More stories

Bits of Freedom dient ‘schadeclaim’ in bij Google en Facebook

Bits of Freedom brengt een schadeclaim van 90.000 euro in rekening bij zowel Facebook als Google voor alle uren werk die de digitale burgerrechtenorganisatie de afgelopen periode aan hen moest besteden. Of de organisatie er ook serieus werk van maakt, blijft duister.

Privacy

Emerce-driedaagse in Beurs van Berlage van start

Vandaag begint de jaarlijkse driedaagse van Emerce in de Beurs van Berlage. Zoals ieder jaar zijn er twee evenementen gewijd aan marketing en e-commerce. Maar we beginnen vandaag met een nieuw evenement: What’s next in Tech!

Marketing

Edwin Vlems, MCB: ‘ Andere collega’s zijn beter in marketing dan marketeers’

Collega’s zijn beter in marketing dan de marketeers, merkt Edwin Vlems, marketing manager bij metaalgroothandel MCB. Als zij iets delen, dan rendeert dat namelijk veel beter dan als de marketingafdeling dat doet.

Social

WK Damesvoetbal, lust of last voor de adverteerder?

De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnen haalden. Helaas zien we de dames op het WK in Frankrijk nog niet zo schitteren al gehoopt, waardoor het enthousiasme enigszins getemperd wordt.

Online advertising

Zo integreer je intention marketing in je marketingstrategie

Uit data van Forbes blijkt dat consumenten elke dag worden blootgesteld aan vierduizend tot tienduizend media-berichten. Volgens HubSpot hebben vier van de vijf websitebezoekers een webpagina verlaten vanwege een pop-up of een autoplaying videoadvertentie. Deze whitepaper gaat in op de belangrijkste redenen achter de verschuiving in consumentenaankopen en waarom intention marketing een belangrijk onderdeel is van een moderne marketingstrategie.

Marketing

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research brengt vandaag de eerste Nationale CRO Monitor 2019 uit, een kwalitatief onderzoek onder meer dan 100 specialisten en beslissers op het gebied van conversie-optimalisatie.

Marketing

Voice is geen reclame en stop met praten: Zes lessen na de Voicehype

De eerste voiceservices zijn ontwikkeld en veel daarvan draaien ook. De eerste beginnersfouten zijn er uit, zou je denken. Dit zijn de zes lessen na de eerste voice-ophef.

Voice

Infographic: Tegen heersende trend in van digitaliseren en centraliseren

SNSgooithetroerdrastischomengaathaardienstverleningdecentralisereneninzettenoppersoonlijkcontactmetdeklant,zomaaktedebankafgelopenweekbekend.Debankgaathiermeetegendeheersendetrendinomklantcontactalleenmaartedigitaliserenentecentraliseren.

Customer Service

Waarom bumper ads niet langer genegeerd kunnen worden

En plots flitste het voorbij; een video ad van (maar) 6 seconden. Wat heerlijk om als consument niet meer 30 seconden te moeten wachten voordat grumpy cat in beeld komt. En die korte ads zijn meestal best geestig of goed gemaakt. Blijkbaar dwingt de weinige beschikbare tijd de maker om met iets goeds te komen. Heeft de reclamewereld hier nou zo lang over gedaan?

Online advertising

Zo bepaal je de ‘keyword difficulty’ in een zoekwoordenonderzoek

Weet je op welke zoekwoorden je graag hoog wil scoren in Google? Het vinden van de keywords waarop je wilt ranken is eenvoudig. Lastiger is om daadwerkelijk op die zoekwoorden te ranken en uit te zoeken wat je daar allemaal voor moet doen. Je krijgt al snel te maken met de ‘keyword difficulty’, ofwel de zoekwoordmoeilijkheid. Hoe zit het?

Search

Onderzoek: Bedrijven doen minder e-mailcampagnes

De DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 laat zien dat bedrijven gemiddeld twintig procent minder e-mailcampagnes hebben verstuurd. Ondanks de invoering van de AVG blijven de gemiddelde open ratio’s gelijk en zijn CTR en CTO zelfs wat gestegen.

E-mailmarketing

Trendrapport: B2B-marketing combineert online en offline voor betere leads

In de B2B blijkt een goede mix tussen offline en online marketingkanalen het beste recept te zijn voor een effectieve leadgeneratie. Op deze manier sluiten B2B-organisaties het beste aan op alle touchpoints in de buyer’s journey. De vraag hoe deze ideale mix eruitziet, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.

Online marketing

Tempo-Team wint DDMA award voor Beste E-mail Campagne van 2019

De DDMA award voor Beste E-mail Campagne 2019 is vanmiddag gewonnen door Tempo-Team. Het bedrijf liet concurrenten KPN en Pathé achter zich. De award werd uitgereikt tijdens de Email Summit.

E-mailmarketing

Actito neemt branchegenoot SmartFocus over

Actito, een expert op het gebied van marketing automation uit Louvain-la-Neuve, neemt SmartFocus over. Die doet ongeveer hetzelfde, maar hanteert een Software-as-a-Service (SaaS) model.

Marketing automation

Vier ton voor marketingplatform HelloMaas

HelloMaaS, het platform voor marketing on demand, krijgt een investering van 400.000 euro van het Amsterdamse Tablomonto Ventures. Dat geld […]

Online marketing