Megaboete voor Vodafone UK na klachtenregen
Vodafone UK heeft van Ofcom, de Britse ACM, een enorme boete van 4,6 miljoen pond opgelegd gekregen omdat het klachten niet goed heeft afgehandeld.
Vodafone UK heeft van Ofcom, de Britse ACM, een enorme boete van 4,6 miljoen pond opgelegd gekregen omdat het klachten niet goed heeft afgehandeld.
Wordt er geschreven over chatbots, dan gaat het bijna altijd over de toepassing en mogelijkheden binnen een B2C-markt. Hoe reëel is het dat we de chatbots ook in de B2B-omgeving terugzien?
Een consortium van investeerders heeft de social media-activiteiten overgenomen van CX Company. Dat is inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam.
Chatbots zijn een hype, maar hoe pas je deze ‘nieuwe medewerker’ in in de workflow van je bedrijf? Flow.ai ontwikkelt […]
KLM gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) bij het beantwoorden van vragen op social media. Het gaat om een test die tot en met december van dit jaar duurt.
Je kunt geen website van een startup meer openen of je treft er niet een live-chat. Ook steeds meer grotere organisaties zie je er gebruik van maken. Een veelgebruikte tool daarvoor is bijvoorbeeld Intercom. Voor service aan de klant, maar zeker ook voor sales.
Online vergelijker Independer (verzekeringen en andere financiële producten) heeft zijn openingstijden uitgebreid. Klanten kunnen doordeweeks tussen 8 en 21 uur bellen en ook op zondag staan experts klaar om verzekeringsvragen direct te beantwoorden.
Door ontploffingsgevaar moeten 2,5 miljoen exemplaren van de Galaxy Note 7 uit de roulatie worden genomen. In een paar dagen verdampte 17 miljard euro aan beurswaarde.
Met dank aan de ontwikkelingen op het gebied van machine learning wordt software steeds intelligenter. Zo krijgt menig medewerker al op een bordje aangereikt hoe tevreden iemand waarschijnlijk is en hoe groot uitstroom van klanten zal zijn.
Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.
Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.
De Consumentenbond begint een collectieve juridische procedure tegen het bedrijf DitIsTV.nl, leverancier van streamingapparatuur. Aanleiding zijn enige honderden klachten.
WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.
Twitter zet een nieuwe stap in klantenondersteuning: een knop waarmee bezoekers op een site een privébericht kunnen sturen.
Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.