More stories

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Hoe scoort je video? De evolutie en toekomst van het YouTube-algoritme

Waarom scoren sommige video’s niet en andere wel? Om die simpele vraag te beantwoorden, is kennis van het YouTube-algoritme cruciaal. En anders dan veel mensen denken is dit algoritme geen ‘black box’, maar is YouTube relatief open over de werking ervan en de evolutie die het in zijn bestaan heeft doorgemaakt.

Video

Vraag smartphones neemt af, naar iPhones helemaal

De wereldwijde vraag naar smartphones is in het eerste kwartaal van 2019 gedaald met 2,7 procent. Bij Apple konden prijsverlagingen er niet voor zorgen dat de verkopen veel harder daalden dan dat: met 15,6 procent.

Mobile

Drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie

Volgens een recent onderzoek naar loyaliteitsprogramma’s uitgevoerd bij Loyalty360, zei 73 procent van de ondervraagde merken dat een gebrek aan concurrerende benchmarks hun vermogen om personaliseringsstrategieën effectief te implementeren belemmerde. Ook gaf 57 procent aan dat de performance-statistieken van de gebruikte technologieën niet nauwkeurig genoeg waren. Deze whitepaper beschrijft drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.

Customer Experience

Klantcontact NS International prominent via WhatsApp

NS Internationaal gaat binnenkort treintickets naast Facebook Messenger ook via WhatsApp verspreiden naar reizigers. Berichtenapps worden gestaag belangrijker in het contact met de reiziger onderweg en op bestemming.

Travel

Pure opent een eigen Usability Lab in Arnhem

Pure Internet Marketing heeft een usability lab in Arnhem geopend. In een speciaal daarvoor ingerichte ruimte kunnen online usability onderzoeken afgenomen worden, met behulp van eye-tracking, GSR en EEG.

Analytics

Wanneer is gedragsbeïnvloeding van de consument gewenst?

Als je een website bezoekt, dan is de kans groot dat je participant bent in meerdere online experimenten. Experimenten die onderzoeken welke aanpassingen in de keuzestructuur van een website een verandering teweegbrengen in het gedrag van de mensen die de website bezoeken. Maar hoe problematisch vinden mensen het eigenlijk wanneer ze proefpersoon zijn?

Conversie

Start campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou(w bedrijf)?’

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) is een nieuwe voorlichtingscampagne over de privacywet gestart. Een jaar na het van toepassing worden van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), leven er nog veel vragen over de nieuwe privacywet. De campagne ‘Wat betekent de privacywet voor jou?’ geeft mkb’ers praktische hulp bij de naleving van de wet.

Privacy
Premium

Raymon de Kruijff managing director DAN DNA

Raymon de Kruijff heeft de leiding overgenomen bij dataeenheid DAN DNA van Dentsu Aegis in Amsterdam.

Digital Agencies

‘Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens’

Een grote meerderheid van de jongeren van 12 tot 25 jaar gebruikt (bijna) elke dag internet. Meisjes gebruiken het internet vaker dan jongens voor sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, Instagram of Snapchat. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers.

Social

Rogier Thewessen (YoungCapital): ‘De impact van Google for Jobs valt vooralsnog mee’

Online loopt YoungCapital al jaren voorop in de uitzendbranche. Dat succes moet nu vertaald worden naar de Duitse markt, eigen opleidingen en gig platform YoungOnes. Om de huidige omzet in vijf jaar te verdubbelen naar één miljard euro. “Platformwerken vult onze bestaande business goed aan”, aldus medeoprichter en -eigenaar Rogier Thewessen (42).

Marketing

Helen Zuurmond, HEMA: ‘Binnen customer service is e-mail het moeilijkste kanaal’

Binnen twee jaar is het loyaliteitsprogramma van HEMA uitgegroeid tot een van de meest populaire programma’s van Nederland. HEMA beschikt hierdoor over inzichten die het mogelijk maken dichter bij de klant te komen. Helen Zuurmond, Head of CRM & Customer Service, laat zien hoe HEMA deze inzichten gebruikt. “Alleen maar naar huidig gedrag kijken, zou een saaie e-mailstrategie opleveren.” 

Marketing automation

5PM wint ‘SAN New Kids on the Block Award’

5PM is gisteren uitgeroepen tot beste nieuwe marketingbureau van Nederland bij de uitreiking van de SAN Accenten.

Marketing

Hier moet je op letten als je met een linkbuilding-agency in zee gaat

Linkbuilding levert vaak teleurgestelde ondernemers op. Verwachtingen komen niet uit, sommigen worden ronduit opgelicht door het bureau waar ze voorheen mee samenwerkten. Linkbuilding is nog steeds een zeer effectieve methode om rankings te verbeteren, maar het loopt niet altijd soepel. Deze tien zaken gaan het vaakst mis met de linkbuildingpartner waarmee wordt samengewerkt.

Search

Emerce B2B Digital: ‘We maakten alle klassieke fouten’

“We moeten dit leren, anders zijn we ooit weg uit de markt”, zegt Leon Hermse. De manager marketing & innovation vertelde gisteren op Emerce B2B Digital waarom en hoe zijn concern Vebego de eerste stappen op het digitale terrein zette.

B2B Digital