Apple bouwt klantenservice in Berichtenapp
Apple bouwt zijn klantenservice rechtstreeks in zijn Berichtenapp. Onder de noemer Business Chat kunnen klanten met vragen geholpen worden.
Apple bouwt zijn klantenservice rechtstreeks in zijn Berichtenapp. Onder de noemer Business Chat kunnen klanten met vragen geholpen worden.
Een robot ‘in training’ wordt voortaan ingezet in het Servicecentrum van de Gemeente Leidschendam-Voorburg om de dienstverlening aan bezoekers verder te verbeteren. Leidschendam-Voorburg is de eerste gemeente van Nederland die een robot bezoekers laat ontvangen.
Air New Zealand gaat proeven doen met een Hololens om te onderzoeken of en hoe het service naar reizigers aan boord kan verbeteren.
De verzekeraar a.s.r. heeft de traditionele homepage in één klap volledig ingeruild voor een ‘conversational interface’ – beter bekend als chatbot. Hoe is een computergestuurd gesprek te rijmen met de persoonlijke adviesrelatie die het bedrijf ook belooft? En wat levert deze vrij opmerkelijke keuze op? Nu de site enkele maanden draait dienen zich de eerste inzichten aan.
Netflix heeft een klantenservice in Amsterdam geopend. Daar komen uiteindelijk zo’n 400 mensen te werken.
Hello Customer, de Gentse startup rond klantentevredenheid, breidt zijn raad van bestuur uit met Rik Vera en Steven Van Belleghem van Nexxworks. Van Belleghem wordt ook aandeelhouder.
T-Mobile gebruikt social media niet alleen om klantvragen te beantwoorden, maar ook om op zoek te gaan naar productinnovaties. Dit vertelt conversatiemanager Jacob van Hoof tijdens The Social Conference 2017.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het informatienummer 0900-1824 van MyOffice ingetrokken. Bellers werden aan de lijn gehouden zonder dat zij iemand te spreken kregen.
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) zag de Net Promoter Score (NPS) in een aantal jaar stijgen van -45 naar +15. Dat vertelt Olaf Ouwerkerk die sinds 2015 de titel ‘Voice of the Customer’ draagt bij het bedrijf. Hoewel het bedrijf eerder bij veel mensen vooral bekendstond om de reclames is dat volgens hem nu wel anders. “We komen van ver. Maar op basis van de NPS zijn we nu de meest klantgerichte energieleverancier. Het gemiddelde in de branche ligt met -25 een stuk lager.”
Een slimme digitale klantenservice: het lijkt een trend te worden. Steeds meer bedrijven verlagen kosten en verhogen klanttevredenheid met slimme chatbots en geautomatiseerde callcenters. Lawrence Flynn – CEO van Artificial Solutions – vertelt hoe zij een stapje verder gaan door hun digitale klantenservice te leren om menselijke gesprekken te begrijpen.
De in Rotterdam gevestigde startup LiveChat Service moet stoppen met digitaal klantcontact via WhatsApp. In de kennisgeving wordt aangegeven dat de techniek van WhatsApp niet voor zakelijke diensten gebruikt mag worden.
Tussen het moment dat je een lead genereert en het punt waarop je die tot klant maakt zitten heel veel contactmomenten. Robots zijn bij uitstek geschikt om die te benutten zonder dat het enorm veel manuren kost.
Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.
D-reizen is van start gegaan met het beantwoorden van klantvragen via WhatsApp. Doel is zowel sales te genereren als een extra klantenservicekanaal te bieden, vertelt Anousha de Ruiter, social media coördinator bij D-rt Groep.
Transavia is bezig met het testen van een chatbot op Facebook Messenger voor het zoeken van vluchten. Ines Verburgh, Lead Innovation bij Transavia, verwacht dat uiteindelijk het hele reisproces, van zoeken en boeken tot inchecken en customer care, via chatbots op messaging platforms zal worden gefaciliteerd.