More stories

Premium

Emerce Financials: Stuur niet op getallen, maar gedrag

Consumenten hebben niet zo veel met getallen en overzichten. Financiële bedrijven kunnen beter sturen op gedrag, veranderingen daarin, kleine triggers en voorbeeldfuncties.

Financials
Premium

Campagnepanel #191: ‘Leuk. Als het werkt.’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.

Campagnes
Premium

JCDecaux voegt Eindhoven toe aan digitaal portfolio

Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding claimt het bedrij 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.

Online advertising

Personaliseren in B2B: okay, maar hoe dan? Vier concrete adviezen

Ook in B2B wordt personalisatie steeds belangrijker, zo is wel vaker te horen. Maar wat zijn concreet de invalshoeken waar je het best mee kunt beginnen?

Customer Engagement
Premium

Leen Bakker, Rabobank en Randstad genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022

Leen Bakker, Rabobank en Randstad zijn genomineerd voor de DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast maken Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen kans op de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.

Analytics

Nederlandse massaclaim tegen Twitter wegens illegaal gebruik persoonsgegevens

Duizenden gratis apps, zoals Wordfeud, Buienradar, Vinted, Shazam en Duolingo, wisselden de afgelopen jaren illegaal persoonsgegevens uit met advertentieplatform MoPub. Dat stelt de Stichting Data Bescherming Nederland (SDBN). SDBN bereidt daarom een massaclaim voor tegen Twitter, de voormalige eigenaar van MoPub.

Privacy
Premium

Papieren en digitale folder even populair

De papieren reclamefolder wordt nog altijd goed gelezen. Maar liefst 9,6 miljoen mensen bladeren regelmatig door de folder die elke week op de deurmat valt, blijkt uit onderzoek van GfK, De digitale versie van de reclamefolder is inmiddels volwassen geworden met 9,3 miljoen lezers, een verdubbeling ten opzichte van 2018.

Marketing
Premium

Influencers Monica Geuze en Enzo Knol op vingers getikt voor sluikreclame

Monica Geuze en Enzo Knol zijn op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie (RCC). Beide influencers zijn na een klacht aangesproken op hun manier van reclame maken op YouTube, meldt de NOS.

Online advertising

Emerce magazine #192 | Gratis download

In deze editie onder andere een coverinterview met de CEO’s van TestGorilla en Venly (de nummers 1 en 2 van de Emerce Top 10 European Startups 2022), een feature over hoe (digital) agencies hun invloed kunnen aanwenden voor een betere wereld en een achtergrondverhaal over de toekomst van crypto na de crash. En natuurlijk nog veel meer.

Marketing
Premium

ShowHeroes lanceert twee nieuwe video-advertentieformaten

ShowHeroes, een in video gespecialiseerd techbedrijf, lanceert vandaag twee nieuwe advertentieformaten voor video. ‘Widescreen’ en ‘Expander’ zijn groot en draaien om interactie, ook op het kleine scherm.

Marketing
Premium

Genomineerden Dutch Search Awards bekend

De jury van de Dutch Search Awards maakte vandaag de shortlist bekend. Dit zijn de agencies en merken die kans maken op een award tijdens de Dutch Search Awards-ceremonie op 2 december 2022 in DeFabrique, Maarssen.

Search
Premium

DEPT wint de meeste awards in de geschiedenis van Lovie Awards

DEPT heeft en recordaantal van 43 awards met klanten als Amazon Prime, HAPE, Philips en H&M binnengesleept bij de Lovie Awards.

Digital Agencies

Hoe maak je een goede landingspagina?

Hoe maak je een goed converterende landingspagina? Hoe schrijf je je landingspagina schrijven voor het beste resultaat? Volg dit stappenplan!

Web-design
Premium

‘Contextual advertising’ werkt alleen als je de context vollédig begrijpt

Begrijpen we de context echt? Vaak niet, en dan wordt ‘contextual advertising’ iets op basis van een gok over de betekenis van een paar woorden.

Online advertising
Premium

Ksa: wees matig met gokreclame tijdens WK Voetbal

De Kansspelautoriteit (Ksa) vraagt kansspelaanbieders op verantwoorde wijze om te gaan met gokreclame in de aanloop naar en tijdens het WK Voetbal in Qatar. De toezichthouder herinnert in een brief aan vergunninghouders aan de oproep die minister Franc Weerwind (kansspelbeleid) tijdens debatten in de Tweede Kamer deed.

Online advertising