Na third-party cookies: first-party data of toch liever contextueel adverteren?
Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.
Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.
De Italiaanse toezichthouder op de privacy verbiedt het gebruik van Google Analytics. De Amerikaanse meetdienst verwerkt persoonsgegevens op illegale wijze.
Mediabedrijven kunnen niet meer automatisch rekenen op een gretig publiek. Lees hoe je een Customer Data Platform inzet om relevant te blijven.
Met in deze editie o.a. een coverstory over over Snap, Google en Niantic en de ‘real life metaverse’ en een achtergrondverhaal over de toekomst van Twitter en de ideeën van Elon Musk.
De winnaars van de DDMA EMAS Awards ((voorheen de E-mail Awards) zijn bekend. UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In de categorie Design trok T-Mobile de meeste stemmen. In de Battle of the Agencies, met Air Miles dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.
Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.
Het merk dat in het verleden grotendeels was aangewezen op de fysieke retail, is sinds de verzelfstandiging vorig jaar nu digital first. Dat zegt Trix van der Vleuten, Global Sr Director Brand Creation & Planning van Philips Domestic Appliances, bij Emerce Retail Video Collection.
Veronique Bouree wordt bij Pinterest verkoopdirecteur voor Nederland en Scandinavië. Zij wordt verantwoordelijk voor het opschalen van de advertentie activititeiten in Nederland en Scandinavië.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met marketinggrootmeester Ralph Rijks van Zalando.
Apple Mail Privacy Protection heeft marketeers de afgelopen maanden hoofdbrekens opgeleverd. Marketeers stonden opeens voor nieuwe uitdagingen.
De mobiele app van Klarna breidt uit met de spaarkaarten van Stocard. Het betaalbedrijf verbreedt zijn marktpositie stap voor stap richting een bredere waaier e-commerce, marketing en retail.
Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) begint een campagne om de oudere consument meer bewust te maken van de risico’s van online zoeken.
Met het aanleveren van afbeeldingen, een logo en wat scherpe teksten maakt Google in een mum van tijd een advertentie. Kleine moeite, maar valt het wel op?
Spotify en Omnicom Media Group (OMG) sluit een reclamedeal die zich louter richt op podcasts. De deal is voor de duur van de rest van dit jaar en heeft een waarde van vijftien miljoen euro. Podimo blijkt in Nederland twintig procent van het commerciële bereik te vertegenwoordigen.