More stories

Jacada: bespaar miljoenen met een digitale klantenservice

‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.

Customer Service

Klantenservicebedrijf Qelp zoekt verbreding

Het Amsterdamse bedrijf Qelp wil nieuwe markten aanboren, ook buiten de telecomsector waar het nu aanwezig is.

Customer Service

Alexander Wijninga (Watermelon): ‘Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice’

De klantenservice is veranderd. Ooit was het een telefonische dienst, maar vandaag de dag verloopt ook veel contact via mail of social media. Het bedrijf Watermelon speelt daarop in: “Er zijn honderden manier van communiceren met een bedrijf. Wij hebben gezegd: we gaan al die manieren in één bak verzamelen en geven dat weer in één overzicht voor alle klantenservice medewerkers voor dat bedrijf. Er zijn al wel meer bedrijven die een centraal overzicht maken, maar die zijn nog niet ingericht op de nieuwste tools: Instagram, Whatsapp of Twitter dm’s. Dat is eigenlijk heel gek”, aldus CEO Alexander Wijninga.

Customer Service

Een contentstrategie voor chatbots: de do’s en don’ts

Chatbots veranderen de manier waarop consumenten en bedrijven interacteren. Messaging wordt al gretig gebruikt om een vraag te stellen, een afspraak te maken, feedback te geven en zelfs al aankopen te doen. En chatbots nemen steeds meer van dit werk voor hun rekening. Maar als technologie de communicatie met klanten overneemt, hoe creëer je een user experience die nog menselijk aanvoelt?

Customer Engagement

NS wil feedback via app

NS gaat een proef doen om via zijn Reisplanner Xtra app feedback te vergaren. Een aantal reizigers dat al vaker meedoet aan onderzoeken van NS wordt hiervoor geselecteerd.

Customer Service

Salesforce maakt klantenservice slim

Salesforce heeft de Service Cloud Einstein aangekondigd, volgens het bedrijf zelf het eerste intelligente Customer Service platform.

Customer Service

Online.nl investeert in webcare

Online.nl heeft een optimalisatie-roadmap opgesteld en het optimaliseren van de dienstverlening als prioriteit gesteld.

Customer Service

ACM: Betaal niet voor ongeldige abonnementen op kortingssites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.

Customer Loyalty

Dashboard Watermelon maakt doorstart

De Utrechtse startup Watermelon, die vorig jaar failliet ging nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd, krijgt een doorstart.

Customer Service

Centraal Beheer introduceert videobellen binnen de app

Even Apeldoorn bellen wordt even videobellen. Centraal Beheer biedt klanten voortaan ook de mogelijkheid om te videobellen via de Centraal Beheer app.

Customer Service

Hoe dialoogmanagement klantenservice slimmer maakt

Een call center of helpdesk functioneert vaak als een firewall tussen frontoffice en de klant en tussen frontoffice en backoffice. Wie echt met klanten in gesprek wil gaan, moet af van deze traditionele opzet. Door Skype for Business te combineren met een dialoogmanagementplatform kun je dialogen tussen klanten, medewerkers, groepen en partners in alle kanalen managen en integreren in het business proces. Bijkomend voordeel: het is voordeliger en effectiever dan de huidige manier van werken.

Customer Service

Live klantreviews: ook in B2B wordt vergelijken en overtreffen normaal

IT-dienstverlener 2ML toont sinds kort op haar website een live servicebeoordeling door klanten. Eerder opende het bedrijf ook al een ‘Customer Happiness Center’. Zijn deze elementen uit de B2C-wereld trendy gimmicks of it er een filosofie achter de stappen?

B2B Digital

Eneco lanceert chatbot in Facebook Messenger

Eneco gaat, naar eigen zeggen als eerste energieleverancier in Nederland, de dialoog aan met klanten door middel van een intelligente chatbot in Facebook Messenger.

Customer Service

Webcare Albert Heijn en Lidl menselijker

De webcaredienst van Albert Heijn is de afgelopen maanden een stuk persoonlijker geworden. Dat vertelde Loeske de Witte gisteren op het Social Service Congres in Nieuwegein. “Klanten vonden ons afstandelijk en emotieloos”.

Customer Service

Klantencommunicatie KLM straks grotendeels via chatapps

KLM wil in de toekomst een deel van zijn webactiviteiten gaan verplaatsen naar chatapps na het enorme succes van Facebook Messenger als servicekanaal. Ook wil de luchtvaartmaatschappij gaan samenwerken met partners om aanvullende diensten in Messenger te verkopen. Dat vertelde Karlijn Vogel-Meijer van KLM gisteren op het Social Service Congres van BBP Media in Nieuwegein.

Customer Engagement