More stories

Zo bepaal je de ‘keyword difficulty’ in een zoekwoordenonderzoek

Weet je op welke zoekwoorden je graag hoog wil scoren in Google? Het vinden van de keywords waarop je wilt ranken is eenvoudig. Lastiger is om daadwerkelijk op die zoekwoorden te ranken en uit te zoeken wat je daar allemaal voor moet doen. Je krijgt al snel te maken met de ‘keyword difficulty’, ofwel de zoekwoordmoeilijkheid. Hoe zit het?

Search

Onderzoek: Bedrijven doen minder e-mailcampagnes

De DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 laat zien dat bedrijven gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes hebben verstuurd. Ondanks de invoering van de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk en zijn CTR en CTO zelfs wat gestegen.

E-mailmarketing

Trendrapport: B2B-marketing combineert online en offline voor betere leads

In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.

Online marketing

Tempo-Team wint DDMA award voor Beste E-mail Campagne van 2019

De DDMA award voor Beste E-mail Campagne 2019 is vanmiddag gewonnen door Tempo-Team. Het bedrijf liet concurrenten KPN en Pathé achter zich. De award werd uitgereikt tijdens de Email Summit.

E-mailmarketing

Actito neemt branchegenoot SmartFocus over

Actito, een expert op het gebied van marketing automation uit Louvain-la-Neuve, neemt SmartFocus over. Die doet ongeveer hetzelfde, maar hanteert een Software-as-a-Service (SaaS) model.

Marketing automation

Vier ton voor marketingplatform HelloMaas

HelloMaaS, het platform voor marketing on demand, krijgt een investering van 400.000 euro van het Amsterdamse Tablomonto Ventures. Dat geld […]

Online marketing

De toekomst van marketing ligt in het maatschappelijk verbinden

Waarom zou een organisatie eigenlijk in marketing investeren? Jaren geleden is men opgegroeid met de 7Ps in de marketingmix, maar nu? Joris van Zoelen, strateeg en partner bij Synergie, schetst een toekomstbeeld van het marketingvak, met deels schrikwekkende constateringen.

Online marketing

Verzekeraars willen aanpassing AVG

Verzekeraars hebben problemen ervaren door de veelal complexe, vergaande en te vage normen en bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat blijkt uit een een dezer dagen door Insurance Europe (IE) gepubliceerd verslag over de ervaringen van verzekeraars met de Europese AVG.

Privacy

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing

Nieuwe Google Tag Manager-templates zorgen voor beter tagbeheer

De Google Tag Manager-omgeving is gevoelig voor repetitieve handelingen en fouten bij plaatsing van een script. Maar, de tijd dat alleen de aangepaste HTML- en image-tag opties waren voor niet-standaard tags behoort tot het verleden. Sinds kort biedt Google Tag Manager namelijk de nieuwe feature genaamd Custom Templates.

Web performance

Consumentenbond waarschuwt voor puzzelwebsite

De Consumentenbond waarschuwt voor onterechte rekeningen van Puzzelgroep.com, dat telefonisch abonnementen voor een puzzelwebsite verkoopt. Wie na afloop van de […]

Marketing

The Avocado Show sluitstuk Digital Marketing Live!

Ron Simpson, een van de oprichters van succesrestaurant The Avocado Show, verzorgt op donderdag 27 juni de afsluiting van Digital Marketing Live! in de Beurs van Berlage.

Marketing

AMP gaat e-mailmarketing veranderen: ‘Je hoeft de inbox niet meer te verlaten’

Binnen e-mailmarketing is AMP voor e-mail een van de grootste ontwikkelingen van dit jaar. Filip Stanis van Google weet alles over dit framework en hoe je dit binnen Gmail kunt inzetten. welke mogelijkheden ziet hij?

E-mailmarketing

Infographic: Big Data trends in 2019

De noodzaak om ongestructureerde data te analyseren is de laatste jaren sterk toegenomen, met name ten behoeve van marketing. Veel bedrijven zie Big Data als de meest disruptieve ontwikkeling van de laatste jaren. De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig de cloud voor het bewerken van Big Data. Streaming analytics, afkomstig van apparaten, is eveneens aan het opkomen. In 2023 moet de Big Data industrie wereldwijd al een omvang van 77 miljard dollar hebben bereikt (foto: Pixabay).

Analytics

bol.com begint zakelijke podcastreeks

Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.

Marketplaces