More stories

Independer verruimt openingstijden

Online vergelijker Independer (verzekeringen en andere financiële producten) heeft zijn openingstijden uitgebreid. Klanten kunnen doordeweeks tussen 8 en 21 uur bellen en ook op zondag staan experts klaar om verzekeringsvragen direct te beantwoorden.

Customer Service

Kan Samsung nog herstellen van accugate?

Door ontploffingsgevaar moeten 2,5 miljoen exemplaren van de Galaxy Note 7 uit de roulatie worden genomen. In een paar dagen verdampte 17 miljard euro aan beurswaarde.

Customer Service

Machine learning zorgt voor voorspelling klanttevredenheid en leegloop

Met dank aan de ontwikkelingen op het gebied van machine learning wordt software steeds intelligenter. Zo krijgt menig medewerker al op een bordje aangereikt hoe tevreden iemand waarschijnlijk is en hoe groot uitstroom van klanten zal zijn.

Customer Loyalty

CM koopt technologie ‘WhatsApp voor klantenservice’

Telecombedrijf CM uit Breda heeft de technologie achter WhatsApp-dienstverlener Watermelon gekocht. Oud-CTO Daan Gönning, komt in dienst van CM in Enschede.

Customer Service

‘Na e-commerce en apps komen nu de chat en bots’

Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.

Customer Service

Consumentenbond start collectieve procedure tegen DitIsTV.nl

De Consumentenbond begint een collectieve juridische procedure tegen het bedrijf DitIsTV.nl, leverancier van streamingapparatuur. Aanleiding zijn enige honderden klachten.

Customer Service

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

Twitter met berichtenknop voor websites

Twitter zet een nieuwe stap in klantenondersteuning: een knop waarmee bezoekers op een site een privébericht kunnen sturen.

Customer Service

Chat UI: waarom we er allemaal van gaan houden

Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.

Customer Service

Interview Harry Horn (Scala): ‘Met technologie klanten beter bedienen’

7 Ditches TV in gesprek met Harry Horn van Scala tijdens het Ricoh Open in Rosmalen. Wat doet Scala precies en wat is de visie van Scale op de toekomst van werken en de rol van data en technologie daarin?

Customer Service

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Travelindustrie omarmt chatbots: de belangrijke voorbeelden

Ook bedrijven in de travelindustrie omarmen de chatbots voor klantcontact en verkoop. Hoewel de ontwikkeling nog jong is, duiken de eerste initiatieven op. KLM, Booking en Skycanner zijn aan het experimenteren geslagen. Het is te verwachten dat snel meer bedrijven volgen.

Customer Engagement

IBM en Macy’s experimenteren met kunstmatige intelligentie

IBM en de grote Amerikaanse retailer Macy’s gaan experimenteren met kunstmatige intelligentie. In tien vestigingen wordt het On Call proefprogramma opgezet.

Customer Service

Klantcontact moet gerobotiseerd en toch persoonlijk – maar hoe?

Er doet zich een interessante ontwikkeling voor in het klantcontact: enerzijds moet dat contact persoonlijk zijn, anderzijds heel efficiënt. Live chats, bijvoorbeeld pro-actief vanaf een website, en de recente opkomst van geautomatiseerde chatbots spelen hierop in. Maar hoe vind je de balans tussen menselijk en geautomatiseerd?

Customer Service

InSided en Social Inc. sluiten strategische samenwerking

Technologiebedrijf InSided sluit een samenwerkingsverband met marketingbureau Social Inc. waarbij de bedrijven gezamenlijk de markt benaderen.

Social