More stories

Premium

Influencer marketing expert New Kith breidt uit naar België

Het Amsterdamse New Kith bredt uit naar de Belgische markt. De influencer agency, die een divers portfolio aan Nederlandse influencers vertegenwoordigt, zet hiermee hun eerste stap over de grens.

Influencer marketing
Premium

Wavemaker grote winnaar Programmatic Awards 2022

Wavemaker is de grote winnaar van van de Programmatic Awards 2022. Belangenorganisatie VIA nederland reikte gisteravond in de zomerse sferen van de Kanarie Club in Amsterdam de onderscheidingen uit.

Programmatic

Privacy-first: hoeveel tijd heb je nog? Minder dan je gevoel misschien zegt

Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.

Privacy

SEO-vriendelijke teksten anno 2022: een checklist

De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Hoe zorg je dat je SEO-vriendelijke teksten schrijft? Checklists voor een goede SEO-tekst anno 2022.

SEO
Premium

Marco Ruivenkamp naar internationaal MT ShowHeroes

Marco Ruivenkamp wordt lid van het internationale managementteam van ShowHeroes Group. Aanleiding voor de aanstelling is de explosieve groei van het bedrijf na zes M&A-deals in anderhalf jaar.

Online advertising
Premium

Deliveroo lanceert in-app reclameplatform

Deliveroo brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee een bredere waaier aan adverteerders zichtbaarheid kan kopen in de app en op de site.

Online advertising
Premium

Esther Olofsson gedigitaliseerd, verlaat fysieke wereld

Esther Olofsson, Nederlands eerste virtuele influencer, is haar fysieke lichaam verloren. Haar makers van bureau RauwCC laten het model als louter digitale render verder leven.

Influencer marketing
Premium

Europese adverteerders besteedden 92 miljard aan internetreclame (+31%)

In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising

Brand-suitable adverteren in tijden van oorlog

Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?

Online advertising
Premium

ACM: telefonische verkopers moeten expliciete toestemming kunnen bewijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt de telemarketingbranche: bedrijven moeten aantonen dat consumenten die zij bellen expliciet toestemming hebben gegeven dat zij gebeld mogen worden. Deze toestemming moet verifieerbaar zijn en gekoppeld kunnen worden aan diegene die gebeld wordt.

Online marketing

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing
Premium

Audio grootste groeier Europese online reclame

Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.

Marketing
Premium

Victor Knaap (Media.Monks): ‘Alles moet helemaal anders’

De Chief Marketing Officer (CMO) moet misschien wel een Chief Sales Officer (CSO) worden. Dat suggereerde Victor Knaap, CEO van Media.Monks, het grootste digitale productiebureau van Europa, gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Zijn pleidooi kwam er op neer dat afdelingen van bedrijven compleet langs elkaar heenwerken, waardoor nog altijd de verkeerde beslissingen worden genomen. E-commerce en marketing moeten wat hem betreft volledig geïntegreerd worden.

Online marketing
Premium

Verbod rolmodellen in gokreclames van kracht

Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.

Online advertising
Premium

RUMAG: huilen en weer opstaan

Danny Membre van mediamerk RUMAG toonde woensdag tijdens zijn keynote op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht een video waarin hij krokodillentranen huilt. Opgenomen kort nadat in maart 2020 televisieprogramma Zondag met Lubach het bedrijf met de grond gelijk maakte omdat een deel van slogans waarmee het merk nationale roem had vergaard gejat bleek.

Marketing