Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen
Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?
Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?
Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.
Mailchimp heeft de accounts van verschillende cryptoklanten opgeschort. Het gaat om crypto-portemonnee Edge, crypto-intelligentiebedrijf Messari en Decrypt, dat Mailchimp al meer dan vier jaar gebruikte voor zijn nieuwsbrief.
Apple zou zijn advertentieactiviteiten flink willen uitbreiden. De jaarlijkse inkomsten moeten naar ‘dubbele cijfers’. Op dit moment verdient Apple ongeveer 4 miljard dollar per jaar aan advertenties.
Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.
De meeste energiebedrijven laten de online vergelijkingssites links liggen. Ze hebben de consument niets te bieden.
TikTok is als kanaal een vaste waarde geworden en voegt steeds meer manieren toe om te adverteren. Hoe je die benut? Deze workshop helpt je op weg.
QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.
Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.
De Oostenrijkse privacygroep noyb dient 226 klachten over cookiewalls in 18 toezichthouders in Europa.
Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.
easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming.
De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.
Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).
Niet jezelf afsluiten van de buitenwereld en de metaverse instappen, maar juist de deur uitgaan om de realiteit met digitale aanvullingen te beleven. Mede door nieuwe ontwikkelingen in locatiegebaseerde augmented reality komt dit een stap dichterbij. Grote spelers als Snap en Niantic zetten er vol op in en ook Google doet een duit in het zakje. En dat brengt nieuwe businessmodellen met zich mee.