More stories

Infographic: tien verrassende feiten rond LinkedIn

MicrosoftmeldttoenemendeactiviteitopzijnzakelijkenetwerkLinkedIn.Eenaantaltoppublicistenrapporteerttot120procentgroeiinhetaantalvolgersenvooralvideoblijkttewerken.Hetaantalverstuurdeberichtengroeitjaarlijksmet35procent.Meerverrassendecijfersindezeinfographic.

B2B Digital

Nieuwe digitale gids voor Heineken Experience

Kiss the Frog, Redrum en M2mobi hebben voor de Heineken Experience een nieuwe digitale gids ontwikkeld: een combinatie van ‘spannende visuals en catchy storytelling’.

Online marketing

Hunkemöller: ‘Nul buzz around the brand’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.

Contentmarketing

Albert Heijn met nieuw commissiemodel voor partners ah.nl

Albert Heijn wijzigt het commissiemodel binnen zijn Partnerprogramma voor ah.nl. De supermarkt betaalt momenteel sitebeheerders die advertenties plaatsen 30 euro voor een nieuwe B2B klant en 20 euro voor nieuwe B2C klantorders.

Affiliate marketing

Inbound marketing gaat naar hoger niveau met dynamische content en realtime reageren

Inbound marketing verandert onder invloed van onder andere social, mobile en personalisatie. Moderne oplossingen groeien daarin mee.

Marketing automation
Premium

Sanoma wil meer met native advertising binnen video

Sanoma wil meer gaan doen met native advertising binnen video. De uitgever spreekt van nieuwe ‘outstream proposities’. Onder outstream video […]

Native advertising

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing
Premium

Nominaties DIA Pro’s en Company of the Year bekend

Rituals, De Hartstichting, Albert Heijn en het Van Gogh Museum zijn genomineerd voor Company of the Year, een onderdeel van de aanstaande Dutch Interactive Awards.

Digital Agencies

Dutch Podcast Awards 2019 uitgereikt

Brand in het Landhuis is de grote overall winnaar van de Dutch Podcast Awards 2019, georganiseerd door radiostation BNR.

Publishing

‘Privacywaakhonden te traag met afhandeling klacht tegen Google’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en haar Europese zusterorganisaties moeten haast maken met de afwikkeling van de klacht van de Consumentenbond tegen Google. Ook moet de AP duidelijker zijn over de procedure. Dat schrijft de Consumentenbond in een brief aan de toezichthouder.

Privacy

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM

De rol van de CMO verandert

Naadloze klantervaringen, veel bedrijven slagen er nog niet in om hier daadwerkelijk in te voorzien. En dát komt doordat er nog een functie ontbreekt: de chief collaborator. De chief marketing officer (CMO) bevindt zich in de ideale positie om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en ‘CMO collaborator’ te worden,

Strategy

MeMo2 en Exterion media winnen IAB Europe Awards

MeMo2 en Exterion Media hebben een Grand Prix IAB Europe Research Award 2019 gewonnen tijdens het jaarlijkse Interact-congres in Warschau.

Marketing

Facebook erkent dat aanpak nepadvertenties moeilijk is

Facebook kan het gezicht en de naam van John de Mol niet uit nepadvertenties filteren, zo betoogde de advocaat van het sociale netwerk vanmiddag in de rechtbank. De Mol wil dat Facebook actie onderneemt tegen bedrieglijke advertenties voor bitcoinbeleggingen waarin zijn naam wordt misbruikt.

Online advertising

Hillenaar Outdoor breidt digitaal netwerk uit met A2-reclamemast bij Echt

Hillenaar Outdoor breidt uit met een digitale reclamemast langs de A2 bij Echt. De mast is voorzien van twee extra grote digitale schermen van 100 vierkante meter per zijde.

Online advertising