.

Customer Service

Megaboete voor Vodafone UK na klachtenregen

Vodafone UK heeft van Ofcom, de Britse ACM, een enorme boete van 4,6 miljoen pond opgelegd gekregen omdat het klachten niet goed heeft afgehandeld.

Customer Service

Welke rol gaan chatbots spelen voor B2B-bedrijven?

Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?

B2B Digital
Premium

Social media CX Company verzelfstandigd, CX verder met digitaal klantencontact

Een consortium van investeerders heeft de social media-activiteiten overgenomen van CX Company. Dat is inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam.

Digital Agencies

Flow.ai: integratie van chatbots in de werkprocessen

Chatbots zijn een hype, maar hoe pas je deze ‘nieuwe medewerker’ in in de workflow van je bedrijf? Flow.ai ontwikkelt […]

Customer Engagement

KLM zet kunstmatige intelligentie in op social media

KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.

Travel

Intercom, customer service in een marketing automation-jasje

Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.

Customer Service