Pinterest gaat merken helpen met video
Pinterest gaat merken helpen met het plaatsen en onder de aandacht brengen van inspirerende video’s. Daarmee schurkt het prikbord dicht tegen Instagram aan. Voorheen lag de nadruk op fotografie.
Pinterest gaat merken helpen met het plaatsen en onder de aandacht brengen van inspirerende video’s. Daarmee schurkt het prikbord dicht tegen Instagram aan. Voorheen lag de nadruk op fotografie.
De groei in online reclameuitgaven neemt af en ligt in 2021 op nog maar negen procent, het laagste niveau in twee decennia.
Iedereen wil ‘iets’ met personalisatie, maar hoe? Wat heb je nodig, welke tools gebruik je en hoe richt je deze in zodat je gepersonaliseerd kunt communiceren? Personalisatie is het op maat maken van producten en diensten, op basis van eigenschappen of voorkeuren van de gebruiker.
Er wordt nog weinig gemeten omtrent merkcampagnes, waardoor bedrijven slechts gissen naar de impact hiervan. Een tactische manier om dit probleem op te lossen is de Brand Lift Study. Met deze tool analyseer je de invloed van de advertenties op key aspecten zoals advertentieherinnering of merkassociatie.
Uber lijkt zich voor te bereiden op een wereldwijde uitrol van haar loyaliteitsprogramma Uber Rewards. Begin dit jaar werd het programma in een aantal Amerikaanse steden gelanceerd, waaronder New York, Miami en San Diego, om vervolgens uit te breiden naar de 25 grootste steden van het land. Op korte termijn lijkt ook Nederland te volgen.
Het belang van een moderne account based strategie neemt toe. Inmiddels is elke B2B-marketeer bekend met het begrip “Account based marketing (ABM)” of is zelfs aan het kijken hoe dit te integreren is in hun marketingautomation-strategie. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketing strategie.
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2% gegroeid tot 4,5 miljard euro. Na online media is buitenreclame de grootste groeier in ontvangen reclamebudget.
De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.
Deze lente werd duidelijk dat de Haagse coalitie van plan is alle tv-commercials voor acht uur ‘s avonds en alle online reclame bij de NPO te schrappen. Daarmee wordt een weeffout uit de jaren zestig voor een klein deel rechtgezet. Ons toch al unieke publieke bestel hinkt immers op twee gedachten: redactioneel onafhankelijk maar ook deels commercieel gefinancierd.
Digitale reclame heeft ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search behoudt wederom het grootste marktaandeel, maar de populariteit van banners neemt af. Dit blijkt uit het Online Ad Spend Study 2018 onderzoek dat Deloitte in opdracht van IAB Nederland vandaag presenteert
Albert Heijn heeft zijn homepage in de Bonus-pagina in het nieuw gestoken om het gebruiksgemak te vergroten.
Google Shopping is eindelijk opengesteld voor vergelijkingssites en de daarbij aangesloten webwinkels. Wat betekent deze CSS-verandering voor adverteerders en hun strategie? Concreet betekent het dat elk bedrijf die Product Listing Ads wil plaatsen in Google Shopping nu twee mogelijkheden heeft, namelijk zelf meebieden op de advertentieveiling of dit via een Google CSS-partner doen. Met name de tweede optie wordt door Google gestimuleerd. De partners krijgen twintig procent korting op de Cost per Click (CPC, deze marge streek Google voorheen zelf op. De eerste cijfers tonen aan dat Nederlandse bedrijven in groten getale overstappen naar een Comparison Shopping Services (CSS) partner.
De Leuvense start-up Adshot haalt 320.000 euro op om zijn platform voor gamingmarketing en sponsorship verder uit te bouwen. Onder andere Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto), Reinhart De Lille (RL Inventive) en imec.istart investeren mee.
De eerste Emerce Update van het nieuwe seizoen, op 19 september, staat geheel in het teken van YouTube. Titel: YouTube voor merken en makers.
De slechtste website van België is zó slecht qua webdesign dat het een internationale hit is. UserInYerFace.com ging woensdag viral en gaat nu richting de twintig miljoen bezoeken.