Je eigen weg naar omnichannelmarketing: data- en kanaalintegratie zonder megaproject
Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.
Wil je verder richting omnichannel? Denk na over wat je op wilt lossen en denk niet dat je per se een groot IT-project of een nieuw CDP nodig hebt.
Op 1 november start Charelle Akihary (Heijmans) als voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt hiermee Yvonne Nassar op, die de functie ruim vijf jaar vervulde.
Welke webteams verdienen volgens de jury een podiumplek? Ongeveer een maand geleden maakten we de lancering van de Website van het Jaar Juryprijzen bekend. We vroegen webteams om hun beste werk in te zenden en stelden een jurypanel samen, bestaande uit tien ervaren professionals.
Een half jaar geleden begon Albert Heijn met Sponsored Products: merken kunnen zichtbaarheid kopen voor hun producten op de website. De eerste resultaten.
Wat kun of moet je als merk met Web3 en de Metaverse? Nicolas Daude-Lagrave van Balenciaga gaf tijdens EDAY een inkijkje over hoe het luxe modemerk ermee pioniert.
Wanneer bouw je de band met klanten op? Ook ná de aankoop liggen kansen om ze aan je te binden. Maak kennis met Post-Purchase Experience Management.
Instagram gaat meer advertenties tonen, onder meer in korte video’s, ofwel Reels, en op profielpagina’s van gebruikers.
Online en offline retail raken steeds meer geïntegreerd: dat brengt de behoefte aan ‘blended spaces’ en een intuïtieve relatie tussen merken en consumenten.
Dit zijn de vijf elementen voor een ‘digital-first’-transformatie. Het draait in het kort om de juist techniek, de juiste strategie en het juiste team.
De reclame-omzet van TikTok in Europa steeg in 2021 met een factor zes tot 990 miljoen euro.
Beter Bed, Hans Anders, Intergamma, Kruidbosch, Lobbes, RTL Nederland, Van der Garde Tuinmeubelen, VodafoneZiggo zijn de genomineerden van de DDMA Dutch CRO Awards 2022, de prijzen voor de beste conversieoptimalisatie.
Hoe maak je als online bedrijf een succesvolle omslag naar online, inclusief een bijpassende data-strategie?
Hoe bereidt een grote (nieuws)uitgever als Mediahuis zich voor op een toekomst zonder 3rd party cookies?
Misschien sta je er niet bij stil, maar merken kiezen bewust voor bepaalde kleuren om hun doelmarkt aan te spreken. Het team van Giraffe Social Media heeft onderzocht welke kleuren bekende merken als Coca Cola, IKEA, Fanta en Cadbury gebruiken en waarom.
Als merk wil en moet je aan de slag met duurzaamheid. Veel merken doen dat al, maar de relevantie en geloofwaardigheid blijft soms nog achter. En hoe betrek je de consument hierbij?