Van der Valk test roomserviceapp
Van der Valk gaat volgende maand de app van Startupbootcamp-starter MyStay testen. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op Demo Day Smart City & Living in Amsterdam.
Van der Valk gaat volgende maand de app van Startupbootcamp-starter MyStay testen. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op Demo Day Smart City & Living in Amsterdam.
Het Nederlandse MessageBird is het volgende, selecte bedrijf uit Nederland dat deelneemt aan de prestigieuze techaccelerator Y Combinator.
Nederlandse verzekeraars publiceren sinds kort op de site Verzekeraarsinbeeld.nl rapportcijfers die klanten aan hun eigen verzekeraar toekennen. Op deze manier wordt voor consumenten transparant hoe verzekeraars onderling scoren op aspecten zoals klantgerichtheid, duidelijkheid, contact en deskundigheid.
In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.
De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.
De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.
Afgelopen januari ging de Media Markt Club met 60 duizend leden officieel live. Het loyaliteitsprogramma van de retailer blijkt succesvol. Deze week registreert zich clublid nummer 500 duizend. Dat vertelt Dennis Hooijmans – COO van Media Markt.
Kiezen tussen het ene en het andere product? Productvergelijken is straks niet meer nodig. Een robot geeft het antwoord. Via de veelbesproken chatapps, maar mogelijk ook bij de consument thuis of als aanvulling op de winkelmedewerker.
Expedia heeft een eerste bot ontwikkeld voor Facebook Messenger. Die kan eigenlijk maar een trucje: hotels boeken.
Centraal Beheer Achmea zet sterk in op online, vertelt Benno Smit, Manager klantcontact online: “Online is nog steeds niet even groot als het telefoonkanaal, want ‘even Apeldoorn bellen’ is wel echt een begrip.” Achmea wil 25 procent groeien in online omzet.
KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”
Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag.
De consument is veeleisener geworden. Een slechte ervaring en de klant keert nooit meer terug. Veel klanten vinden dat ze niet serieus genoeg worden genomen of het personeel niet vriendelijk genoeg. Maar acht procent vindt dat bedrijven aan de hoge eisen voldoen. In 2020 zal klantervaring belangrijker worden dan prijs en product, zegt JitBit in deze infographic.
Dropbox opent zijn vijfde lokale kantoor in Europa: in de Duitse mediahoofdstad Hamburg.
Zowel een online klantenservice via sociale media als eigen community hebben één belangrijk voordeel: contact is niet meer één-op-één. In tegenstelling tot de serviceverlening via een gesloten chat, lezen anderen die mogelijk met dezelfde vragen zitten mee. Maar beantwoord je als bedrijf een vraag op bijvoorbeeld Twitter of Facebook dan verdwijnt het antwoord na korte tijd uit de timeline en is de content zo goed als onvindbaar. En dat is niet bepaald efficiënt.