Google rolt Mijn Advertentiecentrum uit
Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.
Google heeft ‘Mijn Ad Center’ uitgerold, waarmee gebruikers kunnen aangeven hoe zij advertenties willen zien. Dat kan worden ingesteld voor Google Zoeken, Ontdekken, Shopping en YouTube.
Gebruikers keren zich af van sociale media en vinden ads daar opdringerig. Vertrouwen in redactionele content maakt ‘native advertising’ belangrijker.
Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.
Marketingcampagnes worden steeds meer dertien in een dozijn door automatisering. Onderscheiden moet daarom op het strategisch en creatieve vlak gebeuren.
Het verbod op het opvoeren van bekende Nederlanders in gokreclames wordt goed nageleefd. Dat blijkt uit onderzoek van de Kansspelautoriteit (Ksa).
Er zijn sinds juli strengere regels voor reclame gericht op kinderen. Niet alleen op TV maar ook op YouTube. Behandel als merk zulke reclame dus zorgvuldig.
Mediagroep Publicis heeft in het derde kwartaal naar eigen zeggen 23 procent groei gerealiseerd omdat bedrijven zich in toenemende mate richten op first-party datamanagement, digitale media en bedrijfstransformatie. Cijfers zijn niet bekend gemaakt.
De belangrijkste markten waren volgens de bureaagroep de VS en Europa.
B2B-marketing is een vak apart, maar wordt in de praktijk nog te vaak aangevlogen met een B2C-aanpak. Dit kan en moet anders. Maar hoe?
De primaire bezoekers van Albert Heijn en Lidl zijn digitaler dan dezelfde klantengroep van Aldi, Plus en Jumbo. Ze lezen de digitale folders van die ketens vaker dan anderen doen.
LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’
Bijna zeven jaar na de overname door Dentsu Aegis verdwijnt de naam van creatief bureau ACHTUNG! uit het Nederlandse landschap. De nieuwe naam luidt Dentsu Creative.
Online marketing en contentbureau PEP is de nieuwste versterking van het Tilburgse digital agency Indicia. De toevoeging van PEP ligt in het verlengde van de eerdere overnames van brandingbureau Oogt en e-commerce specialist Getton door Indicia. Per direct gaat PEP verder onder de naam Indicia.
Voor het eerst in het ruim veertigjarige bestaan van MediaMarkt wordt in alle dertien vestigingslanden tegelijk een nieuwe merkcampagne voor de detailketen uitgerold. Kenmerkend voor de campagne zijn het centraal stellen van de klantervaring en het persoonlijk advies.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft op 20 september 2022 een last onder dwangsom opgelegd aan een influencers omdat zij geen gehoor geeft aan informatieverzoeken van de AFM. De AFM wil onderzoeken in hoeverre de influencers de regels heeft overtreden van de Wet op het financieel toezicht (Wft). De dwangsom bedraagt 5.000 euro per dag tot een maximum van 50.000.
Ruim één op de drie TikTok gebruikers maakt zich er zorgen over dat de app te veel over hen weet. Voor degenen die al langere tijd een account hebben is dit zelfs 53 procent. Dit blijkt uit een representatief onderzoek dat Motivaction onder ruim duizend Nederlandse TikTok-gebruikers tussen de 10 en 35 jaar uitvoerde.