More stories

T-Mobile: ‘Digital is te duur’

Reclame op internet is verhoudingsgewijs te duur in vergelijking met televisie om een merk op te bouwen, ervaart T-Mobile. De telecomaanbieder kan echter niet om tv heen, noch om online reclame.

Online advertising

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research heeft het eerste grootschalige onderzoek naar conversie-optimalisatie uitgevoerd, gericht op Nederlandse organisaties. Uit de Nationale CRO Monitor blijkt dat CRO een complexe bedrijfstak is, Nederland scoort zelfs maar een krappe voldoende als het gaat om de status van toepassen van CRO. 

Conversie

Centraal Beheer lanceert AI-chatbot

Verzekeraar Centraal Beheer, voorloper met inzet van nieuwigheden in zijn branche, brengt over zes à acht weken onder de naam CeeBee een chatbot uit die werkt op basis van kunstmatige intelligentie.

Customer Service

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards 2019

Tijdens een wervelende tiende editie van de Dutch Interactive Awards zijn vanavond de beste Nederlandse interactieve cases bekroond. In een volle en bruisende Beurs van Berlage in Amsterdam kregen winnaars zojuist Dutch Interactive Awards uitgereikt door presentator Gerrit Heijkoop.

Marketing

‘Bouwbranche is hard toe aan reputatiemanagement’

De reputatie van bouwbedrijven staat onder druk. Deze week kwam in het nieuws dat veel grote projecten vertraging oplopen of niet doorgaan. Topman Rob van Wingerden van Koninklijke BAM Groep gaat in deze podcast in op hoe bouwbedrijven hun marketing en reputatie op orde kunnen houden en brengen.

Online marketing

United Retail: digitale strategie met focus op lokale campagnes

Een volledig gepersonaliseerde website, met gelokaliseerde advertenties en ook nog dynamische remarketing. Dat waren de wensen van United retail en met die case won het bedrijf een Dutch Search Award. Dit is hun aanpak. 

Search

Advertenties Amazon naar 40 miljard dollar in 2023

Amazon controleert in 2023 8 procent van de markt door digitale advertenties van 520 miljard dollar. Dat is fors meer dan de 294 miljard van dit jaar, denkt Juniper Research.

Native advertising

Hillenaar Outdoor met eerste digitale duo-mast bij Schiphol

Hillenaar Outdoor exploiteert voor het eerst in Nederland een duo van twee digitale reclamemasten, TWINS Schiphol. De dubbelzijdige masten staan langs een druk knooppunt aan de A4 bij Schiphol en worden gezamenlijk aangeboden.

Online marketing

Techniek in dienst van creatieve concepten levert echte interactie en engagement

Hoe kan het dat de mogelijkheden van display advertising niet worden benut? Waarom blijven adverteerders ‘steken’ op de klassieke banner? De belofte van interactie tussen de adverteerder en de potentiële klant wordt onvoldoende ingelost door display advertising. Deze vorm van online advertising beperkt zich voornamelijk tot standaard-IAB-banners, waar interactie enkel bestaat uit de (hoop op een) click.

Online advertising

KLM biedt inspiratie op Amazon Alexa

KLM lanceert een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over […]

Marketing

DML 2019: The influencer marketing f*ck up summit

Influencer marketing is een van de krachtigste tools om een boost te geven aan jouw digitale marketinginspanningen en om interactie te genereren met moelijk bereikbare doelgroepen. De weg naar een succesvolle campagne is soms lang en uitdagend voor adverteerders en influencers. Op Digital Marketing Live! pakken we morgen uit met een speciaal panel gewijd aan influencer marketing onder de uitdagende titel The influencer marketing f*ck up summit.

Influencer marketing

Zo speel je effectief in op Google’s March Core Update

In maart 2019 heeft een grote update plaatsgevonden in het algoritme van Google, de March Core Update. Hoewel Google dagelijks kleine updates doorvoert is het effect hiervan vaak weinig opvallend. Wanneer de zoekmachinegigant daarentegen een zogenaamde ‘core update’ uitvoert zijn de gevolgen daarvan direct zichtbaar. Maar wat zijn de effecten hiervan op je SEO? En hoe speel je effectief in op deze update? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips.

Marketing

Maze-One opent kantoor in Denemarken

Bureau Maze-One, gespecialiseerd in reclamediensten op Amazon, opent een kantoor in Kopenhagen. Van daar uit zullen de Denen Michael Chabert en Ulrik Grevenkop-Castenskiold de hele Scandinavische markt bedienen.

Online advertising

16 inspiratiebronnen voor echt mooie websites

Het maken van mooie websites is moeilijker dan het lijkt. In je hoofd heb je het perfecte plaatje al voor je, maar aan de vertaalslag naar een werkend concept zitten nogal wat haken en ogen. Wat is de juiste plek voor je logo, wat voor type menu past er het beste bij en welke informatie moet in de footer komen? Met deze bronnen doe je geheid inspiratie op.

Web-design

De opkomst van de hyperrelevante CMO 

Dát de rol van Chief Marketing Officer de komende drie jaar aanzienlijk zal veranderen, staat volgens 90 procent van de CEO’s en CMO’s buiten kijf. Zo pleitte ik eerder al voor de functie ‘CMO collaborator’ als brug tussen verschillende afdelingen, met als uiteindelijke doel te kunnen zorgen voor een optimale klantervaring. Relevantie komt daarbij.

Online marketing