More stories

Premium

Genomineerden Programmatic Awards 2022 bekend

Opnieuw heeft een groot aantal bedrijven zich aangemeld voor de Programmatic Awards. Onder leiding van juryvoorzitters Marianne Deenik (Amazon Ads), Marvin Vaquier Droop (Master of Digital), Kevin Donker (OMD Nederland) hebben de verschillende vakjury’s vandaag de genomineerde cases en talenten bekendgemaakt. De uitreiking vindt dit jaar plaats op dinsdag 5 juli in de Kanarie Club, Amsterdam.

Programmatic

Mike Ryan (Smarter Ecommerce GmbH) over Performance Max, campagnes en biedingen

Mike Ryan deelt zijn inzichten over campagnes, Performance Max, biedstrategieën en zijn verwachtingen over hoe PPC-advertenties er bij Google uit gaan zien.

Online advertising

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement
Premium

Veronique d’Hooghe market lead Merkle Nederland

Veronique d’ Hooghe is aangesteld als market lead voor Merkle Nederland. Daarnaast is Ernst-Jan Kneefel benoemd als COO voor Merkle Noord-Europa.

Digital Agencies
Premium

Dutch Interactive Awards 2022: de foto’s

Vanwege het lange weekend hadden we de foto’s van de Dutch Interactive Awards (DIA) van afgelopen donderdag nog even opgepot. Maar hier zijn ze dan. Voor wie er bij was of er graag bij had willen zijn.

Marketing
Premium

Salesforce breidt social commerce aanbod uit door samenwerking met TikTok

Salesforce heeft de samenwerking met TikTok uitgebreid voor bedrijven die gebruik maken van Salesforce Commerce Cloud. Zo maakt de samenwerking het onder andere mogelijk te adverteren naar gebruikers en producten beter vindbaar te maken.

Social

Supermarkten in België: uitgebreid SEO-onderzoek

Online zichtbaarheid is belangrijk als er veel concurrentie is. Lees hier ons SEO-onderzoek naar de 10 grootste supermarktketens die in België actief zijn.

SEO
Premium

Marktplaats.nl legt link met Dealerdirect

Particuliere autoverkopers kunnen het bereik van hun advertentie vergroten nu Marktplaats.nl een koppeling heeft met Dealerdirect.

Marketing

Boost je aanmeldingen voor webinars met dit stappenplan

Webinars zijn een goede manier om autoriteit binnen je doelgroep op te bouwen, maar zorg voor een goede strategie om aandacht en kijkers te garanderen.

Contentmarketing
Premium

Infographic: creatief met TikTok

Adverteren op TikTok is best een uitdaging, want gebruikers verwachten verrassende inhoud. Traditionele reclame werkt niet. Merken zullen moeten aansluiten bij de makers die leunen op vertrouwen en participatie. Klik hier voor een grotere weergave.

Online advertising
Premium

Genomineerden voor Friends of Search Awards 2022 bekend

De genomineerden voor de Friends of Search Awards 2022 zijn bekend. In the categorie Best SEO (Search Engine Optimization) gaan Kemkens, Libresse en Van Den Top voor de winst. Buitenhof Tuinmeubelen en Leen Bakker zijn omineerd in de categorie Best SEA (search engine advertising).

Search
Premium

Digital Marketing Live: de foto’s

Rik Vandewall van McDonalds vatte de thematiek van Emerce Digital Marketing Live! gisteren in Amsterdam treffend samen: Merken moeten concurreren om aandacht. Het medialandschap verandert voortdurend en marketing moet meer zijn dan zenden.

Online marketing

Interview met Rodney Ip (Global Product Lead Google) over Performance Max

Hoe denkt Google dat Performance Max een verbetering vormt? Wat komt er nog aan, en hoe zit het met slechts één campagne hebben? Een gesprek met Rodney Ip.

Online advertising
Premium

Tenminste anderhalf miljard euro aan AVG boetes

Sinds de inwerkingtreding van de AVG wetgeving hebben Europese toezichthouders al voor meer dan anderhalf miljard euro aan boetes opgelegd. De berekeningen komen van advocatenkantoor CMS, dat de zogenoemde ‘enforcement tracker’ bijhoudt.

Privacy
Premium

Digital Marketing Live: Metaverse nog ver weg voor ID&T

De metaverse heeft zeker potentie, maar festivalorganisator ID&T Groep houdt liever van de ‘real thing’. “Je moet de bassen echt kunnen voelen,” vertelde Jack van Mourik, Brand Partnerships Manager bij de ID&T Group gisteren op Emerce Digital Marketing Live.

Online marketing